andreius Posted April 7, 2006 Share Posted April 7, 2006 Am un difuzor de masina Pioneer TS-W306C.Acum mai toate difuzoarele de masina de putere nu mai sunt facute din hartie,ci din polipropilena,kevlar,carbon etc.Sunt de acord la difuzoarele de medii dar la bas cred ca tot mai bune sunt cele clasice,parca coboara mai bine in frecventa. Nu stiu astept si opinia altora. Pt acest woofer i-am facut o cutie de 39l(fara vol dif) trapezoidala de dim 50*40*35(L*I*A).Adancimea sus e de 30cm.Producatorul recomanda ca incinta sa fie inchisa,insa intreb: Ar merge si un bass-reflex? Daca da unde este cel mai bine sa ii pun tubul de plastic,in fata sau in spatele difuzorului si ce dimensiuni sa aiba ca sa nu faca "pufff"? Difuzorul este asezat aprox central asa ca un tub cu diam mai mare de 8cm nu are loc in fata.Cutia e facuta din pal fata si mdf restul. Pentru a fi ichisa etans am folosit chit dar cred ca acesta nu rezista mult.Voi ce imi recomandati? Parametrii sunt buni pentru ambele tipuri de incinte,insa care este mai buna nu vreau sa experimentez fara opinia voastra. Iata ce am gasit despre el in franceza :axe: :taille: 30cm -puissance nom: 400w -puissance max: 1000w -impédance nom: 4 ohms -sensibilité: 89db/w -bande passante: 18-500hz -poids aimant: 2400g -déplacement: 3.30l -revc (ohms): 3.0 -levc (mH): 1.98 -fs (Hz): 32.6 -qms: 10.82 -qes: 0.43 -qts: 0.42 -vas: 55.582l -rms: 2.592 -mms: 146.11 -cms: 19*10exp-4 -diam: 242mm -bl: 13.92 -xmax: 8.7 Link to comment
Guest ttt Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Am un difuzor de masina Pioneer TS-W306C.Acum mai toate difuzoarele de masina de putere nu mai sunt facute din hartie,ci din polipropilena,kevlar,carbon etc.Sunt de acord la difuzoarele de medii dar la bas cred ca tot mai bune sunt cele clasice,parca coboara mai bine in frecventa. Nu stiu astept si opinia altora.Nu cred ca se poate spune ca cele "clasice" (presupun hartie) coboara mai bine in frecventa. Eu cred doar ca sunetul e ceva mai... "elastic" si e usor mai infundat, ceea ce le da mai multa naturalete. BTW, JVC a facut niste dif-uri cu membrana din lemn. Le-a ascultat cineva ? Link to comment
radue Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 hartia ( de fapt nu este hartie pr-zisa ) este cea mai buna pt ca nu are o inertie asa mare precum kevlarul, polipropilena etc. asta in domeniul pro, dar si in oricare domeniu...la difurile de masina se folosesc materiale cu "greutate" pt a creste masa sistemului mobil si astfel a obtine o frecventa de rezonanta mai joasa, dar acest lucru se poate obtine si cu materialul traditional, "hartia" Link to comment
Mircea Bartic Posted April 11, 2006 Share Posted April 11, 2006 in general difuzoarele auto sunt expuse la tot felul de pericole in portbagaj, probabil ca asta este unul din motivele pt care se folosesc alte materialeoricum tot hartia ramane cea mai buna deocamdata Link to comment
Guest rdh30flda Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 hartia ( de fapt nu este hartie pr-zisa ) este cea mai buna pt ca nu are o inertie asa mare precum kevlarul, polipropilena etc. asta in domeniul pro, dar si in oricare domeniu... la difurile de masina se folosesc materiale cu "greutate" pt a creste masa sistemului mobil si astfel a obtine o frecventa de rezonanta mai joasa, dar acest lucru se poate obtine si cu materialul traditional, "hartia"Da, dar hartia are alte pacate, un con perfect rigid nu poate produce distorsiuni, pe cand un con din carton produce cand e vorba sa deplaseze mase mari de aer. Iar cu ultimii polimeri care se produc, nu vad vreo limitare in a produce materiale usoare (mai usoare decat hartia), dar si foarte rigide, cat despre inertie... usor=inertie mica, mai ramane impedanta aerului, care e aceeasi la acelasi diametru.Oricum nu cred ca pe viitor mai are vreo sansa cartonul la difuri de 30-38 de cm. Pur si simplu nu te inereseaza sa scoti sub 20 Hz, nu? Link to comment
radue Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 nu ma intereseaza nimic sub 40 Hz ...de ce vrei sa scoti 20 Hz daca nici macar nu auzi pana la 30 Hz ?apropo, co o masa mobila mai usoara ii scade mms-ul difuzorului ( care de fapt rep masa partii mobile ) si astfel nu mai coboara atat de jos :yawinkle: deci cu cat mms-ul este mai mare cu atat poate sa coboara mai jos diuzorul :yawinkle: ( conteaza si Fs-ul ) Link to comment
Guest rdh30flda Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 ca sa fie greu nu e greu sa-l faci, dar rigid ca sa nu produca distorsiuni e mai dificil..., la fel ca si o centura circulara de prindere de sasiu care sa nu-si piarda proprietatile elastice in timp. Link to comment
Guest rdh30flda Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 stai putin, dar frecventa de rezonanta nu ar tb sa scada odata cu cresterea rezistentei aerului? si atunci lasi o banda exterioara mai elastica si gata.Sunt de acord ca dureaza sa inlocuiesti ceva ce e deja bun, dar daca te gandesti la riscurile pe care intampina o boxa: umiditare mare a aerului pt termen lung, chiar si cate un impact mecanic.... de ce sa nu faci dintr-un material mai rezistent, daca poate iesi la acelasi pret? Link to comment
radue Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 pai daca exista ceva mai bun pt construirea membranelor difuzoarelor decat hartia atunci sa se faca din asa ceva, dar inca nu am vazut difuzor profesional cu alt fel de membrana...in afara de un difuzor de 15" de la Selenium, care parca are membrna din fibra de sticla, asta pt a rezista la umezeala si la supunerea excesiva la razele soarelui ( UV ) Link to comment
Sharky Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 deci cu cat mms-ul este mai mare cu atat poate sa coboara mai jos diuzorul :yawinkle: ( conteaza si Fs-ul )rezonanta e determinata de constanta elastica a suspensiei si de masa mobila. Poti sa jonglezi din oricare din ele ca sa obtii Fs dorit.Problema e ca daca scazi prea mult rigiditatea suspesiei de ai coborat sub rezonanta diful pleaca la plimbare mult mai usor decat in cazul in care suspensia ar fi fost mai tzeapana. :toimonster: Stii politia de ce se foloseste numai hartie pe scara larga.Eu banuiesc ca pt ca e mai usor de prelucrat decat alte substante, are o istorie in spate de cercetari si experimente, tehnologia e bine pusa la punct si bine dezvoltata,membranele se produc in masa si pretul e scazut.Probabil ca exista si alte materiale cu proprietati asemanatoare hartiei, si care ofera si avantaje in plus, dar pretul lor, atat ca materie prima cat si tehnologii de implementare e mai ridicat.Rezista si hartia la apa, doar nu e hartie chioara de xerox, ci e tratata cu tot felul de lacuri. Am experimentat pe ceva porcarii de difuri...dupa ce le-am facut baie nu pot spune ca s-au inmuiat ca si un biscuite. Link to comment
Guest rdh30flda Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 pai si eu ziceam ca daca cresti elasticitatea centurii circulare se cam rezolva, si din cate vad se cauta si altceva decat hartie pt conProblema la centura care prinde conul de sasiu e ca isi pierde din elasticitate in timp daca e prea elastica (admite deformari cat mai mari fara sa se deterioreze). Nu poti folosi orice material ca sa jonglezi cu el, insa cred ca se va rezolva repede inconvenientul. Fiind vorba de cauciuc (se faceau si centuri din piele parca) e clar ca i se imbunatatesc proprietatile de vreo cativa ani, doar masinile pe el merg (si in F1 conteaza...). Eu cred ca e mai bine daca scoti la acelasi pret niste dif in a caror con dai cu toporul si n-au nimic, nu? si evident se aud bineOricum acele materiale apar nu datorita difurilor. Kevlarul nu a fost conceput pt ele daca ma gandesc bine...dar si-a gasit si alte aplicatii. Link to comment
Guest moga alexxx Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Io sunt de parere ca cele cu con de hartie (carton sunt mai bune ) nu neaparat din cauza parametrilor dar din cauza ca ..........am io impresia ca sunt mai melodioase fata de plastic sau alte materiale ( kevlar sau aluminiu care iarasi ziic io ca suna unele ff sec )repet asta e parerea mea ............... Link to comment
radue Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 pai si eu ziceam ca daca cresti elasticitatea centurii circulare se cam rezolva, si din cate vad se cauta si altceva decat hartie pt conProblema la centura care prinde conul de sasiu e ca isi pierde din elasticitate in timp daca e prea elastica (admite deformari cat mai mari fara sa se deterioreze). Nu poti folosi orice material ca sa jonglezi cu el, insa cred ca se va rezolva repede inconvenientul. Fiind vorba de cauciuc (se faceau si centuri din piele parca) e clar ca i se imbunatatesc proprietatile de vreo cativa ani, doar masinile pe el merg (si in F1 conteaza...). Eu cred ca e mai bine daca scoti la acelasi pret niste dif in a caror con dai cu toporul si n-au nimic, nu? si evident se aud bineOricum acele materiale apar nu datorita difurilor. Kevlarul nu a fost conceput pt ele daca ma gandesc bine...dar si-a gasit si alte aplicatii.cumpara-ti tu un dif cu membrana de kevlar si da cu toporu in el si vezi daca ramai fara :smt005 ce ziceti de tweetere cu membrana de diamnat ? Link to comment
Guest rdh30flda Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 eee exageram putin si eu.Din aur batut cu diamante imi iau imediat ca pot sa ma dau jmecher cu ele, dar daca nu scrie Armani pe tweetere...degeaba. Link to comment
radue Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 eee exageram putin si eu.Din aur batut cu diamante imi iau imediat ca pot sa ma dau jmecher cu ele, dar daca nu scrie Armani pe tweetere...degeaba.nu... scrie B&W ( ! nu BMW ) :smt005 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now