crocobaurul Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Despre ce este vorba: O bicicleta electrica arata cam asa: Dar pentru a-ti transforma propria bicicleta in una electrica ai nevoie cel putin de roata din fata cu un butuc in care este ascuns motorul: Un astfel de kit este forte scump (300-500E) si ma gandeam daca nu se poate improviza ceva diy Avantaje Eu nu ma refear aici sa nu mai pedalezi, ci sa franezi regenativ, adica motorul sa lucreze ca alternator si sa nu pierzi toata energia la o frana. Exista si motoare care se prind de lant, dar nu cred sa aiba acelasi randament. Link to comment
molioa Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Nu inteleg rostul bicicletelor electrice. Ori bicicleta cu pedale, sa faci miscare, ori iti iei un moped, si gata. Care-i rostul strutzo-camilei? Link to comment
Guest tyc Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Care-i rostul strutzo-camilei? Mai multe,dintre care :-viteza fara carnet;-economic;-miscare;-depozitare.Se poate face cu un electromotor de servo sau un electromotor de puterea necesara la 36-48V. Transmisie prin curea/lant reglare turatie cu PWM (recomandabil cu schimbarea raportului de transmisie si mecanic). Link to comment
LostCell Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Avea userul Terry34 un kit de motor 50cm cubi la 600lei,electrica nu se merita,acumulatorii tin prea putin atat ca distanta de deplasare cat si ca uzura.Cu motor zicea ca prinzi maxim 60km si parca consum 2% Link to comment
Dr.L Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Si unde e kW-ul ala? Ca la 48V inseamna 21A (negijand radnamentul motorului!),si nu cred ca sarmulitele alea tin un asemenea curent! Link to comment
Guest tyc Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Si tu acuma...sant wati dupa asemanarea producatorului -in medie mici !Si intradevar sant 1000W dar nu stiu cate secunde . Link to comment
nichishoru Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Avea userul Terry34 un kit de motor 50cm cubi la 600lei,electrica nu se merita,acumulatorii tin prea putin atat ca distanta de deplasare cat si ca uzura.Cu motor zicea ca prinzi maxim 60km si parca consum 2%Am instalat un astfel de motor (luat de pe net, import China) pe bicla mea si-l folosesc in regim mixt: in afara orasului (Cernica-Pantelimon-Bucuresti) motor si apoi pana in centru la slalom printre masini sau pe trotuar cu pedalele si cind e liber cuplez iar motorul.Consumul este intr-adevar de 2%, chiar peste, deoarece motorul e "in rodaj" dar am rezolvat problema transportului pana i-mi recapat carnetul de sofer. Si eu sunt de parere ca bicicleta e facuta pentru miscare si aer curat dar alta posibilitate de transport nu am avut.Pentru cine are nevoie de un astfel de motor pot da pe MP adresa vanzatorului si alte detalii. Iesiti mult mai ieftin decat cu un Moped nou. Link to comment
Guest mihai_atanasiu Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 deci home made nu prea merge; cel mult cumparate componentele - motor, controller, acceleratie si acumulator litiu; eu am incercat si varianta asta si nu mi-a convenit faptul ca iese o improvizatie; totul a inceput de la faptul ca mi-am luat un moped electric; de anul trecut mi-am luat o bicicleta electrica de la FirstBike - din aia cu roti de 22- la care am facut modificari: am inlocuit acumulatorul plumb de 36V12AH cu unul de litiu ion facut din celule de laptop de 44.4 V 22AH (120 celule); diferenta de greutate este de la 14 kg la 6 kg; bicicleta vine si cu un senzor de pedalare: cind dai din pedale porneste si motorul; evident ca am si acceleratie care se poate folosi; in plus am schimbat foaia de la pedale, am pus una de 50 T ca sa pot sa dau usor la pedale la viteza mare; viteza maxima pe drum drept a fost cam de 32 km/h; dar e destul de riscant la viteza mare, frinele nu au efect, etc; Pentru cei care contesta:- am avantajul ca pot sa fac deplasari la viteza constanta fara sa obosesc;- nu necesita inmatriculare;- nu pute, nu face zgomot;Autonomia cu acumulatorul litiu e destul de mare; pina acum maxim a fost de 120 km la o incarcare; am descoperit niste defecte in constructia bateriei, le-am corectat si acum vreau sa vad care e maximul; ca idee, consumul este de 6.5 wh/ km; am un dispozitiv electronic care masoare viteza si distanta si este conectat si la baterie - are un shunt care masoare curentul si tensiunea; Link to comment
franzm Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Componentele destinate Europei de vest sunt adesea limitate la ca. 25 km/h (asa-i legea, ce sa-i faci). Rostul electromotorului oricum nu-i viteza, ci sprijinul la greu. Tehnica de recuperare a energiei la franare inca nu e bine pusa la punct.Metrom face un motor de bicicleta f. reusit (30 cm³).In China si Europa de vest e o adevarata manie a electrobicicletelor. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now