Guest stroex1 Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Salutare,Scuzaţi-mă dacă nu sunt pe subiect, dar nu ştiu exact unde să încadrez pb asta: am primit un motoraş ai cărui parametri nu-i cunosc. Pe plăcuţă se mai pot distinge cu greu doar puterea, P=35/45W, iar la tensiune doar semnul ~ (curent alternativ). Este cert un motor asincron cu colector, l-am probat cu un acumulator de 12V din care absoarbe doar cca. 830 mA, iar sensul de rotaţie rămâne acelaşi indiferent de polaritate. Are 4 fire, din care 2 sunt înseriate, de aici probabil cele 2 puteri diferite înscrise pe plăcuţa de identificare, sau poate că puterile diferă în funcţie de frecvenţele diferite ale reţelelor 50/60Hz?? (deşi mă îndoiesc, motoraşul e unul românesc, mai vechi). Pornind de la aceste date, cum aş putea afla sau măcar deduce tensiunea nominală de alimentare, sau măcar unde aş putea afla mai multe pt aceste determinări. Oare prin încercări succesive cu tensiuni alternative diferite, până la atingerea celor 35W, ar fi o metodă? (E adevărat că despre motoarele de ca. nu cunosc foarte multe...).Vă mulţumesc. Link to comment
Guest Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Salut,ceva poze cu motorul,legaturile existente si citeva dimensiuni. Link to comment
gica70 Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 "Pe plăcuţă se mai pot distinge cu greu doar puterea, P=35/45W, iar la tensiune doar semnul ~ (curent alternativ). Este cert un motor asincron cu colector, l-am probat cu un acumulator de 12V". Dupa care scrii: "E adevărat că despre motoarele de ca. nu cunosc foarte multe.." Ultima propozitie e adevarata; este un motor cu excitatie serie care poate functiona in c.a. si c.c. Masoara curentul in sarcina! Link to comment
Guest stroex1 Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Da, acum am aflat într-adevăr ceva mai multe despre subiectul ăsta şi prin măsurători succesive am constatat că pe la 19Vca curentul tinde spre 3,5A. Cele 4 fire provin 2 câte 2 de la stator şi de la rotor, astfel fiind posibilă inversarea sensului de rotaţie; am mai observat şi că intensitatea curentului este influenţată şi de presiunea periilor pe colector, astfel că probabil necesită ceva atenţie la acest reglaj. De asemenea în c.c. la aceeaşi tensiune (19Vcc), deşi turaţia pare să fie apropiată (pe placă am descifrat 5000 rpm), absoarbe mai puţin curent (~1,5A) decât în c.a. şi deci, presupun că momentul este mai mic. E adevărat că nu ştiu mare lucru despre aceste motoare, dar aş vrea să aflu mai multe. Poate îmi daţi nişte îndrumări...Motoraşul acesta nu are vreo mare utilitate, probabil îl voi folosi ca minipolizor, dar fiind un „cadou”, are mai mult o valoare „sentimentală”, iar faptul că e fabricat (pare-se) prin '53 şi arată impecabil, îi amplifică chestia asta...Voi reveni cu o poză. Link to comment
gica70 Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Mai intai imi cer scuze pt. tonul folosit si-ti propun o schema simpla pentru inversarea sensului de rotatie (deci alim. in c.c.); in diagonala unei punti de diode (de curent ceva mai mare), acolo unde vine (+) si (-) se leaga statorul ramanand celelalte 2 borne ale puntii (de alternativ) care se inseriaza cu rotorul. La alimentare vine cealalta borna a rotorului si borna ramasa libera de la punte. In aceasta configuratie acest motor lucreaza ca orice motor cu magneti permanenti. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now