Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor Asincon


Guest stroex1

Recommended Posts

Guest stroex1

Salutare,Scuzaţi-mă dacă nu sunt pe subiect, dar nu ştiu exact unde să încadrez pb asta: am primit un motoraş ai cărui parametri nu-i cunosc. Pe plăcuţă se mai pot distinge cu greu doar puterea, P=35/45W, iar la tensiune doar semnul ~ (curent alternativ). Este cert un motor asincron cu colector, l-am probat cu un acumulator de 12V din care absoarbe doar cca. 830 mA, iar sensul de rotaţie rămâne acelaşi indiferent de polaritate. Are 4 fire, din care 2 sunt înseriate, de aici probabil cele 2 puteri diferite înscrise pe plăcuţa de identificare, sau poate că puterile diferă în funcţie de frecvenţele diferite ale reţelelor 50/60Hz?? (deşi mă îndoiesc, motoraşul e unul românesc, mai vechi). Pornind de la aceste date, cum aş putea afla sau măcar deduce tensiunea nominală de alimentare, sau măcar unde aş putea afla mai multe pt aceste determinări. Oare prin încercări succesive cu tensiuni alternative diferite, până la atingerea celor 35W, ar fi o metodă? (E adevărat că despre motoarele de ca. nu cunosc foarte multe...).Vă mulţumesc.

Link to comment
  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gica70

    2

"Pe plăcuţă se mai pot distinge cu greu doar puterea, P=35/45W, iar la tensiune doar semnul ~ (curent alternativ). Este cert un motor asincron cu colector, l-am probat cu un acumulator de 12V". Dupa care scrii: "E adevărat că despre motoarele de ca. nu cunosc foarte multe.."

Ultima propozitie e adevarata; este un motor cu excitatie serie care poate functiona in c.a. si c.c. Masoara curentul in sarcina!

Link to comment
Guest stroex1

Da, acum am aflat într-adevăr ceva mai multe despre subiectul ăsta şi prin măsurători succesive am constatat că pe la 19Vca curentul tinde spre 3,5A. Cele 4 fire provin 2 câte 2 de la stator şi de la rotor, astfel fiind posibilă inversarea sensului de rotaţie; am mai observat şi că intensitatea curentului este influenţată şi de presiunea periilor pe colector, astfel că probabil necesită ceva atenţie la acest reglaj. De asemenea în c.c. la aceeaşi tensiune (19Vcc), deşi turaţia pare să fie apropiată (pe placă am descifrat 5000 rpm), absoarbe mai puţin curent (~1,5A) decât în c.a. şi deci, presupun că momentul este mai mic. E adevărat că nu ştiu mare lucru despre aceste motoare, dar aş vrea să aflu mai multe. Poate îmi daţi nişte îndrumări...Motoraşul acesta nu are vreo mare utilitate, probabil îl voi folosi ca minipolizor, dar fiind un „cadou”, are mai mult o valoare „sentimentală”, iar faptul că e fabricat (pare-se) prin '53 şi arată impecabil, îi amplifică chestia asta...Voi reveni cu o poză.

Link to comment

Mai intai imi cer scuze pt. tonul folosit si-ti propun o schema simpla pentru inversarea sensului de rotatie (deci alim. in c.c.); in diagonala unei punti de diode (de curent ceva mai mare), acolo unde vine (+) si (-) se leaga statorul ramanand celelalte 2 borne ale puntii (de alternativ) care se inseriaza cu rotorul. La alimentare vine cealalta borna a rotorului si borna ramasa libera de la punte. In aceasta configuratie acest motor lucreaza ca orice motor cu magneti permanenti.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines