Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incalzire in pardoseala


Recommended Posts

Pentru ca domnul nomikos de pe acest forum vrea sa discutam, iata partea de distributie si masura a sistemului meu de incalzire in pardoseala a casei.  https://dl.dropboxusercontent.com/u/3712780/Proiecte/Proiect%20incalzire%20Manastur31/P1060338.JPG Fiecare camera are termostatul ei, deci in fiecare camera se poate obtine temperatra dorita, independent de celelalte. Stiu ca n-ati mai vazut asa ceva. Stiu ca pare ciudat. Va rog intrebati daca ceva vi se pare anormal/dubios inainte de a comenta.

Link to comment

Mie mi se pare,e o parere subiectiva de la distanta,un pic subdimensionata butelia de amestec.Daca in stanga si in dreapta(pe laterale)sunt legate turul si returul cazanului atunci e in regula totusi.Ce nu e in regula acolo este teva folosita(mai exact materialul din care este facuta teava) care in decurs de 7~8ani va crea probleme destul de mari si in multe locuri.

Link to comment

Deci:Toata teava si fitingurile le-am cumparat de la Unipipe, exact ce mi-au recomandat pentru incalzire in pardoseala. ( http://www.unipipe.ie/documents/categor ... alogue.pdf )

Sper din toata inima sa nu ai dreptate cu defectiunile in citiva ani. Ei spun ca tevile rezista minim 50 ani iar durata medie de viata e mai mare, nu mai stiu cit. Nu am nici un element de conectare turnat in beton. Aproape toate fitingurile sunt prin sertizare. Sertizarea am facut-o cu sculele producatorului de fitinguri. (Uponor)

I-am ales pe ei (Unipipe si Uponor) datorita faptului ca au raspus prompt la fiecare cerere si mi-au pus la dispozitie si diverse scule specifice. In plus, mi-au facut si reduceri semnificative.

Vasul de amestec (inox alimentar) se comporta foarte bine. Nu e prea mic. Fiecare pompa deserveste o zona si e comandata printr-o mica automatizare de termostatul de camera aferent ei. In fiecare zona exista montat si un senzor de sapa care monitorizeaza temperatura sapei. Momentan acesti senzori au doar rol de protectie.

Alea de jos din poza sunt intr-adevar apometre. Le-am montat numai pentru a monitoiriza faptul ca intr-adevar circula apa. Le-a primit gratis de la o firma care monteaza centrale si le-a recuperat de pe la diverse lucrari.

Casa e din BCA, izolata cu 10 cm polistiren. Teava de incalzire e montata in sapa armata de 6cm asezata peste polistiren de 10 cm. Pina una alta eu si familia mea suntem foarte multumiti (am locuit si in casa cu incalzire cu soba de teracota, si in bloc cu incalzire de la termoficare apoi cu centrala de apartament, dar nu se compara confortul termic nici de departe)

 

In poza in dreapta si stinga e turul si returul spre un cazan in condensatie Arca Pixelfast120/31FC, cu boiler de 120l pentru apa menajera. Pompele sunt montate jos pentru ca o eventuala bula de aer sa nu le afecteze.

Link to comment

Nu am stiut si nici acuma nu stiu care sunt mai bune. Am prins o oferta la astea, tot de la distribuitorul Unipape si le-am luat cam la jumate pret. Conform documentatiei ridica apa la 6m. Deocamdata merg foarte silentios. (cea mai mica treapta de putere)Acum ce sa zic, altfel discuti cu un furnizor cind vrei sa cumperi o pompa sau cind cumperi 7 pompe, 1Km de teava, o roaba de fitinguri, o gramada de robinete, o centrala termica si altele. Avind in vedere toate astea, si tinind cont ca instalatia am facut-o eu (dupa ce am "pus mina pe carte"), am iesit doar cu putin mai scump decit daca as fi facut instalatia cu calorifere de aluminiu. (in aceleasi conditii de izolare termica)

Link to comment

Tin sa mentionez ca, referirea pe care am facut-o in topicul anterior, era legata de G, coeficientul global de pierderi, care se refera la caracteristicile anvelopantei locuintei, nicidecum la instalatia de incalzire prezentata, pe care o consider o realizare laudabila, si asupra careia nu vreau sa comentez in nici un fel.Din punctul meu de vedere, o casa cu un G bun, se incalzeste si cu un foehn... e o alta directie de abordare, si una extrem de complexa. Aici exista discutii intregi: viewtopic.php?f=241&t=92663Am inteles R-ul ansamblului peretelui (din prezentarea facuta, BCA + polist. exp. 10cm). Evident, in ansamblu, asta nu spune nimic, sunt multe altele de luat in seama, dar asta e alta discutie.

Link to comment

Calculul pierderilor in vederea dimensionarii centralei termice l-a facut o persoana specializata tinind cont de constructie geamuri, usi, materiale grosimi etc. La momentul respectiv am inteles totul. Deoarece acest calcul a fost facut acun vreo 5 ani imi e greu sa spun multe detalii dar ce pot sa spun cu certitudine e ca a fost facut in 2 moduri:1 Cu izolatie de polistiren de 10 cm peste tot (inclusiv podea parter si tavan etaj care e tot planseu de beton).2 Fara nici un fel de izolatieIn conditiile in care afara sunt -19 grade iar in casa sunt 19 grade (nu stiu de ce a ales aceste temperaturi) necesarul energetic al casei ar fi:1 Cu izolatie 18KW2 Fara izolatie 68KWAceasta diferenta mare m-a ca pus pe gindut relativ la corectitudinea calculelor. M-am linistit in prima iarna, cind desi nu era montata incalzirea lucrau p-acolo niste muncitori care isi incalzeau la 24-25 de grade o camera doar cu un calorifer electric de 1500W.Dupa asta m-am linistit. La "ochi" daca cu 1500W supraincalzesti o camera, sigur 18KW ajunge pentru tot.Perioada asta geroasa a fost un test interesant. Sistemul a mentinut temperaturile programate fara sa se eforteze.

Link to comment

Dupa ce am locuit un timp intr-o casa cu instalatie de incalzire de acest tip, daca ar fi sa ma mut si sa construisc din nou instalatia de incalzire as face-o principial la fel. Singurele modificari ar fi ca in bai, as face circuite separate. Actualmente baile, fiind niste spatii mici, comparativ cu altele, le-am "cuplat" cu cea mai apropiata zona de incalzire. Gresit. Trebuia sa dau mai mare atentie acestui aspect. Problema e ca in baia in care fac baie si dus copii as vrea sa am temperatura putin mai mare decit e acum si nu pot sa o reglez numai daca maresc temperatura si pe un hol, unde e OK asa cum e. Baia respectiva e pe acelasi circuit cu holul. Mi se pare risipa sa supraincalzesc holul numai ca sa fie mai cald in baie...

Ar fi trebuit sa prevad o pompa separata (si normai, un termostat separat) macar pentru acea baie.

Ce ar fi insemnat asta ca si costuri in amenajari? VAX! Adica: o pompa parca 160lei, un termostat 60-120lei, ceva cablu 20 lei, vreo 20m teava in plus, hai sa zicem 60 lei, ceva conectori in plus 30 lei.

La costul total era un procent infim. Chestia e ca n-am stiut, nu mi-a atras nimeni atentia desi am discutat cu multi profesionisti la vremea respectiva. Ideea e ca acum 5-6 ani am fost privit (de profesionistii din Cluj) ca un excentric nebun care vrea sa faca ceva ce "nu a mai facut nimeni pentru ca nu merge!" Cei care se ocupa de instalatii pot sa apeleze la memorie si sa-si aduca aminte cum era acum 5-6 ani si cam ce "dume" se vindeau la capitolul incalzire in pardoseala. (2006-2008 cam cind am proiectat sistemul)

Faptul ca desi tot "controlul" si pompele sunt la demisol, nu a trebuit (conform proiectului meu) sa tai teava care merge la etaj, iar in cel mai inalt punct sa pun aerisitor. Intr-adevar nu trebuie. Sistemul se "airiseste" singur prin singurul aerisitor montat la demisol, pe vasul de amestec. De asemenea, daca golesc un circuit, il pot umple simplu, doar pornind pompa respectiva si urmarind presiunea. Manual completez cu apa. Chestia asta cu faptul ca in sistemul meu nu am nevoie de sistem de aerisire sus nu a putut fi inteleasa...chiar daca pompele mele ridica apa la 6m, adica mult mai mult decit e necesar pentru o amorsare corecta si o eliminare a aerului "pe jos". :rade: Asta m-a ajutat mult la punerea in functiune. Inca nu am avut defecte si nici nu-mi doresc. :speriat

Cred c-ar trebui sa vorbesc putin si de niste intrerupatoare pentru lumina, Touch, tot home made, capacitive si care ar fi ideea folosirii lor: http://dl.dropbox.com/u/3712780/Intreru ... 050529.JPG

Nu va luati dupa ce scrie pe rama. Asa ceva nu poti sa cumperi acum. Am folosit o rama care se gaseste de cumparat.

Link to comment

Eu mai am niste intrebari:Incalzirea e numai prin pardoseala,sau exista si calorifere?Care e temperatura pardoselii fata de cea a aerului? Daca podeaua e prea calda nu e cam neconfortabil?Apometrele de apa rece rezista bine pe instalatia de incalzire?

Link to comment

Nu am nici un calorifer.Daca aerul are 21 grade, in perioada geroasa, podeaua avea cam 24-25 grade. Rareori am prins-o la 27 grade, probabil chiar inainte de a da termostatul comanda "stop". Daca esti incaltat sau cu papuci nu simti nimic in afara de faptul ca nu iti e rece la picioare. Daca umblii descult simti in mod placut ca nu umblii pe ceva rece, in special pe zonele cu piatra. Datorita faptului ca e izolata casa, puterea pe metru patrat e mica. In conditiile in care a fost facut calculul energetic rezulta 18000W / 200m patrati = 90W/m patrat, ceea ce e mult sub puterea maxima admisa pe metru patrat.Intr-adevar, documentele de specialitate spun ca din punct de vedere al confortului nu e bine sa depasesti o anumita putere pe m patrat, parca 150W/m patrat dar nu sunt sigur. (am uitat) Oricum, e vorba de puterea necesara pentru perioade geroase.Pentru cei care iubesc covoarele sistemul nu e bun. Tehnic nu mai sunt necesare si oricum faci curatenie mult mai usor fara ele. Majoritatea suprafetelor sunt din piatra.Constructiv, apometrele de apa rece sunt identice cu cele de apa calda. Se vind colorat diferit numai pentru ca utilizatorul sa le identifice mai usor. Oricum, temperatura apei in circuitul de incalzire in pardoseala e in jur de 40 grade. Nu se admit temperaturi mari deoarece pot aparea tensiuni prea mari in sape si pardoseli.Confortul termic este asigurat in 2 moduri:1. Temperatura aerului e aceeasi la toate inaltimile. In locuintele incalzite cu calorifere poti masura 28 grade in apropierea tavanului, 20 grade la 1.5m de podea si 17 grade la 10cm de podea. Aceasta stratificare nu e deloc placuta si nici economica. La incalzirea in pardoseala stratificarea e inexistenta, nu numai in teorie ci si in practica, am masurat.2. Pardoseala nu e rece, exact ca in natura: Soarele incalzeste Pamintul, care la rindul lui incalzeste aerul. Deci pamintul e sursa de caldura, deci partea "calda".

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines