Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

schimbare interfata interior


Guest Flesty

Recommended Posts

Buna, sunt nou aici si sper ca am nimerit bine sectiunea unde sa postez...De curand mi-a venit o idee destul de traznita si neavand experienta in electronica as vrea sa va rog sa ma ajutati cu unele sfaturi sau idei daca puteti...Am un bmw 520i din '99 pe care am inceput sa-l tot modific de un an si ceva incercand tot felul experimente si idei traznite...inafara de motor am experimentat cu tot ce mai este pe masina si incet, incet se contureaza ceva...(apropo...nu recomand nimanui inceperea unui proiect de anvergura pe masina fara un buget stabilit si ideile de modificari si solutiile bine stabilite, eu am facut greseala sa ma apuc de asa ceva si rezultatul este o masina partial desfacuta in garaj fara sperante mari de a termina in urmatoarele 6 luni)Revenind la ultima mea idee, m-am gandit sa modific interfata masinii (butoane, panouri de instrumente, lumini interioare) cu o interfata pe baza de senzori capacitivi (cum vedem la touch screen-urile de pe telefoane sau unele electrocasnice). Pe scurt sa adaptez unitatile existente de radio, clima, incalzire in scaun la o interfata "touch"....rearanjarea butoanelor, designul si luminile aferente sunt inca in faza de gandire si depind de cum s-ar putea pune in aplicare tehnologia. Orice idee sau sfat (bun, rau, ciudat, traznit) sunt binevenite.Se poate construi asa ceva?Multumesc anticipat!

Link to comment
  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Exact ce era mai interesant nu ai facut, adica modificari la motor. Este un motor foarte bun al BMW, se poate obtine usor cu 20% mai multa putere din el, se gasesc tot felul de kit-uri de admisie - evacuare performante, axe cu came sport, multe chestii mecanice ca sa nu mai aduc vorba de partea de electronica injectiei care de asemeni se poate tuna.Dar daca tu vrei modificari la interior, se poate face orice, depinde cit de priceput, perseverent esti, cu cine lucrezi ( sa fie meseriasi buni, nu poti face totul singur ) si cel mai important lucru : BUGETUL. Citi bani esti dispus sa investesti.Personal in locul tau as fi mers pe tuning motor, frine mai performante si un kit de suspensie coborit. Nu as fi umblat la design interior mai ales ca imi plac interioarele sobre ale BMW generatia aceea, butoane negre, solide, se cunoaste lucrul de calitate nemteasca ( mai ales ca e BMW seria 5 )Si-ti iesea o masina de le dadeai fum la toti alde " muci in freza " astia cu koreenismele sau frantuzismele lor .

Link to comment

Exact ce era mai interesant nu ai facut, adica modificari la motor. Este un motor foarte bun al BMW, se poate obtine usor cu 20% mai multa putere din el, se gasesc tot felul de kit-uri de admisie - evacuare performante, axe cu came sport, multe chestii mecanice ca sa nu mai aduc vorba de partea de electronica injectiei care de asemeni se poate tuna.Dar daca tu vrei modificari la interior, se poate face orice, depinde cit de priceput, perseverent esti, cu cine lucrezi ( sa fie meseriasi buni, nu poti face totul singur ) si cel mai important lucru : BUGETUL. Citi bani esti dispus sa investesti.Personal in locul tau as fi mers pe tuning motor, frine mai performante si un kit de suspensie coborit. Nu as fi umblat la design interior mai ales ca imi plac interioarele sobre ale BMW generatia aceea, butoane negre, solide, se cunoaste lucrul de calitate nemteasca ( mai ales ca e BMW seria 5 )Si-ti iesea o masina de le dadeai fum la toti alde " muci in freza " astia cu koreenismele sau frantuzismele lor .

La motor nu m-am bagat pt ca nu ma lasa bugetul deocamdata. Cel putin pt mine o ridicare de 20% a puterii este cam inutila....daca vrei sa te bagi la motor mergi cel putin pe un compresor (pastrand internele originale) sau o turbina si interne forjate. In plus, ce nu pun multi in calcul este ca orice crestere de putere serioasa (cel putin 60% + ) duce la modificari pe tot trenul de rulare ( de la transmisie la frane) si atunci bugetul stabilit sare in aer. Suspensia am schimbat-o cu una reglabila sport si cauciucurile sunt ZR toate. Stabilitatea a crescut destul de mult si chiar si albinutza de 2.0 litri benzina ce o am acuma pe masina la "da fum" la orezari si frantuji. O sa ma bag si la motor cand o sa-mi permita banutii. Deocamdata raman pe partea estetica si pe up-grade pe partea tehnologica.
Link to comment

P.S.Daca aveti nevoie de sfaturi sau aveti intrebari pe parte mecanica, tinichigerie-vopsitorie, cosmetica exterioara auto sau nelamuriri la modelele bmw (in special e39 seria 5 '96-'03) trimiteti MP.Nu ma dau expert dar poate va pot ajuta :)...Mi se pare corect daca eu cer sfaturi pe electronica sa ajut si eu cu ce stiu pe alta parte...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines