Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

problema redresor


Guest Xuser

Recommended Posts

va salut, am un redresor auto redac 625M 21v-6A (35-90Ah)problema este urmatoareacand am pus bateria pe el indicatorul de la ampermetru a crescut pana pe zona verde a stat 3 secunde si apoi a coborat de tot, dupa alte cateva secuinde a urcat iar pe zona verde unde a stat tot 3 secunde si ioarasi a coborat...in fine dupa vreo 10 minute de astfel de cicluri a ramas pe rosuca atunci cand este scos din priza si nu a mai miscatde acolo. bateria dupa aproape o ora si jumatate a inceput sa bolboroseasca incet incet, dupa 2 ore deja se auzea mai bine si se si vedea daca te uitai la suprafata lichiduluibateroia este de (66 Ah). ALta data am pus o alta bateri la incarcat si nu a oscilat deloc a crescut doar pana pe verde, apoi dupa 12 ore a cazut pe rosu si nu a mai miscat de acolo.(bateria era de 55 Ah) va rog sa imi spuneti daca stiti care este modul de lucru al acestui tip de redresor, trebuie sa oscileze indicatorul sau sa steanemiscat si sa creasca incet pana pe verde. Va multumesc anticipat

Link to comment
  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Are un releu termic,pt protectie in prima faza,cand curentul de incarcare e mare si altfel s-ar arde traful sau puntea prin depasirea valorilor de curent avute in vedere din constructie.E cu rearmare automata cand se raceste(de fapt e un bimetal),deci mersul care il descrii e perfect normal.Cat incarca si tensiunea maxima atinsa pe baterie la final de ciclu de incarcare,e deja alta poveste,oricum nu te sfatuiesc sa-l lasi nesupravegheat,risti sa supravoltezi bateria cu tipul asta de redresor.Daca citeai ce scrie aici viewtopic.php?f=21&t=45121&start=255 sigur te lamureai.

Link to comment

sunt un utilizator inceparor in electronica si nu am nici un specialist la indemana, asa ca apelez la dvs cu o intrebare: am primit un redresor "homemade" de la socru meu, acesta ,merge si la 12v si la 24v si este cu 3 trepte de putere, are o siguranta de 20A si un Voltmetru cu gradatii din 20 in 20 de la 0 la 100 tip M9 REM made in Romania, n treeptul semnului "V" are :2 presupun ca inseamna impartit la 2. cand conectez acumulatorul auto la redresor voltmetrul imi indica 30 si pe masura ce se incarca urca pana la valoare de 40, Intrebarea mea este aceasta : cum se interpreteaza aceste valori sau la ce valoare ar trebui sa ajunga acumulatorul atunci cand este incarcat?am poze facute cu telefonul foarte clare dar nu am reusit sa le incarc pentru a vi le putea arata. Cu respect

Link to comment

Dupa cele expuse de tine ,ar insemna ca la inceput ai 15V si la final 20V,daca acel voltmetru e calibrat cat de cat...cel mai bine cheltuie si tu 15 lei si cumpara o pocnitoare de aparat digital(un DT830 de ex,cu putin noroc il poti gasi si mai ieftin)si vezi ce e acolo, pana atunci,sfatul meu ar fi sa nu-l mai folosesti,daca tii cat de cat la baterie.(posibil sa fie pe 24 la iesire,daca ai asemenea valori,desi ar fi trebuit sa faca urat bateria la asemenea "tortura")

Link to comment

Du-te in Ocsko si cumpara-ti un 830B; cine stie cum e etalonat voltmetrul ala?Daca nu ai bine setat selectorul de tensiune al redresorului, risti sa arzi redresorul sau sa-ti explodeze bateria.Vad ca ai deschis 3 topicuri pina acum cu aceasta poveste a incarcarii bateriei... apeleaza un moderator de la aceasta sectiune (pe mp) sa le grupeze intr-un topic.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines