Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect Matiz electric


Guest Bakty1975

Recommended Posts

Guest Bakty1975

Proiectul de fata isi propune formarea unei echipe care sa paticipe voluntar la reproiectarea unui Matiz, din formula actuala, la motorizarea electrica. Ne propunem sa realizam un autovehicul cu un raport pret/performanta maxim. Plecand de la ideea ca in marea lor majoritate utilizatorii acestui tip de masina o folosesc mai mult in oras sau pentru a face navela la/de la serviciu, dorim sa proiectam o masina cat mai adecvata acestui scop, la costuri cat mai mici posibile. Pentru ca principala problema a unui autovehicul electric o reprezinta autonomia, propun utilizarea acumulatorilor LiFePO4, dispusi in doua sau mai multe ramuri paralele si utilizarea unei baterii de supercondensatori ca tampon de transfer/recuperare a energiei rezultate din frinarea electrodinamica, dar si utilizarea unor panouri solare (de preferat elastice, tip 'thin film'), care sa recupereze o parte din energia electrica utilizata, atit in mers, cat si in stationare. Propun deasemenea proiectarea unor motoare electrice pe principiul recuperarii dinamice a e energiei (tip Bedini/Cole), cu un randamet cit mai ridicat. Deasemenea, trebuie sa avem in vedere costuri cit mai mici posibile.

Link to comment
  • Replies 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest radioatiq

Ideea este grozava. Nu inteleg insa de ce Matiz. O masina care nu se mai produce la noi. Nu ar fi mai indicat un LOGAN? Cel diesel din anii 2005-07 este o catastrofa si ar merita o astfel de interventie, desi optez mai curind pe varianta aer. Apropos, cred ca sistemul de injectie de la Logan 1.5 Diesel, foloseste un soft de computer , programat sa blocheze injectoarele. Am testat cu injectoare bune...Ca sa revin la topic: motor mic, combustie + electromotor cu baterii clasice. Posibil? Nu sint specialist, dar consider ca utilizarea bateriilor noi, extrem de scumpe , este o noua gaselnita in materie de "consum". Viata lor scurta in raport cu pretul, poate duce la un consum asemanator cu cel de combustibil. Poate motorul cu aer , ramine SOLUTIA. De aceea nu este acceptat pe piata de masini ( a se vedea incercarile indienilor de a pune masina cu aer pe piata). Motor aer 2usd/100Km, motor electric multi usd/100km, motorizare hibrid (benzina-el): frectie la un picior de lemn, motorizare cu apa: vise, hidrogen ...TEAPA petrolistilor...Masina de vis: un Logan care merge. Daca reusiti sa faceti asta , subscriu si particip si cu bani. SUCCESURI !

Link to comment

Am auzit si eu de masina cu aer, dar cred ca este o farsa.In primul rand, nu cred faza cu pretul redus.Apoi, energia necesara pentru comprimare de unde o iei? Ca sa umfli o roata de masina la 2 bar cat timp ia? Dar la 200 bar?Probabil pare simplu dar nu stiu daca aveti idee despre costul comprimarii aerului la 200atm. Apoi, daca electricitatea se produce din combustibili fosili, oricum nu se face nici o economie si nici reducerea impactului ambiental. Nu faci altceva decat sa muti poluarea de pe strada la centrala termoeletrica.Masina cu aer comprimat va fi grea, caci vor trebui butelii si transmisii, in timp ce masina electrica ar avea motoarele in roti.Parerea mea este ca transformarea Matizului nu este ideala, pentru ca este o masina destul de grea (850kg), facuta sa functioneze cu un motor de 50-63 CP. Inlocuirea motorului original cu unul electric echivalent ca putere ar duce la o autonomie redusa. Greutatea motorului si eventual a cutiei de viteze indepartate ar fi inlocuite de baterii. Singurul avantaj ar fi ca acesta (sasiul) este deja omologat.

Link to comment

salut initiativa de a construi o masina electrica pentru transportul urban , matiz nu este o masina chiar potrivita , mai sunt si altii care au facuto made home, domnul de la brasov cu oltcitul , eu ma gandeam la o alta masine gen opel corsa , dar cred ca cea mai reusit vehicul ar se mana in genul celui de la renault:

, dupa mine vehicolul nu ar trebui sa depaseasca un maxim de 300kg fara pasager ,

 

nu trebuie ocolita ideea unui alt vehicul propulsat cu aer comprimat ca cel de aici :

nu cred ca e necesar ca buteliile sa fie incarcate pana la 200atm , un mic panou fotovoltaic care poate furniza 12v si 8-10A poate alimenta un mic compresor gen cel de umflat rotile , atunci cand se stationeaza si nunumai.

spor la treaba .

Link to comment

un mic panou fotovoltaic care poate furniza 12v si 8-10A .

Vreau si eu sa vad un asemenea mic panou care sa furnizeze nu 10,ci doar 4 amperi...Si ca sa nu fiu offtopic total,in Pitesti este un nene care a facut conversia unui oltcit pe electric,iar la UPB s-a facut un matiz electric dar foarte multe date nu stiu,cert e ca pentru a avea o fiabilitate chiar si de oras,adica un 50-60km autonomie,cu posibilitatea de a te folosi de frana de motor pentru incarcare+panouri solare,iese un proiect de mii de euro lejer;Cele mai ieftine si rudimentare kituri de conversie se invart pe la 1500usd fara baterii...si practic dai jos motorul si pui electromotorul in loc,prin flansa adaptoare intre cutia de viteze si el...Ori pentru o solutie fiabila ar trebui cel putin 2 electromotoare legate pe roti,sau de ce nu 4 dar mai mici,atunci s-ar scapa de greutatea in plus data de motor si transmisie dar si costurile vor usca destul de sus...O varianta mai buna ar fi un aixam electric,sau un lastun daca mai gasesti ,poate chiar si un trabi
Link to comment

iuli cand am zis un mic panou fotovoltaic nu am zis ca e de marimea unei cutii de cibrite :101 sunt panouri destule pe net ia si cauta sigur vei gasi ceva satisfacator de la 200 euro in sus :limb:plafonul unui matiz daca e bine acoperit cu celule fotovoltaice sigur iti ofera cei 8-10 amperi de care spuneam mai sus icon_jook

Link to comment

Filmulete de pe youtube cu masini cu aer comprimat dureaza 2 minute. Nu este posibil sa ai o autonomie rezonabila cu aer comprimat.Un mic compresor alimentat de panouri solare ar trebui sa pompeze o zi ca sa mergi cu masina 2 minute, mai bine incarci niste baterii cu panoul ala.Ca sa nu mai vorbim ca un compresor de umflat roti isi face treaba la 2 bar dar cat credeti ca ar putea sa comprime? Deja 10 bar e prea mult pentru el si prea putin ca sa urnesti o masina de pe loc.Buteliile din clipul de pe youtube sunt pentru scufundari si ajung pana la 200bar.Mi-am dat seama acum ca biciclete electrice sunt de cativa ani buni pe piata dar bicicleta cu aer comprimat nu am vazut nici una.Si scooterele electrice incep sa-si faca loc.

Link to comment

Daca e soare si bate perpendicular pe panou.

daca esti baiat destept , su stii ca deasupra e un panou , no sa pui masina la umbra clar , in rest referitor la bicicleta pe aer comprimat ai dreptate , aerul comprimat nu e o solutie , poate pe viitor va fi sincer mie din mai toate motoarele im place stirlingul , ma refer aici la amplasamente statice , spor icon_jook
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines