Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Adaptare lant drujba la flex


Postări Recomandate

este adevarat ca nici eu pana acum cateva zile habar nu aveam cu se mananca drujbele . pana nu am facut una bucati pana la cel mai mic surub , nu am stiut despre ce este vorba. motorul in doi timpi isi face ungerea pistonului ,segmentilor a camasii si a ambielajului chiar prin amestecul carburant care obligatoriu tr sa contina si ulei special pt motoare in 2 timpi. . eu ma refeream la vascozitatea uleiului destinat ungerii lantului care se afla intr-un spatiu separat de motor si care are o minipompa de ulei. Mai usor ar fi presupun adaptarea acelei minipompe care e tare haioasa la cat e de mica dupa parerea mea, la flex.

Link spre comentariu

...Mai usor ar fi presupun adaptarea acelei minipompe care e tare haioasa la cat e de mica dupa parerea mea, la flex.

Daca drujba contine acea pompa cu piston, atunci problema este simpla. Fie se utilizeaza cama existenta la original, fie se inlatura aceasta cama si se realizeaza un sistem de actionare electromagnetica si un sistem de temporizare a impulsurilor de actionare. Pentru revenirea la pozitia initiala, se poate folosi un arc elicoidal adecvat.
Link spre comentariu

ultimul aranjament pe care l-am facut s-a dovedit a fi cel mai bun si functional. la o drujba amarata, stricata , care mai avea practic doar ""caroseria" , adica blocul motor , axul motorului si manerul am adaptat un flexul de 900 W . piulita aceea rotunda care strange discul la flex , am fixat-o prin doua suruburi pe pinionul de drujba , am scurtat axul motorului drujbei exact cat era portiunea cu filetul acela pe stanga iar flexul l-am prins cu doua platbande de caroseria drujbei. Proba de lucru a fost cea care a dat verdictul. Am tocat 3 salcami mai batrani ca mine ,deci cu o grosime considerabila fara ca improvizatia sa cedeze. Zic ca e o solutie mult mai buna atat in ceea ce priveste siguranta cat si eficienta. Imi pare nespus de rau ca nu mai am cu ce sa fac poze pt ca altfel ar fi fost postate aici. Mai sunt cateva mici detalii dar nu are rost sa le expun decat daca cineva este direct interesat. In concluzie sunt chiar incantat de reusita mea care m-a scutit de ceva banuti plus ca e o scula in care poti infige mana la nevoie fara sa ma apelezi la unul si la altul.

Link spre comentariu

...Mai sunt cateva mici detalii dar nu are rost sa le expun decat daca cineva este direct interesat...

Bineinteles ca sunt utilizatori interesati. Dar incearca sa pui neaparat poze. Eu detin doua astfel de drujbe, iesite din uz si vreau sa le transform pe amandoua.
Link spre comentariu

intamplator am pus pana pe un ipod si am fugit degraba in atelier si am facut o scurta filmare. se vede axul motorului taiat adica fara partea filetata , am pastrat acea piesa din plastic in care intra pinionul si care antreneaza si pompa de ulei. din pacate pompa s-a dus si am fost nevoit sa fac ceva prin picurare. furtunasul ce pleaca din bidonasul acela este legat direct la furtunul original al drujbei si curge uleiul exact in zona unde trebuie. pinionul de antrenare a lantului la modelul de drujba chinezeasca pe care il am este corp comun cu carcasa ambreiajului . Mai departe acum : pe una din parti piulita flexului are un guler pe care l-am strunjit micsorandui diametrul pentru a intra fix in orificiul pinionului si pt a se centra in acest fel cu pinionul . Deasemeni piulita, de la mama ei, are patru orificii ,pe doua din ele opuse am introdus un spiral de 4,5 si cu greu am reusit sa gauresc acea tabla care formeaza carcasa ambreiajului care desi are doar cca 2,5 mm grosime este tratata termic. am incercat initial cu punctare dar nu a functionat. Avand deja gulerul piulitei strunjit am centrat-o astfel pe orificiul pinionului si am gaurit efectiv prin orificiile piulitei care au servit drept ghidaje la burghiu. am stricat un tarod de 5 filetand gaurile acelea din acelasi considerent- material foarte dur dar am reusit sa fac un filet decent pana la urma. Pe axul flexului am infiletat o alta piulita care serveste doar drept distantier . in felul acesta se evita contactul dintre axul flexului si axul motorului drujbei care daca este antrenat da vibratii . eu l-am blocat cu o pana de lemn ca sa fiu mai sigur. Am pastrat rulmentul cu bile cilindrice pentru ca asa mi s-a parut corect din punct de vedere functional. Cat despre prinderea flexului pe carcasa drujbei fiecare face cum il taie capul si dupa modelul de flex pe care il are. doua platbande la mine au fost mai mult decat suficient , important este doar alinierea flexului . oricum la milimetru nu se poate face o aliniere dar in timpul functionarii se trage singur . Lama drujbei am distantat-o un pic cu saibe montate intre blocul motor si lama pentru ca lantul sa calce bine pe pinion. Bineninteles ca si acest aspect tine de modelul de drujba si de latimea pinionului . In timpul functionarii , dupa cateva sectionari de trunchiuri de copaci am avut grija sa ung din abundenta lantul si zona pinionului chiar daca drujba avea un minim de ungere. uleiul nu strica niciodata acolo. ulei am avut slava domnului din belsug si chiar unul de calitate as zice. daca mai sunt nelamuriri cu drag raspund. nu a mers impecabil din prima , la inceput mai sarea lantul de pe lama dar cand am aliniat bine pinionul cu lantul si lama totul a mers nemaipomenit fara rateuri. nu am putut sa filmez si functionarea drujbei pt ca in atelier tragea sa moara din pacate cainele meu si mi-a fost mila sa il deranjez si mai mult. a fost cainele meu de serviciu mai bine de 10 ani si merita macar atat respect. aici filmarea :

Link spre comentariu

...in atelier tragea sa moara din pacate cainele meu...

Foarte trist :cry: Este ca si cand ti-ar muri o ruda apropiata. Doar ca patrupedul iti acorda intotdeauna pritenia, neconditionat.OK! Am cam inteles despre ce este vorba. Restul sunt chestiuni de design mecanic.
Link spre comentariu

am adaptat un flexul de 900 W

Bine ca merge si cu flex de 900 wati, eu doar de 2400 am avut dar ma rupe la taiat cu cele 7,5 kg numai flexul si cat o mai avea lama de 45 cu lant cu tot.Nu am dispozitia necesara acum dar as incerca un flex mic de 500-800 wati (am 3 buc si pot sacrifica unul) la o lama cea mai mica care se poate gasi sa vad ce iese, doar pentru a scapa de cateva kg.
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • 9 luni mai târziu...

As vrea sa stiu daca la nivel de amator se poate diminua puterea sau mai bine zis setea de curent pe care o are un electromotor auto pentru o incercare de adaptare si folosire a acestuia precum flexul cu lant de drujba. Partea de mecanica teoretic nu ar tr sa ridice mari probleme dar am mai folosit un astfel de demaror ca si bormasina iar problemele nu sunt de neglijat. Firele tr sa fie foarte groase pt amperajul respectiv si se incalzesc puternic daca sunt lungi. Pt adaptarea ca bormasina am reusit inversarea sensului de rotatie al demarorului dar aici se opreste priceperea mea .

Link spre comentariu

posibil la un electromotor sa apara uzuri mari la lagare .... perii, apoi cred ca trebuie rebobinat. Cu ani in urma am stricat un eletromotor incercand sa-l rebobinez si nu mi-a iesit. Poate unul mic bazat pe 4 perii si statorul cu magneti permanenti, daca se rebobineaza rotorul si in loc de lagare se pun rulmenti, in fine, nu stiu ce sa zic

Link spre comentariu

Iese din calcul varianta rebobinarii sau o alta interventie majaora de acest gen. daca solutii minune nu sunt atunci nu sunt si cu asta basta. am incercat marea cu degetul cum s-ar spune. Pentru scopul urmarit de mine cea mai buna solutie va fi un polizor unghiular low cost cu acumulatori, eventual unul la mana a doua, pe care sa il modific dupa bunul meu plac. Legat de ascutit lantul la drujba cu pilele eu nu prea am reusit pt ca am gasit numai pile din material prost. Am folosit o "piatra" pentru biax dar din aceea diamantata care s-a potrivit numai bine cu diametrul pilei obisnuite. Cu aceasta piatra sau freza diamantata, prinsa in bormasina si cu turatii mici am ascutit lantul in conditii exceptionale. Mai simplu, mai rapid si mai bine decat cu pila clasica.

Link spre comentariu

Un electromotor - demaror, ar trebui cel putin teoretic sa poata fi rebobinat usor, avand polii statorici demontabili. Mai greu cu rotorul, unde dupa rebobinare, trebuiesc realizate conexiunile la lamelele colectorului. Conexiunile pot fi realizate cu un letcon puternic - P>=250 W. Bobinajul poate fi redimensionat pentru aceeasi putere (in CC) cu tensiunea mai mare - spre exemplu 110V. Curentii vor scadea mult la o astfel de tensiune, iar problematica cablarii, va deveni putin mai "domestica". Pentru utilizarea la actionarea unei masini de gaurit, sau a altei masini-unelte, problema cea mai mare, daca transmiterea se face cu curele, este indepartarea pinionului original si realizarea cotei pentru fulie si canalul de antrenare. De asemenea, lagarul dinspre pinion, trebuie modificat (mutat) astfel incat sa avem acces la arbore pentru montarea fuliei. Deci la un asemenea sistem, trebuie intervenit atat electric, cat si mecanic, iar problemele sunt destul de complexe. Se cer, serioase cunostinte de electro-mecanica, dar si de prelucrari mecanice. Avand in vedere ca actionarea este in CC, inclin sa cred ca eforturile de adaptare a demarorului auto, ca elctromotor pentru actionari diverse, sunt prea mari fata de rezultatele ce ar putea fi obtinute. Astazi exista sisteme mult mai ieftine cu motoare asincrone, care simplifica mult aceste eforturi. Trebuiesc doar identificate.

Link spre comentariu

am o drujba care nu o mai pot repara, si vreau sa adaptez lama cu lant la un flex de 2400 wati/ 6500 rot/min, doar temporar pana tai vre-o 3 metri de lemne.Vreau sa stiu cu ce probleme ma confrunt si cat de periculos poate fi, bineinteles o sa adaptez o aparatoare la lant dar ambreiaj nu am cum sa fac.

Merge de mers,dar eu zic ca sunt prea multe modificari si nu cred ca e rentabil.La fosta fabrica Retezat din Sibiu s-au construit drujbe cu lant electrice si aveau ca baza un motor de flex romanesc la care au adaptat lantul cu lama Oregon.
O poza cu "bestia"...inca functioneaza bine!Singurul dezavantaj e ca musai sa fii mancat bine inainte sa te apuci de taiat...e cam grea,dar in rest e ok.
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări