Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

SMPS pt incarcarea bateriei


Guest tyc

Recommended Posts

Vreau sa fac un sistem mai eficient de incarcare a bateriei de accu.Generatorul e un alternator trifazat de 345W@5000rpm cu magnet permanent ,iar bateria e de 12V/8Ah. Pana acum,incarcarea se face printr-un regulator de tensiune tip shunt ,care actioneaza inaintea puntii redresoare,prin punerea la masa a fazelor.[attachment=1]rr.png[/attachment]Am conceput o sch dar ma incearca un feeling cum ca nu buna. Voi ce parere aveti sau ce solutii alternative aveti la problema asta?[attachment=0]Cu 2576 1.pdf[/attachment]In timp ce faceam atasamentul,am vazut o greseala.

Link to comment
  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Desigur,dar am vazut mos-i fara dioda aia.Desii fara dioda nu am idee ce se intampla ,sarcina primara fiind bobinele de inductie ...actionate repetitiv (67Hz),la 14A dar cu factor mic de umplere.

Link to comment

Am luat in calcul si aceasta varianta dar mai degraba mut D3 pe o faza si folosesc dioda din punte ,care oricum e in circuit . Problema e ca ultimul 2576 HV l-am 'pierdut' azi vara cu ocazia unui test. Si nu-mi dau seama cum,mai bine spus de ce (cum stiu:s-a ambalat termic si s-a umflat).Alimentarea tot de pe baterie am luat-o , turatia maxima din test a fost 4000rpm ceea ce corespunde unei tensiunii de 50V+.

Link to comment
Guest pisica matache

De ce nu testezi 2576 in configurarea clasica,pt inceput ?Ai testa cu motorul pornit,fara alt consumator suplimentar,doar aprinderea. Dupa aceea ar merge optimizat...pt un curent mai mare de iesire.Chiar daca tensiunea in gol dupa punte trece de 50-60V,in sarcina nu cred ca va ajunge la aceasta valoare.

Link to comment

Daca schema este aceea, nu vad vreun motiv pentru ca 2576 sa se fi ars. Comanda nu e in forta ci pe tranzistor, deci se poate cu MC34063 sau chiar si un UC3843 se poate adapta.

Link to comment

Cred ca din raspunsul lui pisica matache intrevad cauza arderi acelui 2576...varfurile de curent.

Consumatorii permanenti ,pe langa bateria de acumulatoare ,cand merge motorul termic sant cele 2 bobine de inductie care se incarca cu,curent la un unghi de 180 de grade. Tot ramane un varf de 7A. De aceea s-au 'dus' 2576...rezistau ce rezistau dar frecventa de repetitie find relativ mare pt o suprasarcina pana la urma au cedat prin ambalare termica.

Generatorul apride bine un bec de 110V/150W dar la 8500rpm. Dar niciodata nu am ajunt la o turatie mai mare de 4000rpm cu 2576.

Testele statice au iesit ok ,situatia s-a schimbat la proba pe viu.

Dupa teste am refacut bobina cu litzwire pe un miez E33 doua straturi si e iesit la 240uH... initial era pe un inel de sursa ATX si avea 330uH cu un fir si banuiesc ca-i scadea inductanta la frecventa.

Oare trebuie sa mai iau din spire, deoarece curentul e mare dar e in impulsuri.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines