Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor aspirator


Recommended Posts

salut am un aspirator care nu mai tragea calumea ,lam desfacut si iau deblocat rulmenti (erau blocati ) dar motorul se invarte se incalzeste repede , face scantei cam mari la carbuni (pe unu l-a cam ciobit) si nu trage decat foarate putin . ii mai pot face ceva motorului sau e de aruncat ?

Link to comment
  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Schimba-i carbunii mai intai. Latimea lor este calculata incat sa calce pe un anumit nr de contacte odata. Daca este ciobit nu mai asigura un bun contact electric. Rotorul trebuie sa se invarta usor cu mana si sa isi mentina rotatia ceva timp. Daca se opreste aproape imediat dupa ce iei mana de pe el rulmentii au probleme. O alta cauza a scateierii excesive la colector o reprezinta tocirea colectorului (lamelele de cupru pe care calca carbunii) si acumularea de praf de grafit de la carbuni. Se pot remedia cu o panza de bomfaier ascutita la un capat ca o gheara, care sa zgarie rasina pe care sunt prinse lamelele (sau cu un cutter pt taiat stiplex, care este tot un soi de "zgarieci"). Dar trebuie foarte multa atentie sa nu atingi bobinajul.

Link to comment

De regula carbunele calca pe o singura lamela.Mai degraba rotorul are spire in scurtcircuit (poti masura cu un ohmetru rezistenta intre cele doua perii care ar treui sa ramana constanta la rotirea cu mana a rotorului).Daca rez nu e constanta ....alt rotor sau il rebobinezi.Poti sa te uiti si la capetele bobinelor ce sunt legate pe lamele-poate ai noroc si una sau mai multe sunt dezlipite....

Link to comment

De regula carbunele calca pe o singura lamela.

Nu am spus ca e obligatoriu sa calce pe mai multe. Motoarele de aspirator sunt motoare de putere si turatie relativ mare, este normal sa scanteieze ceva mai tare decat altele. Griji trebuie sa-ti faci atunci cand apare o coroana de scantei de jur imprejur , cand se incalzeste foarte repede sau scoate un zgomot foarte puternic.Atentie la incalzire. Aceste motoare se racesc cu aerul aspirat, nu au alt sistem. Daca il pornesti fara sistemul de aspirare (palete, capacele acestora unde exista etc.) deci doar motorul simplu se va incalzi foarte repede.Rotorul in scurt se poate descoperi si dupa ureche. Carbunii scot un zgomot puternic, asemanator celui dat de un electrod de sudura la indepartarea de piesa (zgomot de arc electric, de flama)
Link to comment

@danutz-: Atentie la felul cum scrii. Incearca sa respecti regulile de ortografie si punctuatie in limba romana. Si mai ales, renunta la "vocabularul" de tip messenger.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Salut,Daca colectorul(zona unde calca carbunii) nu este plan si are sapaturi in el de la fostii carbuni iti recomand sa mergi la un strungar sa ii faca fata dreapta inainte de schimbarea carbunilor ca sa faca contact pe toata suprafata.Colectorul nu are voie sa aibe contact cu axul sau tolele rotorului daca verifici cu un bec si o baterie dar in schimb lamele colectorului trebuie sa aiba toate contact intre ele indiferent de la care incepi cu verificarea.De obicei cand nu mai are forta si de incalzeste repede asta insseamna ca are un şpul ars adica o infasurare a bobinei.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines