Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebari CNC frezare lemn si policarbonat


Guest bogdanalex

Recommended Posts

Guest bogdanalex

Va salut!Am si eu in lucru un mic proiectel de cnc cu care vreau sa frezez lemn de esenta moale in general si plastic, policarbonat & alte materiale derivate si urmarind celelalte proiecte de aici am cateva intrebari :1. Constructia axei Y cu bare de ghidaj pe verticala are vr-un avantaj/dezavantaj fata de constructia cu barele pe orizontala ( ca Asterix de pe Hi-end )2. in cazul suruburilor prelucrate la capete am observat ca exista un capat cu 2 rulmenti dintre care unul se strange cu o piulita si in acelasi timp il strange prin presarea de surub si pe celalalt, insa la celalalt capat nu ma prind cum se strange surubul pe rulment, cumva doar se sprijina pe acesta, neexistand o strangere? Daca aveti ceva poze sau explicatii care ma pot lamuri , v-as fi recunoscator.

Link to comment
  • Replies 18
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut.Exista un dezavantaj al constructiei cu barele de ghidaj una in spatele celeilalte, insa conteaza si lungimea axei si materialele care sunt frezate. Dezavantajul ar fi ca la intrarea frezei vertical in piesa, axa Z este sustinuta la fortele verticale doar de primul ghidaj cel din spate avand rol de "balama", dar asta depinde cum am mai spus de lungimea axei si de materialele frezate. Ghidajele puse una deasupra celeilalte raspund in mod egal fortelor verticale. Dar cred ca la fel de bine putem gasi dezavantaje la toate modurile de asamblare ale ghidajelor. In cazul suruburilor , capatul cu piulita vine montat in doi rulmenti radiali axiali (vezi aici explicatia pentru Arise viewtopic.php?f=194&t=86857&start=45 ), iar capatul celalalt al surubului este sustinut de un rulment radial, acesta avand rol doar de sustinere, la unele modele de cnc ,unde surubul este scurt si are un diametru mai mare , acel rulment nu este folosit, surubul avand al doilea punct de sustinere insusi piulita.

Link to comment
Guest bogdanalex

multumesc pt raspunsuri. chiar am fost lamurit , surprinzator :) .Utilizand un motor Kress 530 , crezi ca e ok designul in ideea in care il folosesc pt ce am declarat mai sus ? Sau e prea firav ? In afara de masa si lateralele axei Y care sunt mai groase, restul placilor sunt de 10mm , si mai e carcasa de pe Z care are 45 x 50mmAm urmarit sa fie cat mai compact si usor si am incercat balansarea lui cat si reducerea greutatii , insa presupun ca reducerea greutatii inseamna perpetuarea vibratiilor. Pentru ce fac eu, o precizie de 0.5mm cred ca mi-e suficienta. Oare pot s-o obtin pe design-ul asta?PS: nu va luati de suruburile mele care par burghie ca le-am facut in graba :))

post-62538-139829372428_thumb.jpg

Link to comment
  • Administratori

Exista un dezavantaj al constructiei cu barele de ghidaj una in spatele celeilalte, insa conteaza si lungimea axei si materialele care sunt frezate. Dezavantajul ar fi ca la intrarea frezei vertical in piesa, axa Z este sustinuta la fortele verticale doar de primul ghidaj cel din spate avand rol de "balama", dar asta depinde cum am mai spus de lungimea axei si de materialele frezate. Ghidajele puse una deasupra celeilalte raspund in mod egal fortelor verticale.

Acelasi lucru se intampla cu axele pe verticala cand frezezi un pocket de exemplu, fiecare constructie are avantajele si dezavantajele salePoti sa obtii fara nici o problema 0,5mm
Link to comment

Vei obtine chiar o precizie mai buna daca aliniezi totul corect, iar vibratiile de cele mai multe ori sunt provocate tot de alinierea necorespunzatoare a ghidajelor. Sa sti ca poti freza chiar si aluminiu ,dar cu un avans mai mic si o freza buna ,ascutita si racita corespunzator. Mult succes!

Link to comment
Guest bogdanalex

Super vesti mi-ati dat :)admir proiectelul lui katran si am observat acolo ca el a folosit pt axa Z , 2 prinderi pe ghidaje. Intr-adevar este evidenta cresterea stabilitatii angrenajului insa mananca foarte mult din cursa astfel trebuie marita axa Z fapt care creste greutatea etc... Intrebarea mea este daca pt motoare de pana in 1.5kg si lucru cu lemn si plastic este suficienta o prindere intr-un singur punct, si daca da.... ce inaltime recomandati sa fie blocul ? ...eu m-am gandit la 50mm la un gidaj de 170mm utili.Din aceiasi categorie as dori sa stiu daca pt motorul Kress 530 sau altele similare ca si gabarit si vibratii, este suficienta prinderea in colierul de FI 43 , sau mai trebuie "ancorat" cumva si sus ?

Link to comment
Guest bogdanalex

Imi pare rau dar nu inteleg ce vrei sa zici prin doua prinderi pe ghidaje.

adica cu 2 rulmenti liniari pe axul de ghidaj (unul sus si unul jos ) .... sau cu 4 bucse.
Link to comment
  • 1 month later...
Guest bogdanalex

tot desenez la masinaria asta si ma lovesc de diverse probleme.Am sa incerc sa le "vars" pe toate aici in speranta ca poate are cineva timp si nervi sa ma lumineze un pic :1. ce rulmenti radial-axiali ati folosit si unde sunt cel mai lesne de cumparat? M-ar interesa ceva cu Di de 8 sau de 102. surubul trapez de 12 ce diametre are la prelucrarea capetelor in general ? poate avea 8 mm sau dintii sunt prea mari si va trebui sa reduc la 6mm ?3. daca am axul surubului de 8mm si axul motorului de 6mm pot cumpara cuplaj cu 8 pe-o parte si 6 pe celalata? ( exista? )4. rulmentii lineari sunt net superiori bucselor din bronz ? ( vorbesc aici mai ales de produsele de pe hi-end ).Am vazut pe cineva de p-aici folosind bucse de dacie :rade: , ideea e buna insa au oare precizia necesara pt un cnc?

Link to comment

Raspunsurile pt puntele 1 si 2 ma intereseaza si pe mine. :) Exact la astea m-am gandit si eu.La punctul 3 daca stiu bine exista cuplaj cu 8 si 6 mm la capete.

Link to comment

Radial axial cu interior de 10mm gasesti la :

http://www.tekro.ro/index.php?route=pro ... uct_id=190

 

Pentru surubul trapez de 12, uite aiaci desen luat de pe Hi-End

post-33334-139829392412_thumb.jpg

 

Da exista cuplaje ,si daca nu ma insel pe Hi-End chiar specifica daca vrei cu diametrul gaurilor diferite

 

In teorie da, insa bucsele de bronz se vor uza repede (depinde si cat de mult ai grija de masina), fata de rulmentii liniari care au o fiabilitate mai ridicata.

 

Cat timp sunt destul de precise pentru un motoar cu ardere interna ,sau pentru un electromotor de turatie si forta foarte mare,eu zic ca merg si la CNC :da

Link to comment
Guest bogdanalex

multumesc Margean.Rulmentii aia sunt cam mari ca si grosime.... daca as fi gasit ceva cu 7 grosime si Di 8 ar fi fost perfect.Partea proasta e ca nu prea stiu unde sa caut. O sa incerc la Badi SKF , dar vad ca la mailuri nu raspund. nu stiu inca daca vand si en-detail catre end-useri

Link to comment

multumesc Margean.Rulmentii aia sunt cam mari ca si grosime.... daca as fi gasit ceva cu 7 grosime si Di 8 ar fi fost perfect.Partea proasta e ca nu prea stiu unde sa caut. O sa incerc la Badi SKF , dar vad ca la mailuri nu raspund. nu stiu inca daca vand si en-detail catre end-useri

Uite aici rulmenti simpli pui 2 in suport ca merg si astia : http://www.okazii.ro/catalog/65621992/v ... ml#galerieau 8x16x5
Link to comment
Guest bogdanalex

multumesc Margean.Rulmentii aia sunt cam mari ca si grosime.... daca as fi gasit ceva cu 7 grosime si Di 8 ar fi fost perfect.Partea proasta e ca nu prea stiu unde sa caut. O sa incerc la Badi SKF , dar vad ca la mailuri nu raspund. nu stiu inca daca vand si en-detail catre end-useri

Uite aici rulmenti simpli pui 2 in suport ca merg si astia : http://www.site de licitatii/catalog/65621992/vand-rulmenti-micro-role-skate-aspirator-bormasina-.html#galerieau 8x16x5
rulmenti simpli am chiar dimensiunea care as fi vrut-o si la cei axial-radiali. totusi din cate am inteles, cei din urma ar minimiza backlash-ul ... am dreptate sau bat campii? :-s
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines