Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Centru de prelucrare Nuova PRS150 Reconditionare axe masaCNC

Guest ncm77

Recommended Posts

Salut tuturor. Sunt incepator in ale CNC-urilor si de aceea am nevoie de ajutorul celor care se pricep.Am achizitionat o masa in cruce CNC ( 2 axe ) provenita de la o masina ciudata italieneasca din anii 80, un fel de centru de prelucrare cu un cap care se invartea la 60 000 rot/minut !!!, cu greutate de peste 4 tone, cu foarte multe curse ( vedeti pozele). Masina era facuta de FILLI MATTIOLI Modena, tipul NUOVA PRS. 150 CNC ( digital automatic CNC ). Am sa pun poze. Nu am decat aceasta masa de la masina si din pacate ii lipseste unul dintre motoare, desi trenul de roti dintate de la servo exista.Am mai multe intrebari pe care am sa incerc sa le sistematizez. Multumesc anticipat pentru membrii care au amabilitatea sa imi raspunda! Intrebarile:1 am desfacut motorul de la cealalta axa, V ca sa se poata vedea, pt ca eticheta este complet stearsa ( suportul si rotile dintate sunt identice cu axa U unde lipseste motorul) Ce tip de motor este? Cam de ce putere? encoderul este in capatul celalalt al surubului ca in paza? Mai gasesc ceva compatibil?2 Daca are encoder de ce mai are si rigla de citire, un fel de DRO ( sau gresesc eu)3 Tinand cont de cum este facuta masa ( are 90 de Kg) merita sa caut un motor compatibil si sa incep un proiect de CNC pt lucrari de finete, inclusiv in otel? ( pt asta trebuie rezolvata si axa verticala si actionarea principala -probabil o freza clasica pe care montez masa CNC)Am sa pun poze. Inca nu mi-am clarificat intentiile cu aceasta masa, poate din acest topic se desprind idei, sugestii, ele sunt binevenite. Multumesc.

post-52098-139829370722_thumb.jpg

post-52098-13982937074_thumb.jpg

post-52098-13982937075_thumb.jpg

post-52098-139829370774_thumb.jpg

post-52098-139829370799_thumb.jpg

• Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic