katran Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Am vandut tot ... mai am doar 2 ciocane si o surubelnita ... Vreau sa reutilez atelierul , si-mi trebuie o masina noua . Asa ca , m-am apucat de lucru ... Vorba vine , abia am reusit sa adum majoritatea componentelor ( inca astept dupa suruburile axei X , de la ISEL ... omul a zis ca la sfarsitul lunii vor fi gata de livrare ... ) . Nu m-am hotarat inca nici la motorul de frezare ... asta o sa fie in orice caz destul de greu ( intre 12 si 22 de kile ) , asa ca am prevazut deja piston de compensare pe axa Z . Deocamdata postez o serie de imagini care arata cam care ar fi design-ul de principiu al masinii Nu este ceva nou , dimpotriva ... proiectul este deja testat pe 3 masini , functioneaza corect . Atat ca de data asta voi folosi servo , nu steppere , iar structura va fi ceva mai grea ... probabil ca greutatea finala a masinii va fi undeva pe la 450-500Kg .O sa incerc se detaliez cat se poate fiecare operatie , piesa , etc , in masura timpului disponibil ... cred ca o sa dureze vreo 2 luni ... Link to comment
katran Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 Am inceput ... am terminat structura ( profile aluminiu ITEM 80_80 , coltare 80_80 , masa de lucru din profile ITEM 160 x 38 x 1240 T-slot ) . Si a venit si kitul de actionare de al Keling ( 4 axis servo kit : http://www.kelinginc.net/CNC34ServoMotorPackage.html ) . Encoderele au venit bucati ( in pungulite ) si n-am idee cum se asambleaza ... Am inceput si ceva din componentele de aluminiu ( lateralele si placa de baza de pe gantry ) , din placa de aluminiu MIC-6 Ground groasa de 1 inch ( 25.4mm ) . Link to comment
Guest TBD Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Arata excelent totul ... o sa fie chiar interesant de urmarit proiectul. Encoderele au venit bucati ( in pungulite ) si n-am idee cum se asambleaza ...Instructiuni pentru asamblarea encoderelor gasesti aici, la pagina 21. Spor la treaba ! Tibi Link to comment
katran Posted January 24, 2012 Author Share Posted January 24, 2012 @TBD...thanks . Asa ... axa Y ( gantry ) incepe sa prinda contur ... O sa fie al naibii de grea , dar rigida ( sper ) . Materiale si componente folosite : sine de ghidaj profilate THK SHS25 , surub cu bile HIWIN 20_05clasa de precizie JIS C7 ( pe bune , masurat , testat ) , placa aluminiu MIC-6 Ground 25mm . Mai sunt de facut blocurile de rulmenti , blocul de piulita si distantierele . Si bineinteles , o groaza de gauri , filete , locasuri de imbus ... Link to comment
ionutb71 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 ceva noutati despre noul proiect?in ce stadiu se afla?in ritmul in care s-a inceput lucrul la el cred ca deja se apropie finisul.asa e ? Link to comment
katran Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Nah ... am mai inaintat nitel , dar sunt inca departe de finalizare ... o sa pun cateva poze astazi ... Link to comment
romioltean Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Bunadimineata,asta se pare ca va iesi masina masinilor,mama lorcred ca multe "profi" de pe ebay nu se ridica la calitatea astaabia astept sa-mi clatesc ochii Link to comment
katran Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Eu sper sa iasa o masina buna ... sa lucreze corect si in limite de toleranta decente . Nu e timp de lucru ... practic lucrez o zi din patru , iar in ziua aia in care reusesc sa lucrez , nu pot sa " fur " decat 4-5 ore ... Sper totusi ca pana la srasitul lui martie sa termin ... Cam pe aici am ajuns ... mai este de facut Z-ul si mecanica e gata ... .............. Link to comment
katran Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 De mult incercam sa fac o chestie ... respectiv " helical boring " ( frezarea unei gauri cu o traictorie spirala ) . Programul meu obisnuit cu care fac de obicei toolpath-urile ( ArtCam ) , nu stie asa ceva ... Insa VizualCam si RhinoCam pot sa genereze asa ceva . Problema e ca nu reusesc sa instalez repectivele soft-uri ... sau daca reusesc , dau niste erori de speriat ... asa ca am renuntat la software si am inceput sa studiez parametrii codului G ... in special functia " G2" si parametrii " I , J , K , si R " . Pana la urma am reusit sa inteleg ce si cum , si am scris codul de mana ... Ce ma uimit e faptul ca functioneaza ... Ete : .................. Link to comment
katran Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Proictarea axei Z . Finala ( am deja toate componentele , nu mai modific nimica ... ) . Ghidaje THK HSR25 , surub G-Ten 2005 C5 , aluminiu Mic-6 . Cursa de lucru 220mm , prevazuta cu piston de compensare preincarcat cu azot la 40 pound ( aprox . 20 kg ) . Motorul o sa fie destul de greu ( ori unul de 2,2 Kw de la Vasile , din ala patratos , ori un technomotor de la DamenCNC ) , in jur de 10-12kg , iar de la servo n-am pretentie sa-l ridice ... Link to comment
Guest batranu59 Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Felicitari ! O lucrare demna de tot respectul.Succes in continuare ! Link to comment
katran Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Recunoasteti routerul asta ? Este masina pe care lucrez acu' sa-mi fac propria masina ... Facuta de "adrianni" , frate-meu ... in urma cu vreo 3 ani , daca-mi aduc eu bine aminte . Servomotoare , ghidaje THK , suruburi G-Ten , sistem de vacuum , menghina Gerrardi , motor de frezare SIPU ATC BT30 , DRO Newall ( tije de sferosin/microsin ) , structura Bosch , masa de lucru dintr-o bucata ( placa de aluminiu MIC-6 de 25mm , cred ca are vreo 150 de kile ) ... ......................................................................................................................................... Link to comment
katran Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Update ... Am terminat mecanica pe axele X si Y ( am montat servourile , placile de sustinere , si portcablul pe X ) . Componentele axei Z sunt pregatite ( trebuie sa mai tai surubul cu bile la dimensiunea corecta ) , cred ca maine si poimaine reusesc sa "urc " placa de baza , distantierele si sinele in pozitie . Nu aliniez nimica , pentru ca oricum o sa demontez masina complet ca s-o duc la atelier la Breaza . ............................................................................................................................ Link to comment
katran Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Fratilor , am nevoie de 4 piulite M17 cu pas de 1mm si inca 4 piulite M15 cu pas de 1 ... din alama sau bronz . Platesc fara tocmeala , de preferat in Bucuresti ... Piulitele sa fie nitel mai inguste ( 5-6 mm ) , sau daca sunt mai late ( 10-12mm ) sa fie prevazute cu sistem de blocare ... I-mi trebuie sa fixez rulmentii in capatul suruburilor ... pur si simplu uitasem de chestia asta ... Link to comment
katran Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Update ... Aproape am terminat ... mai trebuie doar placa care tine servoul pentru axa Z , si mecanica e gata . N-am piulitele alea M17 si M15 , si n-am nici cuplaje ... Urmeaza electronica si testele ... alinierea o s-o fac cand o sa pozitionez masina pe locul ei in atelier , deocamdata o sa fac doar testele de deplasare in gol ... sunt curios cu ce viteza poate sa alerge impins de servourile alea ... .............................. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now