Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

PIC sau ATMEL?

Guest kinglet

Recommended Posts

Guest kinglet

Salutare

Sunt student in anul 3 la electronica aplicata si as vrea sa ma joc si cu cu microcontrolere. Nu studiem nici unul dintre cele doua inca dar ma gandesc ca imi va trebui pentru proiectul de licenta. Intrebarea me este care ar fi mai bun pentru inceput? Despre PIC nu stiu fprea multe...Daca ma hotarasc pentru ATMEL as vrea sa iau o placa EvB 4.3 http://www.gme.cz/_dokumentace/dokument ... -446.1.pdf in loc de programator pentru ca ma pot juca putin cu ledurile displayul inainte sa ma apuc de programe mai serioase. Acuma atmega cu 32 de pini ai lui e cam greu de lipit pe o placa intr-un circuit, stiu ca sunt versiuni mai mici cu mai putini pini dar nu stiu daca se pot programa cu EvB 4.3.

Poate utilizatorii mai experimentati imi pot spune care este mai bun pentru inceput...

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Este foarte bine ca ai hotarat sa iti iei o placa de dezvoltare.Eu personal sunt fan Atmel (de fapt AVR, Atmel este firma) pentru ca la vremea cand am inceput sa programez microcontrollere, AVR avea cateva avantaje pe care le pot explica la cerere. Aceste avantaje exista inca, dar oricum in prezent sunt prezente pe piata atatea microcontrollere incat nu pot spune ca neaparat unul e mai bun ca celalalt.Avand in vedere ca exista compilatoare de C, Basic, Pascal si pentru AVR si pentru PIC, cred ca ai putea alege oricare.

Cea mai ieftina varianta este cu MSP430 de la Texas Instruments. Nu e nici PIC, nici Atmel dar e foarte bun pentru invatat. Ai si niste lectii video facute chiar de producator. LaunchPad costa 4.3 dolari, transportul GRATUIT din USA, adica in total mai putin de 15 lei de-ai nostrii. Il comanzi si in 3-4 zile iti vine coletul acasa.

De banii astia primesti:

- 2 microcontrolere pe 16 biti

- programator USB