paulus Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Aspiratorul meu LG tip VCR 323 STU se incalzeste f. tare, dupa cca 4-5 minute se opreste; dupa ce se raceste tot cam 5 min. porneste iar si tot asa. Vizual n-am gasit nimic in neregula, are cineva idee ce-ar putea fi? Link to comment
Spitfire Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Motorul aspiratorului se incalzeste foarte tare, sau vreun variator de putere, ceva?Daca e motorul, cauza e scurtcircuit intre spirele rotorului, mai ales daca face scantei la perii exagerat de mari, si e prea zgomotos. Cat despre oprit singur dupa 5 min, probabil se dilata ceva de caldura si nu mai face contact, la periile de carbune de exemplu, ori poate chiar motorul poseda siguranta termica cu bimetal. Link to comment
paulus Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Motorul aspiratorului se incalzeste foarte tare, sau vreun variator de putere, ceva?Daca e motorul, cauza e scurtcircuit intre spirele rotorului, mai ales daca face scantei la perii exagerat de mari, si e prea zgomotos. Cat despre oprit singur dupa 5 min, probabil se dilata ceva de caldura si nu mai face contact, la periile de carbune de exemplu, ori poate chiar motorul poseda siguranta termica cu bimetal.Variatorul de turatie functioneaza normal, motorul nu flameaza la perii si colectorul este foarte bun; din constructie are un circuit de protectie la temperatura cu o capsula termostatica care taie alimentarea; si partea aceasta functioneaza ca dovada fiind oprirea. Nu-mi explic ce duce la supraincalzire. Este posibil sa fi cazut rulmentii rotorului ? cu toate ca la mana se roteste usor, fara zgomot de frecare. Link to comment
Mesterul Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Verifica, nu cumva aerul aspirat nu face fata racirii motorului ? Saculetul infundat, o etanseitate neconforma, o garnitura, sau vreo fisura face ca motorul sa nu mai antreneze suficient aer pentru racirea sa.....si nici aspiratorul nu mai are calitatile initiale (nu mai trage bine ). Link to comment
paulus Posted January 15, 2012 Author Share Posted January 15, 2012 astazi mi-am facut timp si am desfacut motorul, n-am constatat nimic in neregula, rulmenti buni, perii bune, rotorul nu are scurt intre lamele si masa. La probe cu carcasa desfacuta m-a surprins faptul ca radiatorul tiristorului de comanda era foarte fierbinte, mult mai fierbinte decat corpul motorului care functiona OK. Acel radiator este pe placuta PCB pe care se afla si capsula termostatica, destul de aproape sa-l influenteze termic. Ce-i de facut in acest caz? Experienta unui mester care s-a mai confruntat cu astfel de problema m-ar ajuta mult. Multumesc! Link to comment
doru3160 Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Eu zic sa elimini din circuit variatorul de turatie si vezi ce se intampla(nu mai precizez ca protectia termica trebuie sa ramana...).Daca totul e in regula,dupa cum spui,ori ai trecut peste ceva,ori ceea ce ai masurat tu nu a fost corect...rotorul nu se verifica intre lamele colectaore si masa ci in camp magnetic se masoara tensiunea pe lamele,altfel,poti masura rezistenta intre lamele apropiate, nu e la fel de corect,dar sigur afli mai multe decat masurand fata de masa.Inclin sa cred ca ai spire in scurt la rotor si asta duce la incalzirea rapida a statorului. Link to comment
Mesterul Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Daca poti, pune un thiristor mai de putere, iar daca nu ai, incearca sa pui un radiator mai mare ca suprafata, cu pasta termoconductoare intre el si thiristor si ridicate cu un izolator de placuta....! Link to comment
strombi Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Am si eu o problema cu aspirator Philips,nu mai porneste deloc,sa ii testez bobinele cu multi metru sa vad daca au continuintate?Sau ce as putea sa ii fac? Link to comment
Relav Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Am si eu o problema cu aspirator Philips,nu mai porneste deloc,sa ii testez bobinele cu multi metru sa vad daca au continuintate?Sau ce as putea sa ii fac?Ia si verifica cablul de alimentare, intrerupatorul, variatorul de turatie (daca are). Abia pe urma sa verifici bobinele. Link to comment
Guest Octavio Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Am avut aceeasi problema la un aspirator Electrolux (carcasa galbena). Dupa cateva minute de functionare declansa protectia termica de pe motor. L-am verificat si nu erau nici un fel de probleme de natura mecanica. In final s-a ars motorul, deci posibil sa apara scurt intre spire la functionare datorita vibratiilor puternice, scurt care nu se poate depista static. Link to comment
realconstruct Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Curata foarte bine ( chiar spala-le ) toate filtrele din aspirator. Mai ales cele de la evacuarea aerului. Motorul se opreste datorita termicului de pe bobinaj - ca protectie. Link to comment
paulus Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 poate cineva sa rebobineze starorul? Link to comment
ALEy Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 poate cineva sa rebobineze starorul?si daca il rebobineaza cine il poate centra pt. 2000 de ture ?adica altul. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now