yo9hnf Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Buna ziua, Dacia mea in ultima vreme a pornit cam greu din cauza electromotorului care invartea greu si cate odata se mai auzea un zgomot metalic de la acesta. Zilele trecute cand am incercat sa o pornesc la fel mi-a invartit greu, iar a "croncanit", iar pe urma se auzea ca bendixul se invarte in gol (electromotorul se auzea ca merge in gol - la turatie mare). Dupa ce m-am chinuit o gramada sa dau jos electromotorul (deoarece nu vroia deloc sa se departeze de cutie la mai mult de vreo 8mm - pana la urma am tot miscat de volanta si a iesit), am vazut ca pus pe baterie si pornit "in mana", merge foarte bine. Cand l-am pornit in casa am vazut ca bendixul se duce (bate in) bucsa opritoare, desi in carte scrie ca ar trebui sa nu se duca pana acolo (cand electromagnetul e excitat). In plus, in carte arata bucsa opritoare foarte aproape de capac, ori la mine e la o distanta apreciabila. Este posibil sa se fi tocit coroana deoarece nu se "incalecau" dintii (bendix+coroana) suficient ? Link to comment
yo9gcc Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Salut!M-am uitat si eu la electromotorul meu (fiindca doar atat a mai ramas de la masina) si am vazut ca bendixul tot pana in bucsa se duce dar l-am probat apasand cu degetul pe surubul de reglaj al furcii, nu am la dispozitie momentan un acumulator. Bucsa opritoare este pozitionata tot la aproximativ aceiasi distanta fata de capac ca si cea din poza pusa.Este posibil sa se fi tocit dintii la coroana dar asta se vede si ochiometric, daca sunt ok dintii de la coroana si de la bendix singurele probleme ar mai fi la furca care impinge bendixul - posibil rupta - sau nu functioneaza electomagnetul in parametrii - se mai regleaza cursa la furca cu ajutorul surubului din capul electromagnetului. Sper sa fi dat detalii corecte dar de cand am schimbat masina am cam uitat anumite detalii. Link to comment
TESSLA Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Da bucsele alea de bronz, le-ati verificat? Link to comment
Rudolf Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 In poza pusa de dvs, piesa din dreapta sus are un cilindru cu un arc in spate. Bun,, inauntrul piesei sunt niste role cilindrice care cupleza numai cand rotorul electromotorului se invarte la turatii mari. Acolo inauntru este problema. Se pare ca rolele sunt sparte sau s-au distrus santurile in care se blocau acele role cilindrice din otel. Se pare ca este capsulat, daca reusiti sa va uitati prin vreo gaura sau sa decapsulati o sa observati unde-i buba Mecanismul este similar clicketilor de la bicicletele cu schimbatoare. Link to comment
Rudolf Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Bendixul nu se duce pana in bucsa decat daca este demontat electromotorul. In mod normal, cilindrul acela, va freca pe coroana dintata in lateral, si va bloca bendixul cu dintii perfect aliniati pe coroana.Uzura dintilor , vine din alta parte, care nu face obiectul problemei dvs.Respect, Rudolf. Link to comment
petreelectronic Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Daca electromotorul se invarte in gol, cel mai probabil bendix-ul este uzat. Acesta trebuie sa se invarta intr-un sens iar in celelalt nu. Este pe principiul asemanator cu butucul de biciclete cu bile cilindrice. Proba cu el dat jos de pe masina nu este concludenta deoarece nu este in sarcina.Iar daca invartea greu aceasta este o alta problema care poate fi cauzata de urmatoarele incoveniente:Bucsele de la capace uzate (rotorul atige de stator),Starea periilor colectoare de pe rotor,Strambarea axului rotorului. Link to comment
TESSLA Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Corect....de asta am intrebat si eu de bucse. Link to comment
yo9hnf Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Va multumesc tuturor pentru raspuns ! Bucsa din capacul de aluminiu pare sa fie in regula. Am impins tija electromagnetului (pentru a iesi bendixul in fata) si am miscat de roata bendixului; roata se misca intr- parte usurel, iar in cealalta mai greu. In capacul de aluminiu se vede putina pilitura metalica. Dupa amiaza o sa ma uit si la coroana sa vad in ce stadiu este. Link to comment
yo9hnf Posted January 12, 2012 Author Share Posted January 12, 2012 Astazi au venit intaririle ! A venit prietena mea cu un electromotor (asamblat din bucati gasite pe jos ). L-am pus...face la fel. Dintii coroanei nu i-am putut vedea deloc, dar am bagat in locul electromotorului telefonul si am facut cateva poze. Dupa mine, pare in regula coroana. Link to comment
miron1947 Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Dupa cum arata,cursa solenoidului nu asigura angrenarea pinionului cu coroana, sau face contactul de forta si incepe sa se roteasca inainte de angrenare. Link to comment
yo9hnf Posted January 12, 2012 Author Share Posted January 12, 2012 Am vazut ca dintii sunt foarte putin tociti la inceput. Asta inseamna ca ar trebui ajustata cursa solenoidului? Link to comment
miron1947 Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Asta inseamna ca ar trebui ajustata cursa solenoidului?Eu asa cred, daca se invarte inainte de angrenare, este la fel cum s-ar cupla o treapta de viteza fara ambreiaj cu motorul pornit. Link to comment
yo9hnf Posted January 12, 2012 Author Share Posted January 12, 2012 Cu noul electromotor a incercat sa invarta putin, foarte greu, iar pe urma imediat s-a auzit ca se invarte rotorul la turatie maxima. Link to comment
yo9hrb Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Coroana arata bine, asa sunt dintii ca sa poata angrena bendixul.Eu am mai patit o chestie ciudata cand aveam dacie: verifica la colector daca este bine prinsa sarma de la bobinajul rotorului. Eu am cositorit totul acolo.... si asa am vandut-o.Daca se tureaza la un moment dat, schimba bendixul. E uzat in interior. Nu incerca sa-l repari, ca nu-l mai pui la loc. Link to comment
miron1947 Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Cu noul electromotor a incercat sa invarta putin, foarte greu, iar pe urma imediat s-a auzit ca se invarte rotorul la turatie maxima."Noul" electromotor scrieti ca este adunat din bucati, deci poate avea si el problemele lui.Verificati snecul daca nu cumva are vaselina veche intarita pe el si daca da, curatati-l. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now