Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme electromotor Dacia 1310


Recommended Posts

Buna ziua,

 

Dacia mea in ultima vreme a pornit cam greu din cauza electromotorului care invartea greu si cate odata se mai auzea un zgomot metalic de la acesta.

Zilele trecute cand am incercat sa o pornesc la fel mi-a invartit greu, iar a "croncanit", iar pe urma se auzea ca bendixul se invarte in gol (electromotorul se auzea ca merge in gol - la turatie mare).

 

Dupa ce m-am chinuit o gramada sa dau jos electromotorul (deoarece nu vroia deloc sa se departeze de cutie la mai mult de vreo 8mm - pana la urma am tot miscat de volanta si a iesit), am vazut ca pus pe baterie si pornit "in mana", merge foarte bine.

 

Cand l-am pornit in casa am vazut ca bendixul se duce (bate in) bucsa opritoare, desi in carte scrie ca ar trebui sa nu se duca pana acolo (cand electromagnetul e excitat). In plus, in carte arata bucsa opritoare foarte aproape de capac, ori la mine e la o distanta apreciabila.

 

Este posibil sa se fi tocit coroana deoarece nu se "incalecau" dintii (bendix+coroana) suficient ?

 

Posted Image

 

Posted Image

Link to comment
  • Replies 23
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut!M-am uitat si eu la electromotorul meu (fiindca doar atat a mai ramas de la masina) si am vazut ca bendixul tot pana in bucsa se duce dar l-am probat apasand cu degetul pe surubul de reglaj al furcii, nu am la dispozitie momentan un acumulator. Bucsa opritoare este pozitionata tot la aproximativ aceiasi distanta fata de capac ca si cea din poza pusa.Este posibil sa se fi tocit dintii la coroana dar asta se vede si ochiometric, daca sunt ok dintii de la coroana si de la bendix singurele probleme ar mai fi la furca care impinge bendixul - posibil rupta - sau nu functioneaza electomagnetul in parametrii - se mai regleaza cursa la furca cu ajutorul surubului din capul electromagnetului. Sper sa fi dat detalii corecte dar de cand am schimbat masina am cam uitat anumite detalii.

Link to comment

In poza pusa de dvs, piesa din dreapta sus are un cilindru cu un arc in spate. Bun,, inauntrul piesei sunt niste role cilindrice care cupleza numai cand rotorul electromotorului se invarte la turatii mari. Acolo inauntru este problema. Se pare ca rolele sunt sparte sau s-au distrus santurile in care se blocau acele role cilindrice din otel. Se pare ca este capsulat, daca reusiti sa va uitati prin vreo gaura sau sa decapsulati o sa observati unde-i buba

 

Mecanismul este similar clicketilor de la bicicletele cu schimbatoare.

 

Posted Image

Link to comment

Bendixul nu se duce pana in bucsa decat daca este demontat electromotorul. In mod normal, cilindrul acela, va freca pe coroana dintata in lateral, si va bloca bendixul cu dintii perfect aliniati pe coroana.Uzura dintilor , vine din alta parte, care nu face obiectul problemei dvs.Respect, Rudolf.

Link to comment

Daca electromotorul se invarte in gol, cel mai probabil bendix-ul este uzat. Acesta trebuie sa se invarta intr-un sens iar in celelalt nu. Este pe principiul asemanator cu butucul de biciclete cu bile cilindrice. Proba cu el dat jos de pe masina nu este concludenta deoarece nu este in sarcina.Iar daca invartea greu aceasta este o alta problema care poate fi cauzata de urmatoarele incoveniente:Bucsele de la capace uzate (rotorul atige de stator),Starea periilor colectoare de pe rotor,Strambarea axului rotorului.

Link to comment

Va multumesc tuturor pentru raspuns ! Bucsa din capacul de aluminiu pare sa fie in regula. Am impins tija electromagnetului (pentru a iesi bendixul in fata) si am miscat de roata bendixului; roata se misca intr- parte usurel, iar in cealalta mai greu. In capacul de aluminiu se vede putina pilitura metalica. Dupa amiaza o sa ma uit si la coroana sa vad in ce stadiu este.

Link to comment

Astazi au venit intaririle !

A venit prietena mea cu un electromotor (asamblat din bucati gasite pe jos :jytuiyu ). L-am pus...face la fel.

 

Dintii coroanei nu i-am putut vedea deloc, dar am bagat in locul electromotorului telefonul si am facut cateva poze. Dupa mine, pare in regula coroana.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

Link to comment

Coroana arata bine, asa sunt dintii ca sa poata angrena bendixul.Eu am mai patit o chestie ciudata cand aveam dacie: verifica la colector daca este bine prinsa sarma de la bobinajul rotorului. Eu am cositorit totul acolo.... si asa am vandut-o.Daca se tureaza la un moment dat, schimba bendixul. E uzat in interior. Nu incerca sa-l repari, ca nu-l mai pui la loc.

Link to comment

Cu noul electromotor a incercat sa invarta putin, foarte greu, iar pe urma imediat s-a auzit ca se invarte rotorul la turatie maxima.

"Noul" electromotor scrieti ca este adunat din bucati, deci poate avea si el problemele lui.Verificati snecul post-14622-139829368386_thumb.jpgdaca nu cumva are vaselina veche intarita pe el si daca da, curatati-l.
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines