Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

redresor auto defect


Recommended Posts

am un redresor auto Carpoint 6V cu 12V care nu mai incarca.in partea de jos are o siguranta de 7,5V nearsa din cate vad.mi s-a mai ars atunci cand din greseala s-au atins polii cu el pornit dar am schimbato fara probleme si a functionat normal dupa aceea.acum insa dupa luni de zile de nefolosinta la incercarea de a incarca o baterie auto normala,se aprind cele 6 leduri semn ca bateria e goala-goluta dar nu se aude nimic in el.la testul cu un bec auto nu-l aprinde.mai exista vreo siguranta in interior care posibil sa se fi ars si sa merite sa desfac sigiliul ca sa o schimb?nu mai e in garantie produsul dar nu vreau sa-l desigilez decat daca sunt sigur ca-l si pot repara.asa mai bine il duc la cineva care se pricepe.astept pareri ce poate sa se fi intamplat.mentionez ca l-am avut imprumutat deci nu cunosc momentul si modul in care individul mi l-ar fi putut arde.multumesc

Link to comment
  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

probabil nu este nimic stricat la el,ce afiseaza(baterie goala ),aia este.am si eu un redresor cu microcontroler protejat la scurt si conectare inversa .am patit la fel ,nu incepea ciclul de incarcare pe o baterie goala.am pus clestii pe baterie si am dat din alta sursa 12 volti pe baterie pentru a pacalii redresorul ca are baterie buna conectata si a inceput incarcarea.in mod normal fara baterie conectata eu am 0 volti pe clesti.al meu este cu microcontroler si tiristor,probabil ca ai ceva asemanator.succes.Acum vad ca al tau arde siguranta la scurt pe clesti deci este diferit de al meu,verifica totusi cati volti ai pe baterie .

Link to comment

deci se vede ca nu ai fost atent la mesajul meu mai de sus.am scris ca nu aprinde becul la testul cu acesta..adica ce baterie sa incarce daca el nu aprinde macar un bec?!o sa atasez poze cu el si cu altul care functioneaza atat la testul cu becul cat si la incarcarea bateriei

post-60007-139829338495_thumb.jpg

post-60007-139829338501_thumb.jpg

post-60007-139829338507_thumb.jpg

post-60007-139829338513_thumb.jpg

Link to comment

Asta este un redresor simplu, probabil fara nici un fel de control electronic in el. Ledurile se aprind in functie de curentul absorbit de consumator. Cu cat o baterie este mai descarcata, cu atat vor fi mai multe leduri aprinse, semn ca trage curent mult. Pe masura ce se incarca bateria, curentul absorbit scade si ledurile se sting treptat.Aceste leduri isi iau informatia de pe o rezistenta (de putere) de limitare de curent, care se afla in serie cu consumatorul. Cu cat curentul debitat este mai mare cu atat caderea de tensiune este mai mare si se aprind mai multe leduri. Ledurile au probabil un mic montaj electronic cu un gen de LM3914 sau similar. Deci daca siguranta, indiferent ca e pe primar sau secundar, nu este arsa (si nu este, deoarece se aprind ledurile), atunci sunt toate sansele ca exact aceasta rezistenta serie de putere sa se fi ars. Circuitul se inchide numai prin leduri, mai exact prin divizorul rezistiv al ledurilor, la un curent f mic.Incercati sa puneti un bec de 12V 10-20mA (mai greu de gasit), ar trebui sa se aprinda. Asta este parerea mea.Daca tot nu mai este in garantie, de ce nu il desfaceti sa va uitati ce este pe acolo. Primul control este intotdeauna cel vizual. Vedeti ce mai aveti in circuit intre puntea redresoare si iesire.Succes

Link to comment

Redresoarele de incarcare asteapta o tensiune de la consumator,asa trec/trece iesirea in ON;cel putin asa le fac pe ale mele.Oricum,un bec nu poate genera energie numasi daca e alimentat.Verifica diodele redresoare.

Link to comment

Redresoarele de incarcare asteapta o tensiune de la consumator,asa trec/trece iesirea in ON;cel putin asa le fac pe ale mele.

Oricum,un bec nu poate genera energie numasi daca e alimentat.

Verifica diodele redresoare.

Vreti sa spuneti, "redresoarele cu control electronic asteapta o tensiune.....".

Dar obiectul in discutie este un redresor simplu (daca nu v-ati dat seama), cu un traf, o punte si acel circuit de indicare a curentului absorbit de acumulator (pe post de ampermetru, ca de, e mai smecher cu led decat cu un acometru)?

Link to comment

baieti voi vorbiti intr-o limba straina pt mine...eu nici macar nu stiu cum sa desfac dracovenia.complicat sau simplu cum e, din cele 4 suruburi normale dispuse in colturi si unul central care nu mege desfacut decat cu o cheie speciala pe acela nu am reusit sa-l urnesc...vroiam sa pun niste poze cu interiorul poate reuseam sa-l salvez...deocamdata trebuie sa confectionez un fel de furca cu care sa misc surubul acela din loc sa-mi faciliteze accesul "in burta lui" :nas:

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest lucamosul

am si eu un redresor auto RO GROUP EL 1007 a avut puntea redresoare arsa si nu-mi mai pot da seama de care tip era ,...oare ma poate ajuta cineva cu ce sa o schimb

Link to comment
  • 2 weeks later...

Probabil a ramas "neatins" circuitul de comanda al led-urilor, bulit.Daca nu aveti cunostinte de electronica (se mai intampla, nu suntem toti electronisti, mai exista si mecanici, constructori, bucatari) apelati cu incredere la cineva cu asemenea cunostinte. Cand vine cineva si incearca sa faca ceva, fara nici o pregatire in domeniul unde Dv ati facut o scoala si ati acumulat si niste ani de experienta practica, cum il priviti?Nu sunteti nici un pic, macar intrigat ca acela, poate involuntar spune ceva de genul " ce faci tu e NIMIC, uite ca eu vin fara nici o pregatire si experienta si fac ce faci si tu"?Sanatate!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines