Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Eterna si fascinanta A350


Recommended Posts

Am intrat de curand in posesia unui astfel de amplificator. Tinut in beci cred ca peste 15 ani pana sa ajunga la mine. Am constata ca-i da rusine lui Technics A700M2. Multa rusine.Din pacate are o problema: reglajul de balans. Potentiometrul acela trebuie lasat pe STANGA, pe la 2, 2 si, ca sa se auda la fel in ambele boxe. Unde e buba, sau unde poate fi? Potentiometrul a fost desfacut si curatat cu spirt, nu mai fasaie. Sa fie ceva din montaj? De unde incep? Ce am citit pe aici nu prea m-a ajutat, poate cineva care s-a confruntat cu problema asta este amabil sa imi dea vreo indicatie.

Link to comment
  • Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sa fie ceva din montaj? De unde incep?

Salut ,Evident ca este ceva in montaj . Se incepe de regula de la schema acestuia . Totusi in lipsa schemei se poate stabili cu aproximatie de unde apare diferenta intre canale , injectand semnal audio, succesiv ( printr-un condensator nepolarizat ) pe extremitatile balansului cu potentiometrul la mijloc . Daca diferenta persista , problema este spre etajul final . Daca nu , defectiunea poate fi inaintea potentiometrului . Se pot verifica astfel din aproape in aproape , prin comparatie , fiecare etaj . La fel se poate proceda si pentru verificarea regimului static ( tensiuni in lipsa semnalului ) . In general , simptomul se datoreaza devalorizarii componentelor de cuplaj intre etaje si/sau corector de ton .
Link to comment

Salut ,Ceea ce am scris eu se va face daca potentiometrul este bun ( asa cum se prescrie mai sus ) si daca si cu el bun se mentine diferenta de nivel intre canale . In acest caz, chiar si la desfiintarea balansului , canalele nu vor avea aceeasi amplificare pana la gasirea defectului .

Link to comment

E aşa de simplu să muţi firele între plăcile finale, ca să vezi unde e problema. Eu zic că în preu de ton, sau volum, dar mai poate fi şi comutatorul de puteri, sau chiar puţometrul de balans (verifică-i rez pistelor în diferite poziţii cu un ohmmetru, poate e montat din greşeală un puţometru logaritmic în loc de unul liniar). Trebuie înlocuiţi cond electrolitici din calea de semnal, ideal ar fi să pui unii nepolarizaţi tip mkt, mpp ptr cei cu valori de pînă la 10uF, că se găsesc unii la dimensiuni acceptabile ptr 50-63V. Ampliful are potenţial şi se poate moderniza şi modifica în multe feluri.

Link to comment

Initial si eu vroiam sa il modific, dar cand am auzit cum suna in comparatie cu Technics A700 pe care il am am renuntat rapid la idee. + ca nu stiu cat de mult merita sa bag bani in el (sume mai mari adica). Am sa incerc maine ce mi s-a recomandat, multumiri tuturor.

Link to comment

Am vrut sa-i schimb, dar ce era in montaj nu era si in schema (C319 in schema e de 100µ, iar in montaj de 22µ, C311 in schema e de 680µ - aberatie, iar in montaj de 680p) si ma gandeam cum ar fi mai bine, sa pun tot valorile pe care le-am gasit fizic, sau sa pun ca in schema, ca probabil mai sunt si nu am obs. eu. Si parca totusi i-as pune un final de putere mai mare...

Link to comment

Putere mai mare nu scoţi cu acelaşi trafo. Se poate face etajul final complementar, se pot modifica mărunţişurile din cutia cu maimuţe, se poate desfinţa preul de volum, se poate modifica filtrul (loudness), alimentările, mufăraia... etc.

Link to comment

Pai ma gandesc la faptul ca ar merge rebobinat. Am pe acasa un et. final cu tda 7250 si mj4032/4035 pe care l-am "tirat" de la cineva cand eram in facultate:D, dar din ce am vazut pe forum lumea le cam vorbeste de rau. Cu toate astea imi aduc aminte ca scotea puternic cand l-am probat, si nu am avut probl. cu el, aveam un traf. dintr-un ampl. onkyo a300 (redresat furniza +/- 40Vcc), pe cand et. final din a350 am vazut ca se alimenteaza la +/- 30 Vcc (masurat, pe schema am vazut +/-33). Nu stiu ce curent ar fi nevoie pentru acest final cu integrat, ca am citit numai aberatii, cate capete, atatea pareri. Macar la vreo 60W sa o fac sa se duca (am niste boxe unitra 140 pe care abia le "scutura"). Pana una-alta am modificat un pic alimentarea: scos puntile 3PM2 si cond. de 6800µF, si pus o sg. punte + 2x15000µF/50Vcc - pentru ambele module finale, cond. de 2200µF inloc. cu altii noi, cond. aceia ceramici la fel, dupa aceasta "manevra" am constatat ca brumul acela specific s-a diminuat simtitor.

Link to comment

Pai ori e eterna si fascinanta A350,ori vrei sa folosesti "coasca" si sa faci un hibrid,care poate va merge mai bine decat originalul bine pus la punct...Cu 30-40 lei cumperi o carcasa de la o scula busita,bagi in ea ce vrei,si ai rezolvat problema,asa,vandalizand jucaria,n-o sa ai nici amplificator in forma originala,nici alta scula cu mult mai performanta decat ce ai acum,pt ca departe de mine gandul de a ofensa,dar daca ai probleme cu o banala inegalitate intre canale care de bine de rau,functioneaza,nu vad cum ai putea construi alte 2 etaje finale mai puternice,care sa zicem le vei alimenta din traf-ul rebobinat,desi,si aici ar fi de observat aspectul ca puterea miezului va ramane neschimbata(implicit infasurarea primara),deci oricum fara incalzire excesiva nu vei putea stoarce prea mult in plus...daca imi permiti un sfat,reconditioneaza in forma optima amplificatorul in configuratia actuala,si sigur pt o camera normala,iti va oferi satisfactie maxima.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines