Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
vfp_mihai

SCHEMA VOLTMETRU AUTO CU LEDURI

Recommended Posts

salut, nu sunt sigur nu am probat , dar cred ca plusul nu poate fi comun pe alimentarea integratului si tensiunea de test , trebuie incercat, totusi sfatul meu e : te complici fara sa te doara , ACUL e sfant ,nu se decalibreaza , nu necesita alimentare , nu necesita mentenanta ,problema e cu gravitatia in rest totul e ok ( eu pe ace merg) , unde ai vazut tu in panourile de comanda beculete , imagineazati cate gradatii poate avea un ac destept , tu cate becuri(diode ) poti pune in acel buton , intreaba pe cine vrei asa mai bataran in ale electronicii si mai vorbim.

Link to comment
Share on other sites

Daniele, si eu faceam jucarii de-astea acu' 30-35 de ani.... Ce tinar eram!Si pen'ca le faceam pentru uz propriu, am "scobit" nitel subiectul... Si uite ce am observat:1) indicatia ORICARUI instrument va fi eronata de faptul ca pe instalatia de 12 (pana la 14-15) volticircula curenti relativ mari (multi amperi) care produc caderi de tensiune pe orice contact nu foarte sigur (cat de putin slabit, oxidat). In consecinta, indicatia va fi eronata din aceasta cauza.2) pragurile de comutare sunt expuse la un domeniu relativ mare de temperatura, mai ales montajul ala cu 3 led-uri fiind echipat cu diode zenner "clasice", are intai imprastierea tehnologica a tensiunilor de prag, apoi variatia cu temperatura...3) chiar si instrumentele cu ac (ridicate de unii fani in slavi!) au problemele lor: echipajele magnetoelectrice (cele mai liniare si precise) sunt scumpe si delicate, sensibile la socuri si vibratii, motiv pentru care NU se folosesc pe automobil. Ramane "clasicul" voltmetru cu bimetal (ala fabricat de Sacele si instalat in anii socialismului pe TOATE vehiculele fabricate in RSR care aveau voltmetru pe bord (o taraneala expirata prin anii '60); mai nou, instrumentele din bordul automobilelor moderne, desi arata "retro" cu ace, sunt construite cu mici motorase si traductoare de pozitie, adica sunt iar complicate (adica scumpute si inaccesibile, bordurile avand probabil integrate "custom design")Nu te lasa insa descurajat!Succes!

Link to comment
Share on other sites

Eu am realizat montajul din poza. E functional de aproape 2 ani, si si-a facut datoria. Asta pentru ca bateria masinii era pe duca si vroiam sa ma atentioneze daca tensiunea scade sub 11V. Si domeniul de indicare e bun, am mai ajustat in functie de ledurile folosite valoarea rezistorilor. Acum, cu motorul pornit ledurile galben si verde sunt aprinse. Daca pornesc de exemplu dezaburirea, ledul verde scade din intensitate pentru o fractiune de secunda - exact cat dureaza ce ECU sa corecteze turatia motorului pentru compensarea consumului de curent. La fel, daca pun avaria, ledul verde scade din intensitate putin si palpaie in acelasi ritm cu becurile. Mentionez ca montajul e legat direct pe cablajul masinii, pe un fir de +12V dupa contact.

post-28942-139829576908_thumb.jpg

post-28942-139829576914_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines