Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

indicator autonomie


mikella

Recommended Posts

Salutare colegi forumisti! Are cineva vrea-o schema de indicator de autonomie, ca eu gugalesc de ceva vreme si nu gasesc.Masina pe cere vreau sa pun este un opel astra G.Cand ma leg cu leptopul de ea imi indica cati litri am in rezervor, plecand de la aceasta ideie vreau sa ma leg de firul de la plutitor si sa afisez km care mai am de parcurs bazandu-ma pe consumul in medie al masinii.Cum as putea sa fac asta? Ma gandeam la un voltmetru dar trebuie sa multiplic cumva voltajul la intrare(cred ca ma complic)!Cine are vre-o ideie este bine venita, macar sa am un punct de plecare.Va multumesc!

Link to comment
  • Replies 20
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu este asa de simplu cum v-ati imaginat!Ca sa aflati cantitatea din rezervor puteti realiza cu un uC (Atmel, Pic) utilizand intrarile ADC(masurand tensiunea).Cautati in cartea service valoarea rezistentei sondei din rezervor si estimati nivelul de combustibil(luand un potentiometru de aceeasi valoare si testat pe masa).Ca sa estimati cantitatea de combustibil la cati km va este indeajuns se cam complica situatia.Va trebuie: - viteza de deplasare. - timpul in care injectorului ramane deschis.dupa ce aveti acestea puteti incepe sa calculati km ramasi.

Fuel consumption meter________________________________________I received a e-mail from Gábor Grátzl from Hungary. He owns a Suzuki Wagon R+, in which he replaced the original display with a Triple Info Display of a Opel Astra. He made a fuel consumption meter, using the protocol information on my site.The meter measures the speed of the car and the fuel consumption to show you how many liters you use per kilometer (Or 100 km). The fuel consumption is measured by measuring the time during which the injector is "on" per second (Or other fixed time interval). The "on"-time is proportional to the amount of fuel used. The speed is measured by measuring the amount of revolutions per second that the speed sensor provides. Or more precisely by measuring the time between two pulses. Next the calculation is done:( Injector_"on"-time / Fixed_time_interval ) * Revolution time * calibration_constant = L/km.Of course the Fixed_time_interval is chosen to be "1" to avoid the division. This can be corrected with the Calibration_Constant. The answer of this calculation is written to the screen using the protocol I described. If the car is not driving the fuel consumption is very high and tends to go to infinity. Than he writes "L/Km --.-" to the display. Eelke Visserhttp://www.eelkevisser.nl

Link to comment

Valoarea potentiometrului o pot afla nu-i problema. Viteza masinii si timpul cat sta injectorul deschis nu vad de ce ar trebui! Astea ar fi nevoie sa le stiu mai mult pentru un consum instant, dar asta nu ma intereseaza.Eu ma gandeam asa, pentru un volum de 20 de litri in rezervor senzorul ar arata 2v sa spunem. Cunoscand faptul ca masina consuma in medie 7 litri la suta, avem 20/7=285km pe care mai ii am de parcurs pana se termina benzina.Daca reusesc sa fac un astfel de montaj care sa preia tensiunea de pe potentiometrul din rezervor si sa imi afiseze chilometrii sunt multumit.Montajul poate sa fie si cu pic daca are cineva hexul pentru el ca eu nu ma pricep decat sa il scriu, atmel iese din discutie pentru ca nu am cu ce il programa.

Link to comment

si pt consumul instant si pe cel mediu. spuneti ca aveti 7/100km dar unde in oras, exterior sau mixt?

cu calculul mediu utilizat de dumneavoastra nu ajungeti departe, una din posibilitati il acopera. tind sa cred ca 7 extern este consumul si daca il utilizati in oras .... mergeti catva km buni si ramaneti cu o cantitate mica de combustibil, dar aparatul va arata ca mai puteti parcurge multi km .....

 

Incepeti de aici: http://www.asio.pl/?m=tid-news .... din pacate este Atmel.

Link to comment

7l/100km ar fi un consum mix.Daca mergi in oras si consumi mai mult, automat si indicatorul va indica mai putini km pentru ca se goleste rezervorul si scade tensiunea data de senzor.Chiar exact nu cred ca indica nici astea din fabrica tot au o marja de eroare de cateva procente.Mai astept pareri, din pacate linkul ce mi-ati dat nu merge si este si cu atmel :cry: , trebuie sa imi iau un programator pentru atmel!Deocamdata multumesc de interventie!

Link to comment

Daca mergi in oras si consumi mai mult, automat si indicatorul va indica mai putini km pentru ca se goleste rezervorul si scade tensiunea data de senzor.

Autonomia va fi indicata corect, daca de la momentul citirii, masina va rula cu un consum mediu egal cu cel estimat( folosit in calculul autonomiei). Daca se foloseste o valoare estimata pentru consum mediu mixt, de exemplu, atunci pentru mers in oras( sau predominant) va indica mai mult decat autonomia reala, si vice-versa pentru rulaj exterior. Mai mult, consumul mediu nu ramane constant.

Chiar exact nu cred ca indica nici astea din fabrica tot au o marja de eroare de cateva procente.

Au intradevar, dar macar astea isi recalculeaza in mers consumul mediu, in functie de consumul instant;*Pentru a multiplica o marime analogica( inmultire cu o constanta) se foloseste un amplificator: ex. AO - din raportul rezistentelor se regleaza amplificarea( factorul de multiplicare), din topologie (inversor/neinversor) se alege semnul constantei(+/-).
Link to comment

Ca bine zici! Am sa comand niste icl-uri si ma apuc de treaba! Rezultatele le postez aici, sper sa nu dureze o vesnicie pana vin integratele!

Auzi prietene, dar la o masina cu computer de bord original din fabrica nu te-ai gindit ?

Atita munca daca o foloseai la ceva productiv, util pentru tine si pentru societate ai cistiga pentru 2-3 masini noi complet echipate cu tot soiul de electronice realmente utile ( ABS, ESP, EBD etc )

Dar pe tine te intereseaza consumul de benzina, din spirit de economie probabil ( sigur nu e vorba de calicie, vai de mine, nu intelege gresit ! )

Sigur o sa spui ca e " mai mult o tema de cercetare " etc etc... Hai sa mai inventam odata apa calda si mersul pe jos ( asta ca veni vorba, nu sa faci economie de carburant )

Link to comment

Dar cine ti-a zis dumitale ca pentru economie fac asta? Nu sunt zgarcit si nici nu am fost vreodata, si nu tin masina subturata ca doar doar va consuma mai putin, nu sunt genul. Asa am eu o placere sa pun un indicator de autonomie la masina, aveti ceva cu pofta mea?Nu vad ce te deranjeaza pe dumneata treaba asta. Eu am cerut o parere pe forum, cine vrea sa raspunda bine cine nu nu-i obligat. Va rog sa va abtineti de la comentarii gen "sa inventam apa calda" ! Va multumesc!

Link to comment

Dar cine ti-a zis dumitale ca pentru economie fac asta? Nu sunt zgarcit si nici nu am fost vreodata, si nu tin masina subturata ca doar doar va consuma mai putin, nu sunt genul. Asa am eu o placere sa pun un indicator de autonomie la masina, aveti ceva cu pofta mea?Nu vad ce te deranjeaza pe dumneata treaba asta. Eu am cerut o parere pe forum, cine vrea sa raspunda bine cine nu nu-i obligat. Va rog sa va abtineti de la comentarii gen "sa inventam apa calda" ! Va multumesc!

Da, da ... si marmota ciocolata invelea...!
Link to comment
  • 1 month later...

Am realizat voltmetrul, dar am o probleme pe care nu stiu cum sa o rezolv.Sonda din rezervor imi da o tensiune invers proportionala cu cantitatea de combustibil.Cand pun combustibil tensiunea ce vine in bord scade si pe masura ce se consuma benzina creste voltajul.Cum inversez treaba asta?Eu am nevoie sa creasca voltajul cand bag benzina si sa scada cand consum.Mai departe cred ca o sa ma descurc singurPS cu un amplificator operational pus ca amplificator inversor nu ar merge?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines