Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pareri despre sistemul meu


ionescu liviu

Recommended Posts

Salut!Mi-am montat un amplificator mtx rt 602 si un subwoofer cu o incinta mtx RT12AV cu difuzor DLD acoustics zt 12. Deci nu e difuzorul mtx original pe incinta. Fara condensator. Eu nu prea am mai auzit sisteme in masina dar am impresia ca nu prea se pupa difuzorul cu incinta. Incinta are vreo 76 de litri dar nu stiu la cat e acordata. Problema vine probabil si de la faptul ca difuzorul are sensibilitate de 89,5 db. Am vazut modele de difuzoare pioneer cu SPL-uri de 92-94 db si banuiesc ca e o diferenta. Plus de asta nu am condensator si cred ca era bine sa am ca imi cam scade tensiunea, imi palpaie putin farurile si sacadeaza putin la relantiu turatia motorului, dar putin si dat la limita amplificatorul.Si statia e destul de modesta, are 180 w in punte la 4 ohmi. A intrat odata in protectie termica, se incinge cam repede dar probabil ca atata poate. Cand a intrat in protectie bobina difuzorului era calduta dar nu de speriat, difuzorul are si calota "invers", nu e "bulb". In 2 minute a pornit iar. Ma batea gandul sa ii pun cooler la amplificator dar cred ca nu are rost din moment ce atata poate ea.De auzit se aude ok, misca binisor prin masina dar eu cred ca am ditamai subwooferul si degeaba ocupa spatiu in portbagaj ca nu se aude asa cum ar trebui la cat e de mare. De calitate nu ma plang, e super ok dar ma gandesc ca e o diferenta mare daca ar fi avut o sensibilitate mai buna.Voi ce ziceti? Ar fi bine sa imi pun mai intai un condensator si pe urma mai vad eu ce fac? Eu as vrea totusi sa fac ceva in privinta subwooferului. Eu simt ca e cam ineficient si suge curent degeaba din amplificator si ocupa si spatiu.Daca era incinta mai mica nu ma deranja asa rau, ca sunet e ok si calitativ si ca putere dar e aiurea sa stiu ca ocupa spatiu mult si cam degeaba.

Link to comment
  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

se pare ca amplificatorul e mic ,il duci in clipping => distorsiuni care incing bobina difuzorului.normal ar trebui ca amplificatorul sa fie mai potent ca putere decat difuzoarul ca sa-l ti pe la 70% sa ai rezerva de putere,fidelitate,...referitor la palpaitul farurilor....ce masina(motor) si ce acumulator ai?bornele pe acumulator sunt bine stranse?cablul de masa e legat bine la caroserie?

Link to comment

Da, amplificatorul e destul de "modest". De-asta nici nu ii mai pun cooler ca nu are rost sa fortez sa il pot da si mai tare ca mai mult nu se poate.E un Logan 1.6 16v, acumulator de 60A. Cred ca palpaie doar cu motorul pornit si trage curent din alternator, cu motorul oprit nu cred ca mai palpaie.De la acumulator am luat doar plusul cu siguranta de 60A si e stransa bine iar masa e luata din portbagaj unde este o "tablie" (de tabla groasa) pt rezistenta chiar in spatele banchetei din spate. E prinsa in 4 suruburi si eu am pus o piulita de 13 cred ca era, la unul din suruburi unde a mai ramas filet. Nu am mai indepartat vopseaua ca mi s-a parut ca era mai slab vopsit filetul si m-am gandit ca daca strang piulita face destul contact. Cablurile sunt dintr-un kit iar contactele la plus si la minus sunt niste "inele" de tabla cu locas pt cablu in care am cositorit firele cu mult cositor pana s-a umplut acolo ca lumea.... Astea-s cablurile:6,1m – 6,7mm cablu de alimentare1,2m – 6,7mm cablu de conectare la masa6,1m – 2mm cablu de control6,1m – 4,5mm cablu difuzor6,1m – cablu ecranat RCA1,8m – 1,4” tub protectie flexibilAr fi indicat sa imi iau si un condensator?

Link to comment

am mai spus si ma repet,un condensator de peste 1F face bine atat acumulatorului cat si rezultatului final(sunetul) dar la puteri mici (sub 400w) e orz sticat pe gaste.te intrebam de cablul de masa,cel care face legatura dintre borna de - a acumulatorului si caroserie,verifica-i contactul ,defapt verifica contactele tuturor cablurilor de pe reteaua de incarcare(alternator-caroserie,alternator acumulator,acumulator-caroserie),de aici poate fi problema cu palpaitul farurilor cu motorul pornit.cablurile par a fi ok si pt o putere de 500w dar siguranta de cat e?de ce ai 6,1m la un logan?

Link to comment

De ce siguranta ma intrebi? Cea pusa de mine la baterie pt sistem? E de 60 A, cam mare pt ce imi trebuie mie, asa a venit la pachet in kit. Cablurile asa au venit la kit de lungi si spre rusinea mea scurtarea lor o lasasem pe mai tarziu din graba si asa au ramas :jytuiyu . Acu mi-am dat seama ca au cam ramas colac prin portbagaj. :jytuiyu Graba strica treaba!Sa inteleg ca nu ar trebui sa palpaie? Nu palpaie rau dar la unele melodii cu basul puternic se simte putin. Deci nu e de speriat dar palpaie putin. Motorul e pe benzina deci el simte la relantiu de exemplu si cand incui usile deci as zice ca tine de capacitatea motorului de a furniza energie intr-un timp foarte scurt la relantiu. Ma gandesc, nu stiu. Masina fost lovita in fata deci ar putea fi posibil sa fie vreo problema de contacte ca a fost dat motorul jos. O sa verific totul maine dar nu cred ca o sa rezolv. La un peugeot mai obosit auzeam cum se detura un pic motorul la relantiu odata cu avariile, sau, la un clio de 1,4, tot cam obosit, cand aprinzi faza lunga sau dai drumul la aeroterma la maxim brusc la fel, se simte mult.Maine verific tot si curat pe la baterie si ce vopsea (putina) era pe surubul de la masa in portbagaj unde am montat eu.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines