Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme motor 2.2 kw


Guest rambo2000

Recommended Posts

Guest rambo2000

Are cineva o schema de functionare pentru acest tip de motor?Ma refer la legaturile condensatorilor si al comutatorului de pornire.Si daca se poate imi poate spune cineva de unde pot cumpara un condensator mai calitativ de 250-315 uf (am sa atasez poza)PS-Problema ar fi ca nu stiu sigur daca am legat condensatorii bine.Condensatorul din imagine (care era pe masina,nu sint sigur ca era cel original dar a functionat fara probleme 4 ani) l-am schimbat cu unul chinezesc de 300uf care nu a rezistat decit la vreo 20 porniri.Ma gindeam ca ori este de vina condensatorul ori am legat firele gresit.

post-57007-139829292374_thumb.jpg

post-57007-139829292383_thumb.jpg

post-57007-139829292397_thumb.jpg

Link to comment
  • Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ca sa ma lamuresc :-Cate borne avea condensatorul original ?-La ce tensiune ai achizitionat condensatorul nou ,chinezesc?O foto a conexiunilor de pe cheie ne'ar edifica asupra modului de legare.In principiu,ai bobina de lucru (cea cu rezistenta ohmica mica) la paralel cu bobina auxiliara(cea cu rezistenta ohmica mare) care trebuie inseriata cu C_ul.

Link to comment

Are cineva o schema de functionare pentru acest tip de motor?Ma refer la legaturile condensatorilor si al comutatorului de pornire.Si daca se poate imi poate spune cineva de unde pot cumpara un condensator mai calitativ de 250-315 uf (am sa atasez poza)PS-Problema ar fi ca nu stiu sigur daca am legat condensatorii bine.Condensatorul din imagine (care era pe masina,nu sint sigur ca era cel original dar a functionat fara probleme 4 ani) l-am schimbat cu unul chinezesc de 300uf care nu a rezistat decit la vreo 20 porniri.Ma gindeam ca ori este de vina condensatorul ori am legat firele gresit.

Cumpara un condensator la o tensiune de 450v si nu o sa mai ai nici o problema.
Link to comment
Guest rambo2000

Cumpara un condensator la o tensiune de 450v si nu o sa mai ai nici o problema.Ce am gasit(cel chinezesc) a rezistat la vreo 20 de porniri.Mai calitativi nu se gasesc.Din ce am cautat pe net singurii care produc condensatoare 250-315 sint cei de la Comar si Italfarad dar nu ii importa nimeni in romania.Ma gindesc ca cel chinezesc sa se fi ars din cauza legarii gresite a firelor.

Link to comment
Guest rambo2000

La cheie nu am umblat a ramas asa cum era.Cind s-a ars cel original am fost atit de destept incit nu am insemnat firele.I-am scos pe amindoi si am plecat sa cumpar altul nou.La intoarcere nu mai stiam cum au fost legaturile si singura varianta in care a pornit este cea din poza.Ama cautat cu google si cel mai mare condensator de pornire este de 200 uF.Din ce am citit pe net 250-315 este valoarea minima si maxima

Link to comment

"I-am scos pe amindoi si am plecat sa cumpar altul nou"Sa inteleg ca a avut 2 C_uri si tu ai pus doar 1 ?"cel mai mare condensator de pornire este de 200 uF"Da,si ? Ce te impiedica sa pui 2 la paralel pentru a ajunge la valoare : 200 + 100u ?Eu cred altceva.Fiind un motor antic cu tole proaste (asta se vede si din curentul mare absorbit pentru un motor de 2,2Kw)fabricantul a folosit o capacitate pentru start si o alta valoare pentru functionare ,jongland din cheie.Dece spun asta? Pentru ca pe eticheta vad un cos foarte bun 0,97.Daca s'ar folosi schema de pe site cu C_urile puse la paralel , permanent , ce rost mai are cheia?

Link to comment

Poti folosi condensatoare nepolarizate de capacitati diferite, dar cu tensiuni de peste 400V, le pui in paralel, pana ajungi la capacitatea care te intereseaza. In felul asta faci o baterie de condensatoare, poti regla capacitatea, pana obtii un optim de functionare al motorului.Nu se merita sa investesti prea multi bani. De asemenea, poti jongla si cu folosirea condensatoarelor polarizate, folosite in curent alternativ, legate corespunzator, poti ajunge la capacitatea dorita.

Link to comment
Guest rambo2000

Motorul a avut 2 condensatori dar nu stiam care este ars din cauza asa i-am scos pe amindoi si in graba am uitat sa mai fac semne pe fire(eram la o lucrare si masina era KO in mijlocul camerei)Am sa incerc sa pun doua condensatoare.Motorul nu este de proasta calitate.Sistemul de pornire in 2 trepte este folosit si in ziua de azi la toate masinariile de slefuit parchet,doar ca folosesc la pornire condensatori de mai mica valoare,unul de 100 si unul de 30 uf pentru kunzle&tasin-sirio de exemplu.

Link to comment

Condensatorul este de vina, sau cel putin unul din ei. Uite ce am gasit despre el (Eng): http://www.alibaba.com/product-gs/46963 ... _CD60.html . Cititi atent fraza "starting capacitor can be used in an electric motor . cd60 starting capacitor" asta inseamna ca este condensator de pornire "start" si nu de lucru "run".

La cum vad eu situatia in firaraie, unul din condensatori este legat in permanenta pe bobinaj, cel cu capac semitransparent iar celalalt, cu capac alb, cred ca este scos din circuit de un contact centrifugal, probabil conectat la firele maro.Acum, intrebarea este, in ce pozitie era cel care s-a defectat?

Cat despre bobinaj, are destule fire ca sa se poata face perechi de poli pentru doua turatii.

Link to comment

Pai sunt tot condensatori de start plus ca au tensiunea mai mica decat a aluia original, adica 250V italieni nu sunt totuna cu 250V chinezesti. Nu cred ca o sa reziste mai mult decat cel albastru din poza de mai sus.O posibila varianta, dupa parerea mea, era sa iei 2 condensatori la 400uF/250V pe care sa-i legi in serie pentru a face unul de 200uF/500V. Cred ca celalalt condensator, presupunand ca firele maro duc la un contact centrifugal, putea sa ramana la fel ca cele vechi, de start.Mai asteapta si parerea altui forumist, poate acela s-a lovit efectiv de aceeasi problema ca a ta.

Link to comment
Guest rambo2000

Imi cer scuze,nu am scris exact tipul de condensator comandat.Aici este linkul

 

http://www.adelaida.ro/product_info.php ... s_id=12605

 

celalalt de 100uF tot marca ducati-energia este chiar daca este made in europe ma gindesc ca este mai calitativ decit chinezaria albastra.Cel de lucru a ramas acelasi nu m-am atins de el este ceva chinezesc-taiwanez de 60uF,nu ar fi problema daca s-ar strica,se gaseste peste tot.Problema a fost la cel de 300uf care nu stiu din ce motiv nu este importat de nimeni in romania.Sper sa mearga cei de 200+100

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines