Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

intrebare din curiozitate:P


Guest nemety

Recommended Posts

Guest nemety

Am desfacut cutia de viteze de la un opel astra,acolo era in condensator care era conectat intre cutia de viteze si caroseria masinii...Curiozitatea mea....care o fi rolul condensatorului in acel caz?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Am desfacut cutia de viteze de la un opel astra,acolo era in condensator care era conectat intre cutia de viteze si caroseria masinii...Curiozitatea mea....care o fi rolul condensatorului in acel caz?

Probabil pentru egalizare de potential la descarcari electrostatice...interesant oricum...mai asteptam pareri(nu era in paralel pe sonda de marsarier?)
Link to comment
Share on other sites

Nu...era prins intre carcasa cutiei si caroseria masinii.

Bun asa, un condensator legat intre masa si minus ! ?Sau cutia si caroseria n-or fi la acelasi potential ?Chiar, curenteaza cind tii o mina pe cutie si cealalta mina pe caroserie ? Carcasa ambreiajului e din plastic ?Cutia e izolata de motor ? :101
Link to comment
Share on other sites

Guest nemety

pai nu...tocmai asta e curiozitatea...cutia e conectata cu motorul,unde motorul este legat la masa masinii.cutia de viteze cred ca e din duraluminiu...si asa e cum ai zis tu,condensator intre masa si masa :nas: nu inteleg care ii e rolul,de aia am deschis acest subiectCond e de 4,7uF

Link to comment
Share on other sites

pai nu...tocmai asta e curiozitatea...cutia e conectata cu motorul,unde motorul este legat la masa masinii.cutia de viteze cred ca e din duraluminiu...si asa e cum ai zis tu,condensator intre masa si masa :nas: nu inteleg care ii e rolul,de aia am deschis acest subiectCond e de 4,7uF

In general de la blocul motor la caroserie ,in zona unde este cel mai scurt traseu, exista un cablu de cupru neizolat(litat) care este fixat cu suruburi de 8mm,unul pe blocul motor si celalalt pe caroserie(lonjeron).Prin acest cablu la pornirea motorului trece un curent de cateva sute de amperi pentru electromotor iar dupa pornire curentul de incarcare al bateriei ce vine de la alternator.In mod normal grupul motor+cutie de viteze sunt la acelasi potential cu caroseria deci condensatorul ar fi montat practic in scurt...sau poate electronica masinii genereaza anumite varfuri care trebuiesc puse la masa in acel punct...un lucru e clar, degeaba nu e pus dar intrebarea ramane.
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea, puteti sa nu tineti cont de ea.Acel condensator nu a fost pus acolo din fabrica. Probabil ca s-a umblat, s-a inlocuit discul de ambreiaj de exemplu, sau alte manevre din astea, si unui nenea " Gigel de la scularie " i-a ramas la asamblare in plus un condensator care n-a mai stiut de unde l-a scos si l-a agatat acolo ca sa iasa la inventar. Este evident pentru toata lumea ca nu are nici un rost montajul acelui condensator cu ambele terminale la masa . Oricum am lua-o, caroseria la masa, motorul evident tot la masa, asa ca asta mi se pare unica ( si chiar singura ! ) explicatie, montaj gresit de catre un mecanic care s-a bagat la ceva electric.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines