Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motocultor Goldoni special 128B...cateva intrebari!!


en

Recommended Posts

De curand an cumparat un motocultor Goldoni special 128B, pe benzina cu motor in patru timpi, pornire la sfoara, un singur cilindru.Pornirea o are buna, dar nu are turatia constanta;cand creste cand scade turata in mod constant si din cand in cand mai apare si cate o pocnitura in toba de esapament, de parca aprinderea nu s-ar face la momentul optim. Cum credeti ca pot rezolva problema? Am cautat pe net un manual de utilizare sau service, dar nu am gasit. Aveti careva dintre voi un model asemanator de motocultor?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

De curand an cumparat un motocultor Goldoni special 128B, pe benzina cu motor in patru timpi, pornire la sfoara, un singur cilindru.Pornirea o are buna, dar nu are turatia constanta;cand creste cand scade turata in mod constant si din cand in cand mai apare si cate o pocnitura in toba de esapament, de parca aprinderea nu s-ar face la momentul optim. Cum credeti ca pot rezolva problema? Am cautat pe net un manual de utilizare sau service, dar nu am gasit. Aveti careva dintre voi un model asemanator de motocultor?

In general au regulator automat(centrifugal)de turatie;vezi daca are si mestereste la reglaj.Verifica distanta electrozilor de la bujie(uzual 0,6-0,9);eu folosesc 0,8mm tot la un motor 4 timpi monocilindru.Pune o poza cu obiectul.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc,gcom61! Intre timp, am rezolvat problema; am demontat si curatit "inginereste"carburatorul si acum totul este ok.Circuitul jiglorului primcipal era infundat si motorul se alimenta aiurea. Am gasit si manualul de service.Salutari!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu o intrebare, care nu-mi da pace;motorul nu are filtru de ulei si tare mult as dori sa gasesc solutia pentru a retine macar particulele metalice rezultare ca urmare a unei functionari normale.Surubul de la golire ulei, este M16x1.M-am gandit la varianta de a gauri surubul de golire, sa bag prin el o tija si pe tija niste pastile magnetice. Dar daca se sparg cumva in timp pastilele?Am vazut ca exista niste magneti neodim, dar nu stiu cum se comporta. Trebuie sa gasesc niste pastile cu 4mm la interior si maxin 12mm la exterior.Lungimea se poate rezolva.Aveti careva asa ceva sau ati vazut pe undeva, ca eu pe net nu am gasit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

en motorul ar trebui sa aiba 2 busoane de golire pe o parte si pe cealalta a talpii lui, e suficient sa pui magneti de hdd pe ei, pe dinafara nu in interior!mai mult aceste busoane de pe talpa au orificiu pana la zona de barbotaj a uleiului mai lung decat busonul, deci e suficient sa magnetizezi din exterior!daca plasezi magnetul in zona de barbotaj, o faci degeaba pt ca particulele sunt atat de mici incat vor face o structura de ulei pe care o va zmulge barbotajul! poti experimenta cu ulei ars pus intr-un recipient metalic pe care pui un magnet neodim sa vezi cum particulele si uleiul fac o suspensie instabila!

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca rezolv nimic cu pastilele magnetice in exterior. Scula, are un singur buson de golire. Sunt tare curios daca cineva a realizat o filtrare a uleiului in exteriorul carterului, varianta unei recircularii a uleiului...Imposibil sa nu fie vreun patimas care sa fi apelat la o astfel de gaselnita!! :rade:

Link to comment
Share on other sites

ba sa stii ca am vazut la multe masini magneti incastrati in busoanele de la baia de ulei si la ciocanele rotopercutoare de la hilti cele cu ulei au busoane magnetice! poti pune filtru daca dai o gaura in camera culbutorilor iar uleiul care ajunge pe acolo trece prin filtru si ajunge in carter pe la buson prin cadere fara pompa dar e mai mare daraua! cel mai bun sfat e sa schimbi uleiul inainte sa se innegreasca avand in vedere ca ia cam un litru. poti folosi 10w40, cel mai ieftin e 10 lei si il schimbi la 15-20 de ore ca sa fii impacat fara filtru :rade: la motoarele astea se schimba la 50 de ore.mi-au venit motosape in service care in carter mai aveau doar cateva picaturi de zmoala si dupa spalare au mers ceas.nu filtrul de ulei e important la motoarele astea cat este filtrul de aer, ala da, poate face probleme si cel de benzina care nu il au toate!

Link to comment
Share on other sites

costinium6, vad ca esti in tema si vorbesti in cunostinta de cauza; spune-mi, te rog, filtrele alea de aer cu o tesatura sintetica de nylon imbibate cu ulei(asta-i tipul de filtru de pe motocultor), crezi ca-s eficiente? Daca imi zici ca nu, :rade: am si bagat unul de auto cu filtru de hartie, bineinteles dupa ce-l modific pe cel existent. Avantajul mare al celui existent, este ca-l poti spala si refolosi...ca pe unul nou.Cat despre filtrarea uleiului, mai astept o tura, desi in principiu tu ai dreptate.

Link to comment
Share on other sites

:85 alea de sita sunt pt drujbe nu pt praf. la drujbe particulele care ajung la filtru sunt mari si din lemn, chiar daca ajung in cilindru nu e baiu ca lemnu nu zgarie cilindru. 1.un filtru serios nu se spala.2. un filtru serios retine particule submicronice (cele mai periculoase pt segmenti si cilindru)3. un filtru de aer serios contine 2-3 etaje, burete-hartie filtranta, sita electrostatica si o trecere prin ulei!4. filtrul de benzina tre sa retina apa!5. daca schimbi uleiul inainte sa se innegreasca atunci mai ramane sa ii dai cate o bujie noua pe la 50 de ore!poate vrei sa atingi performantele mercedes :ras:
Link to comment
Share on other sites

stai ca imi aduc aminte de un filtru experimental de la honda care a dat fail, daca ai niste camarute cu ulei si un spongi deasupra in capac e jale , vezi ca daca ai mizerie in jos spre carburator e nasol rau!

Nu a fost prea multa murdarie in carburator' motocultorul de unde l-am luat a fost foarte putin muncit, numai ca a fost stocat ani de zile, fara sa i se mai acorde prea multa atentie. Stocarea a fost totusi facuta cat de cat bine. Deci sa inteleg de la tine ca ar fi recomandabil sa trec pe un filtru de hartie?
Link to comment
Share on other sites

stai ca imi aduc aminte de un filtru experimental de la honda care a dat fail, daca ai niste camarute cu ulei si un spongi deasupra in capac e jale , vezi ca daca ai mizerie in jos spre carburator e nasol rau!

Zici cumva de filtru care l-au copiat chinezi de la Loncin cu tot cu motor ? Daca da, cu ce merge inlocuit sistemul de filtrare?
Link to comment
Share on other sites

merge inlocuit cu orice filtru poti adapta, cu 2 conditii.1 sa nu intre in motor aer care nu a trecut prin filtru.2 suprafata hartiei filtrante sa fie de cel putin 3 ori mai mare decat capacitatea cilindrica, adica suprafata in cm2 si cilindreea cm3

Link to comment
Share on other sites

Ce e drept, usoare urme de praf am gasit in carburator, un praf ancrasat in zona clapetei de admisie aer, dar nu exagerat.Concluzia, ca se impune adaugarea suplimentara a unui filtru de aer, desi daca stau sa ma gandesc motocultorul nu cred ca-l folosesc mai mult de zece, douazeci de ore pe an, in conditii de pamant umed,bun de lucrat.Cred ca o sa imbrac filtru existent cu o hartie de filtru, recuperata dintr-un filtru nou de Oltcit.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines