Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Router cnc 3/4 axe


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 119
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • 2 luni mai târziu...

Va salut,

 

Sunt foarte multe lucruri de invatat, downcut, upcut, compression etc. M-am chinuit sa smirgheresc toate panourile datorita bavurii lasata de freza. De unde as putea sa cumpar cateva freze downcut la preturi ceva mai acceptabile? 

post-206726-0-71449100-1472122608_thumb.jpg

post-206726-0-59094400-1472123510_thumb.jpg

Incep sa cred ca motorul de frezare ma tine pe loc. Majoritatea folosesc turatii peste 20000 la lemn iar maximul meu este 12000.

 

Foarte poros ramane mdf ul la frezare. Aici a fost o combinatie de 3d si vcarve, am folosit un ballnose the 6mm si o freza V 90 32mm iar pentru taiere o freza de 6mm cu un singur tais. Din nou invat ca lemnul si materialele de genul acesta nu suporta detalii mici. Pentru infatisarea invechita pe care am ales-o pare in regula porozitatea, dar daca mergi pe ceva lucios, nu stiu ce e de facut.

post-206726-0-32500900-1472122554_thumb.jpg

post-206726-0-28639900-1472122510_thumb.jpg

 

Am intampinat o problema destul de grava: Mach ul pur si simplu a incetat sa mai raspunda comenzilor in timp ce efectua lucrarea. CNC ul s-a oprit pe loc iar freza continua sa se invarta. Mi-am notat pozitia la care a ramas in cod, si la restartarea Mach ului am dat Run from here. Din pacate, datorita acelor blocaje care sunt induse in motoare la pornirea softului am pierdut ceva pasi(undeva la 5 zecimi). Mi s-a mai intamplat o data aceasta problema. Calculatorul in sine nu a avut nici un eveniment deosebit.

Editat de ely862me
Link spre comentariu

Legat de MDF, poti incerca si MDF din alte surse. Sau poate din cauza celor 12k ture. Sau nu era freza ascutita. Sau..Pasii pierduti i-ai rezolva simplu daca ai avea niste limitatoare de capete de cursa destul de precise. Astfel ai putea reface mereu zero-ul masinii, de obicei +/- 1/2/3 sutimi, in functie de senzor.Poti incerca LinuxCNC, daca nu esti multumit de Mach3, insa nici o metoda bazata pe PC nu va echivala un controller industrial.

Link spre comentariu

Cred ca e prima oara cand am folosit freza ballnose de 6mm, deci era cat de cat ascutita. Posibil turatiile. Am vazut ca toata lumea se plange de porozitatea mdf ului dupa prelucrare. Se foloseste un primer special care aproape astupa tot(dar tot este nevoie de finisare), dar in cazul meu ar fi astupat si detaliile care deja sunt aproape sterse.

 

Nu stiu cat de precise sunt limitatoarele, dar daca vreau sa pornesc frezarea din acelasi loc, la ce ma ajuta sa fac zero-ul masinii? Piesa este lucrata la zero-ul ei si daca il pierd pe acesta deja e bataie de cap sau chiar imposibilitate. Ori este ceva care imi scapa?

Editat de ely862me
Link spre comentariu

Folosesti zero-ul masinii ca coordonate absolute si zeroul piesei ca fiind coordonate relative. Odata ce le raportezi intre ele si ai coordonatele absolute poti sa setezi si resetezi iar pe cele relative foarte usor.

 

Alta modalitate pe care o aplic eu este sa dau o gaurica undeva in afara piesei dar totusi in material si cand vreau sa resetez coordonatele duc freza acolo si o bag in gaurica respectiva. O gaura de control.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Hm, adica, inainte sa setez zeroul piesei, sa-mi scriu undeva coordonatele relative?

De obicei plasez materialul pe masa si in functie de marime, defecte si altele  imi asez zero-ul. Nu am avut niciodata un raport intre ele, sau un loc specific pe masa unde sa pornesc cu zero-ul.

Link spre comentariu

Eu atat pe router cat si pe freza verticala am senzori inductivi cilindrici de la Omron. Fiecare home e in zona +/- 0.01mm. In majoritatea domeniilor de lucru este arhi-suficienta precizia/repetabilitatea respectiva.Legat de zero-ul masinii, ar trebui sa inveti sa folosesti coordonatele pe care le ai la dispozitie: ale masinii, ale unui dispozitiv de fixare, ale piesei, etc. Probabil te folosesti doar de cele care iti sunt afisate standard in DRO-urile din Mach3 si consideri ca alea sunt singurele puncte de referinta.Zero-ul masinii este fix, repetabil, il gasesti la fiecare home, il poti considera cea mai sigura referinta, nu se va schimba niciodata. Ramane apoi la alegerea ta ca operator al masinii ce iti definesti: fie coltul menghinei in care ai prins piesa, fie o referinta/suprafata usor de indicat pe piesa, etc etc. Apoi daca stii relatia dintre zero-ul masinii, e usor sa te repozitionezi oriunde vrei.

Link spre comentariu

Poate in timp voi upgrada si limitswitch-urile dar momentan, nu cred ca am eu precizie in masina cat in switch-uri.

Stiu despre cele doua pozitii 0, de obicei dau homing la fiecare start. Insa nu inteleg cum pot sa am raportul dintre Home si 0 relativ, decat daca-mi notez undeva coordonatele inainte sa setez 0 relativ. In felul asta, as da homing, as reseta 0 relativ in functie de coordonatele notate si as relua codul de unde a ramas.

Editat de ely862me
Link spre comentariu

Asta este ideea, sa iti notezi coordonatele sau de fapt sa incerci sa le menti mereu aceleasi, exemplu: trasezi pe masa de frezare un colt la 100x100 distanta de punctul zero absolut si mereu montezi piesa de lucrat cu coltul acolo.

 

Alta idee buna ar fi sa iti procuri un calculator serios, ceva de firma, vechi dar stabil, dell/ibm, poate chiar ceva cu paritate la memorie, si sa nu mai aiba blocaje niciodata.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
  • 1 an mai târziu...
  • 1 an mai târziu...

Nu cumva sa indraznesti sa pui bile oversized (mai mari) ca sunt o gramada de experti aici pe forum care au citit prin cine stie ce reviste ca nu ai voie sa faci asa ceva desi toti producatorii o fac. Mai bine arunci suruburile cu totul, scoti o caruta de bani din buzunar si cumperi altele ca apoi sa descoperi ca ai tot 0.05-0.1mm joc la noul surub, joc pe care l-am masurat si eu pe suruburile cu bile normale.

Dar expertii nostrii stiu ca un surub cu bile nu are joc, asa scrie in revista citita ca oricum nu stiu ce e aia un comparator sau cum sa masoare un joc la un surub cu bile, nici n-ar avea cum, ei l-au vazut doar in revista si pe poza nu poti sa masori jocul. Era o intreaga discutie si cu link-uri la SKF care ofera optiunea de bile oversized pentru joc redus, dar a fost stearsa ca era prea tehnica pentru forumul asta cu activitate de bodega.

 

Acum depinde daca alegi solutia celor care au trecut prin asta, sau solutia expertilor care au citit in reviste.

Solutia reala sunt bilele oversized, o alta solutie sunt piulitele duble. Cele doua solutii se pot combina. Eu am redus jocul final in sarcina la sub 0.02mm, joc care apare in tot angrenajul care include motorul, cuplajele flexibile si rulmentii radial-axiali cu preload.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări