Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
Guest SIG

Probleme cu hardul slave.

Recommended Posts

Guest SIG

Am primit de la cineva un hard si l-am pus impreuna cu cel din calculator.Problema e ca se aude o baraiala din el din cand in cand si atunci este cand nici nu mi-l mai vede calculatorul daca ma duc pe "My computer".L-am desfacut si am vazut ca are o tija metalica(cred ca e chiar cititorul) si cand apare problema respectiva el oscileaza si se bate de "tamburul central" al discului facand galagia respectiva.Stie cineva care e problema?Scuze de denumirile neprofesioniste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest Navajo

Daca ai desfacut hardul pana la platane,poti sa il arunci.Daca capul de citire ar freca de platan cum zici tu,atunci hardul ar fi plin de baduri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SIG

What meen "baduri"?Am desfacut doar capacul hardului,in rest nu am desfacut nimic.Am putut vedea cum e construit in interior si de aceea am zis ca aceea "tijametalica" are din cand in cand apucaturi in sensul ca oscileaza de cateva orilovindu-se la un moment dat de ceva si face galagie(nu se freaca).Nu stiu carte poate sa fie motivul acesta .Repet,merge hardul,pot lucra cu el, dar apare acest fenomen din cand in cand si atunci il pierd din "My computer".Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

What meen "baduri"?Am desfacut doar capacul hardului,in rest nu am desfacut nimic.Am putut vedea cum e construit in interior si de aceea am zis ca aceea "tijametalica" are din cand in cand apucaturi in sensul ca oscileaza de cateva orilovindu-se la un moment dat de ceva si face galagie(nu se freaca).Nu stiu carte poate sa fie motivul acesta .Repet,merge hardul,pot lucra cu el, dar apare acest fenomen din cand in cand si atunci il pierd din "My computer".Merci.

asta zicea si Navado .... ai ajuns la discuri .... hardu` e compromistija aia de care zici tu e capul de citire si daca ajunge pana la axul motorului care invarte discurile ..... poti sa iti dai seama ca nu e binefenomenele astea apar dupa ce hardu a fost trantit si tija a sarit de pe pozitia ei normalael inca merge ... dar nu pentru mult timp ...... si nu cred ca nu ai bad-uri .... fa-i o scanare ca sa te convingi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma depinde si cat e tare a fost trantit. Uite eu de ex am scapat un hdd maxtor de 80gb ata133 7200rot/min 2mb buffer de la aprox 1 m si nu a avut absolut nimic. Cred ca a ajutat si faptul ca aveam mocheta pe jos.Acum depinde si momentul cand a suferit socul .Daca a fost ''socat'' :weedman: in timp ce era in functiune ai f mari sanse sa-l belesti ireversibil.Ex : un prieten are o rabla de pIII la 350 mhz si avea i el un hdd de 4 gb.Intr-o zi mai fara noroc , hdd-u refuza sa-si faca simtita prezenta in bios--> nici vorba de windows, adica hdd-ul nu era detectat. Dupa ce a acumulat cateva beri la bord amicul meu ,nervos fiind , la ''mangaiat cu un punm'' :finga: drept in freza. Dupa aia nu ca n-a mai mers da nici macar nu mai porcnea mototrul care invartea discurile.Asa ca avetzi grija cum va maltratati hdd-urile :weedman: Un prof de informatica de la facultate zicea ca un fir de praf are un diametru care acopera aprox 4 piste pe care se stocheaza informatia pe hdd. Gazul care este innauntru (am auzit ca ar fi argon) are compozitia si presiunea necesara astfel incat atunci cand discurile se rotesc la viteza ''de croaziera'' gazul respectiv creeaza un curent care la randul lui creeaza o forta portanta care mentine distanta dintre capurile cititoare (+alea de scriere) si suprafata discului lacativa microni.Va dati seama ca un pumn zdravan (sau oricare alt tip de soc puternic) putea face usor sa se atinga capurile de citire / scriere de discurile hdd-ului.Deci si eu cred ca hdd-ul respectiv e cel putin in ''moarte cerebrala'' :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca mai e in garantie ai putea incerca sa il duci in service, dar si-ar da seama ca a fost umblat in el probabil,daca e unu de acu 20 de ani de 4gb, mai bine dai niste bani si iti iei altu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca lovesti hdd cand e oprit nu e asa o mare problema. Mai periculoase sunt socurile din timpul functionarii, caci atunci atingerea capetelor de discuri e cam distuctiva.In interiorul hdd nu se afla argon, ci AER.Aer curat, fara impuritati, la presiune atmosferica. Exista o supapa la hdd, cu filtru, care permite ca se egalizeze presiunea din interiorul hdd cu exteriorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In interiorul hdd nu se afla argon, ci AER. Aer curat, fara impuritati, la presiune atmosferica.

si eu care credeam ca e vid :rolleyes: :crazy: tot e bine ..... ca nu mai traiesc cu impresii gresite :oky:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HDD-urile au in ele exact acelasi gaz care le inconjoara, filtrat insa. Pe HDD-uri de obicei exista cateva etichete pe care scrie sa nu le scoateti. Acolo se gasesc cateva locasuri prin care intra tool-urile de asamblare si calibrare, in timpul fabricatiei. Asamblarea HDD-urilor se face intr-un mediu similar mediului in care se produc si chipurile de siliciu pentru circuite integrate, asa numitele Clean Room. Aceste camere sunt prevazute cu o serie intreaga de echipamente si metode care asigura puritatea aerului. (filtre, mobilier numai din anumite materiale si anumite forme, costume pentru muncitori, etc). Hdd-ul are in el si un filtru centrifugal, o sa il gasiti intr-un colt, e o piesa mica de material alb, ea capteaza particulele aruncate de curentul de aer creat de rotatie. Capetele de citire/scriere sunt culcate pe platan in timp ce hdd-ul e oprit in asa numita zona de parcare, unde nu se stocheaza date. Dupa pornire si atingerea turatiei nominale, capetele plutesc pe pelicula de aer formata datorita rotatiei discului, la o distanta mult mai mica decat dimensiunile particulelor de praf. Orice particula care intra acolo sau orice soc care provoaca vibratia capetelor urmata de atingerea pe platane, distruge zona respectiva. In timpul opririi, la disparitia tensiunii de alimentare, motorul de platan e folosit ca si generator (datorita inertiei discurilor), iar acea energie e folosita pentru a deplasa capetele in pozitia de parcare./pisoiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.