Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

nu se mentinte curentu pe dacia


Max

Recommended Posts

am un prieten cu o dacie break si nu prea ii tine curentu (sta cam sub 11.2V oprita si pornita cam 12.5v) deloc pe masina.. am zis ca poate o fi de la sistemu audio...am pus un codensator de 1F, tot degeaba... de la ce oare sa fie... alternator sau releu??

Link to comment
  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Max

    4

  • niq_ro

    3

  • i0nutzb

    2

  • bogdan69

    1

Top Posters In This Topic

impreuna.... si, de obicei, tu masori tensiunea pe acolo, mai ales in volti...turezi motorul peste 1400 rot/min si trebuie sa ai 14,2-14,5V la relanti undeva la 13,8V.. apoi verifici cu consumatori si trebuie sa fie intre limite...

Link to comment

cu motorul turat la 2000rot/min sunt 12.8volticu motorul la relanti sunt 12.1voltidaca mai da drumu la faruri + mp3 player fara amplificator la relanti scade la 11.3voltiiar cu faruri + mp3 player turat la 2000rot/min scade la 12V

Link to comment

niq ro are dreptate. Daca te depaseste problema mergi la un electrician auto ca te rezolva repede si ieftin. Bani de cateva beri. Nu te hazarda daca nu ai mai facut asa ceva ca ai sa te duci cu alternatorul in batista la service dupa aceea. Sa nu te superi nu am vrut sa te iau de sus,iti dau doar un sfat bun!

Link to comment
  • 4 weeks later...

Prima data masoara diodele din punte; daca ai vreuna defecta o inlocuiesti. Abia dupa asta te apuci sa reglezi tensiunea din releu-daca e posibil, bineinteles.

Link to comment

sta cam sub 11.2V oprita si pornita cam 12.5v

Daca e asa mica tensiunea pe baterie cand e motorul oprit, inseamna ca bateria e cam descarcata. De aceea cand pornesti motorul tureaza-l mai mult timp inainte sa masori cu motorul pornit (pentru ca daca e descarcata bateria ii ia ceva timp sa ajunga la 14,4V chiar daca merg bine releul si alternatorul). Daca si asa sta sub 14V cand e turata atunci ori s-a dereglat releul (daca e mecanic) ori ce au mai zis ceilalti forumisti mai sus.
Link to comment

Tocmai am pierdut din buzunar 2,5 mil shi nevasta ma :axe: , asha ca daca vrei te rezolv rapid shi eftin...Ca idee, porneshte motorul shi pune excitatzia alternatorului (firul care merge de la rel reg la alternator) la plus. Tens in instalatzie ar trebui sa sara pe la 16 V (vezi sa nu ai radio, becuri etc aprinse, se pot arde). Sau potzi pune intre + shi excitatzia alternatorului un bec de far, saltul tensiunii e mult atenuat, daca ai vazut pe la basculante mai merg aia cu becu' pe post de releu shi ii lumineaza chior becul sub grila fatza).Daca tens nu creshte def e la alt, verifici carbunii (in principiu tre' ca atunci cand pui la + firul excitatziei sa faca o mica flama, pt ca ia 2-3-4 A), daca aia sunt buni cautzi pe la puntea de diode, iar daca ghinionil e maxim ai rotorul sau statorul ars, caz in care vii la mandea shi cumperi ieftin un alt (mai ieftin decat daca il rep pe al tau).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines