Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

CNC router ... proiect nou / buil log ...


katran

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 93
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

probabil daca acesti doi domni ar fi fata in fata nu s-ar injunghia unu pe altu....netu iti mananca rusinea..si te face invincibil in mintea ta....domnilor !!!! va rog sa ne dati detalii despre cnc sa facem si noi ceva sau macar sa putem visa daca nu ne ajung banii.

Era absolut necesara introducerea ? Daca doriti informatii / detalii despre proiect , era suficient sa le solicitati ... Pareti un om cu scaun la cap ... Eu macar am incercat sa spal rusinea ... mi-am cerut scuze pentru prostia de care am dat dovada ... Spuneti ce aveti nevoie , si poate reusesc sa va ajut ... in masura posibilitailor desigur ...
Link spre comentariu

tot citesc referiri la bani! multi bani! cat de multi???katran, potzi sa dai si niste preturi? ca lumea de aici zice ca sunt de neatins(desi cred ca si ei se deplaseaza cu cate o masina. un logan luat pe leasing ajunge la 11.000 si pana si asiatica mea sud-koreana a ajuns la 20.000 cu leasing si revizii!!! daca mai punem 3 vacante, lcd-ul, frigideru` cu 2 usi si gheata, termopan la soacra, bicicleta Merida, etc ajungi la concluzia ca poate imi faceam mai frumos ca la sopronul lui katran! (no hard feeling!). dar fiacare hotaraste cum il duce capul. si eu ce-am rezolvat? masina imi mananca banii, in fatza lcd-ului pierd timpul, frigiderul e gol, si soacra-mea transpira fericita la geam. asa ma jucam fericit cu suruburile si poate chiar vindeam si un CNC.asa ca nu inteleg de ce se plang oamenii. fiecare cheltuieste pe hobby cat vrea el (si-l lasa nevasta :ciuda: ). p

Link spre comentariu

Am vazut la cateva masini prezentate aici un alt mod de a pozitiona ghidajele pe Y ... Am incercat sa reproiectez , sa vad cam ce-ar iesi ... Inteleg ( oarecum ) gandirea din spatele acestei solutii , dar asa vrea ceva lamuriri suplimentare , daca e cineva dispus sa impartaseasca ... Nu e mare lucru de modificat , dar as vrea sa fiu relativ sigur ca merita ... Multumesc .

Ma bag putin si eu ca nuca in perete.Cea ce vrei sa faci cu ghidajele (poate ai vazut la mine ) este solutia perfecta. Si voi incerca sa explic din nou. Sunt sine cu patine care suporta greutatea pe orizontala si unele care o suporta pe verticala. Aceasta diferenta se obtine prin unghiul bilelor montate pe sina. Nu toti dealerii care vand asa ceva se pricep sa-ti spuna, iar noi astia care mai rupem ebay-ul cumparam ce gasim. Al doilea aspect este puterea de torsionare. Avand sina de deasupra montata orizontal, si cea de jos vertical, sau invers, se formeaza efectul de schela profilata in L, iar in impingere freza nu mai forteaza sa torsioneze axa.
Link spre comentariu

Am vazut la cateva masini prezentate aici un alt mod de a pozitiona ghidajele pe Y ... Am incercat sa reproiectez , sa vad cam ce-ar iesi ... Inteleg ( oarecum ) gandirea din spatele acestei solutii , dar asa vrea ceva lamuriri suplimentare , daca e cineva dispus sa impartaseasca ... Nu e mare lucru de modificat , dar as vrea sa fiu relativ sigur ca merita ... Multumesc .

Poti sa mai adopti o varianta, dar este mai costisitoare, dar vad ca la consumul de materiale nu faci rabat, asa ca iti permiti. Am atasat o poza. Sper ca nu deranjez ca am pus o poza in topicul tau. Daca da, imi cer scuze.Valentin
Link spre comentariu

" pirvuti " Informatii privind costurile constructiei o sa dau un pic mai incolo ... tre' sa fac o lista ... " mincof " Nu e cazul sa-ti ceri scuze , dimpotriva , eu trebuie sa-ti multumesc pentru lamuriri ... iar poza este edificatoare .Acum , la subiect : m-am convins , o sa reproiectez axele Y si Z ( ma rog , axa Y trebuie doar modificata nitel , nu vreau sa refac placa de baza ... , trebuie sa fac modificarile in baza a ce este deja construit ...) Cu toate astea , nu voi merge in directia aratata in poza ta ... din principiu , nu-mi place sa copiez alte solutii , eventual sa ma inspir dupa ele ... Nu ma intelege gresit , ce ai prezentat acolo este intradevar o constructie eleganta si cred ca foarte rigida ... dar sper ca pot sa imaginez ceva un pic altfel ... Principiul de baza va fi acelasi , doar metoda de abordare va fi diferita ... Bineinteles ca daca nu voi fi in stare , va trebui sa copiez ... chestie care nu-mi convine , dar , sper sa reusesc ...Multumesc pentru raspunsuri , inapoi la lucru ...!!!

Link spre comentariu

" mincof " Nu e cazul sa-ti ceri scuze , dimpotriva , eu trebuie sa-ti multumesc pentru lamuriri ... iar poza este edificatoare .Acum , la subiect : m-am convins , o sa reproiectez axele Y si Z ( ma rog , axa Y trebuie doar modificata nitel , nu vreau sa refac placa de baza ... , trebuie sa fac modificarile in baza a ce este deja construit ...) Cu toate astea , nu voi merge in directia aratata in poza ta ... din principiu , nu-mi place sa copiez alte solutii , eventual sa ma inspir dupa ele ... Nu ma intelege gresit , ce ai prezentat acolo este intradevar o constructie eleganta si cred ca foarte rigida ... dar sper ca pot sa imaginez ceva un pic altfel ... Principiul de baza va fi acelasi , doar metoda de abordare va fi diferita ... Bineinteles ca daca nu voi fi in stare , va trebui sa copiez ... chestie care nu-mi convine , dar , sper sa reusesc ...Multumesc pentru raspunsuri , inapoi la lucru ...!!!Este normal sa incerci sa faci altfel, pentru ca asa se va ajunge in final la perfectiune. Nici eu nu pot sa zic ca este perfecta, dar este loc si de mai bine.Aducandu-se imbunatatiri unui proiect se dezvolta calitatea si performanta.Valentin

Link spre comentariu

Felicitari pentru realizare, arata foarte bine.

Probabil trebuie facuta o precizare: aceasta masina frezeaza aluminiu in conditii bune.

Colegii de pe forum in general vorbesc despre o masina de gaurit si frezat cablaje, plexiglas, lemn. Este o mare diferenta intre aceste materiale si aluminiu.

 

De aceea trebuie ca fiecare sa isi stabileasca materialele pe care le prelucreaza, pentru ca de aici drumurile se despart. ( E clar ca nu faci o masina capabila sa frezeze otel si tai plastic cu ea ).

 

Eu am cateva intrebari legate mai mult de fineturi decat de modul de realizare.

 

1). Cum iei jocul surubului in carcase? ( nu am observat sigurante la rulmentii de la capetele surubului, am vazut ca se fac carcase pentru 2 rulmenti 7200 care probabil se strang intre ei pana dispare jocul, sau ai folosit rulmenti oscilanti cu 2 randuri de bile? )

2). Surubul cu bile are un sistem de strangere a bilelor pe surub? sau cum iei jocul bilelor pe surub?

3). Cum realizezi alinierea carcaselor suruburilor? ( folosesti bolturi de ghidare intre carcasa si profil? La motoare am vazut ca le-ai fixat in cele 4 gauri de capat ale profilului, poate era mai bine sa fie carcasele suruburilor fixate acolo pentru ca se centrau aproape singure si motorul oricum are cuplaj elastic )

4). Daca folosesti motoare pas cu pas si daca pui si un senzor de pozitie ai perecizia servourilor? ( la pret mult mai mic )

5). ce material se recomanda pentru masa de lucru in afara de aluminiu?

6). Folosirea bucsei de alama / teflon ce modificari aduce in comportamentul masinii?

7). Ce precizie ne trebuie pentru proiectele noastre? ( la gaurit si frezat cablaje toleranta +/- 0,5mm e suficienta, ma gandesc la +/-0,1 mm la freza. )

8). Surubul trapez poate obtine precizia de +/- 0,1mm cu piulite de poliamida?

9). Pe axa Z daca folosesc piulita de poliamida ce lungime trebuie sa aiba aceasta pentru a lucra corect ( din greutatea frezei si vibratii in functionare sa nu se taseze filetul ) si a avea o durata de viata rezonabila?

 

Un link interesant. Preturile sunt pe masura, tre sa muncesc un an jumate si sa pun tot deoparte ca sa imi permit asa ceva.

http://www.cnc-step.com/

http://cnc-step.de/en/products/high-z-s ... tiger.html

 

P.S. Nu trebiue sa va certati pe castiguri. Cel ce e inginer a castigat maxim 2000lei, pe cand cel ce e controlor de trafic are minim 6000lei plus alte avantaje ( nu stiu cat mai are acum dupa modificarile salariale . Cunosc pe cineva care e controlor de trafic in armata. ) Asadar deja facem parte din 2 lumi diferite. Singurul contact intre noi e schimbul de idei. In rest nu putem pleca in concediu impreuna, vedeti si singuri diferenta.

Link spre comentariu

Despre ce vorbesc colegii ...ce sa zic , e treaba lor. Eu incerc sa prezint aici build-log-ul unui router CNC , nu neaparat din prisma capabilitatilor , ci mai mult din punct de vedere al solutiilor constructive adoptate ... Daca poate sa frezeze aluminiu in conditii decente , asta mai vedem ... la sfarsit , dupa teste . 1. Jocul axial al surubului este eliminat datorita constructiei blocului de rulmenti de la capatul conducator. Doi rulmenti radiali-axiali / pereche , care se monteaza cap in cap si se strang pana dispare jocul ( se face un fel de preload ) . Daca vrei , pot sa dezvolt chestia ...schite , desene 3D , etc .2.Surubul cu bile are clasa de precizie C7 ( nu mai stiu exact cum se traduce chestia asta , cauta si tu cu Gogu ...) Are deja un preload slab ( nu are joc intre piulita / bile / surub decat in limita acelei clase de precizie ) . 3.In general , alinierea o fac dupa ce am construit toate componentele ... Mai intai fac un mokup ( asamblare preliminara ) , vad de se intampla / ce greseli am facut si pe unde , dupa care demolez complet masina , remediez prostiile si abia apoi incepe durerea de cap ... Am sculele necesare ( referinta straight edge Starret / 0.04mm/metru liniar , comparatoare , vincluri master / Mitutoyo , Starret , B/S , etc ) , si avand in vedere ca toate componentele sunt lucrate pe un CNC destul de precis ( 0.02-0.04mm ) , de obicei , nu am probleme la aliniere ... Alinierea se face in functie de solutia constructiva abordata ... este o procedura destul de " elastica "... 4.Probabil ca da , nu cunosc exemple si nici nu ma pricep la electronica ... Pentru mine , steppere-le sunt o solutie comoda ... usor de aplicat , nu necesita scoala multa sa intelegi ce se intampla ... servourile sunt alta mancare de peste ... 5.Granit , fonta ... ceva greu si care sa poata sa absoarba vibratiile ( mehanita / un fel de fonta imbatranita /stress relieved ) 6.Probabil ca o sa vibreze in sarcina ... eu nu folosesc decat ghidaje profilate si patine ... nu pot sa-ti raspund corect la intrebare ... doar presupuneri ... 7. Precizia pe care poti sa o obtii cu banii pe care-i ai disponibili ... Fiecare cu pasarica lui ... eu am un stol ... 8/9. Nu pot sa-ti raspund lal intrebare ... n-am folosit decat suruburi cu bile ... Link-ul este bun ... cunosc firma de pe ebay ( i-am vazut prima data acum un an si ceva , chiar i-mi place designul ala , intentionez sa-l adaptez pentru un proiect viitor / un gravor de viteza mare pe curele ) P.S Nu doresc sa comentez P.S-ul tau ... Pot sa-ti spun insa ca diferenta intre CTA militari si CTA civili este mare ( volum de lucru , viteza de reactie , stress , etc ) ... Trage singur concluziile ...

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspunsuri.Doresc sa imi fac o masinuta de frezat cablaje, nu prea mare, si daca se poate sa fie mobila.Te-am intrebat de alinieri pentru ca am patit-o destul de rau la serviciu cand am reparat o automatizare, nu s-au mai potrivit corect piesele, probabil erau aliniate la mana.Mai avem o automatizare care are bolturi de ghidare de 3 mm la fiecare imbinare cate 2 buc si poti sa o demontezi de cate ori vrei, cand o strangi e aliniata ca in prima zi. Suruburile de strangere sunt asezate in asa fel sa incapa si ele si bolturile. In plus se ofera o rigiditate mai mare.Ma refeream la materiale mai moi si mai ieftine pentru masa, ( textolit, teflon, poliamida ), masa de granit de cateva tone am vazut la masinile de frezat cablaje, avea vreo 5 tone toata masina.Suruburi vreau sa le iau de la Vasile, de 12, sa le fac piulite de poliamida.Ghidaje am bare recuperate din copiatoare, cam 50-60cm.Resturi de bare de aluminiu.Motoare tot din copiatoare.La rulmenti vroiam sa folosesc ceva mai ieftini, cei din seria 7200 costa 50lei la SKF. Poate merge cu ceva pe 2 randuri de bile.Structura vreau sa iasa precum masina aia mica de pe pagina germana.

Link spre comentariu

Daca vrei sa obtii o viteza mai mare cu stepere, comparabila su servo, foloseste tipul asta de surub. Este un surub cu pas de 4, dar filetul este dat sub un unghi de avans mare. Si tu oricum folosesti motoare puternice, asa ca ai rezerva de putere pentru el. Este un surub diam. 20, pas 4, si daca nu ai am unul disponibil la lungimea filetului de 680mm, total lungime 860mm, travel (cursa de lucru) 620mm, cu inceput si sfarsit facut pentru rulmenti de 12mm(inceput) si 10mm (sfarsit). Model SKF - C9 Vei avea o viteza considerabila, la o turatie de steper se deplaseaza 20mm datorita unghiului dat la filet.Valentin

Link spre comentariu

M-am gandit si eu ca as putea sa folosesc suruburi cu pas mai mare ( 10-20mm / tura ) . Multumesc pentru oferta .Update .Am ajuns astazi la atelier ( pentru cateva ore , ca nu pot sa stau ...) si am inceput sa mai fac din piese . M-am apucat de suportul motorului de frezare . N-am avut prea mult timp , dar tot am facut cele trei seturi de prindere ...

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări