Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

stroboscop auto


niq_ro

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 99
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

am reusit sa-mi cumpar toate piesele pentru stroboscop..la una din firme imi spuneau ca varistorul nu se gaseste in Romania si el de fapt costa 18k... totul a costat cam 200k, plus lampa stroboscopica 100k, plus 100k o lanterna cu neon, ca sa-i folosesc invertorul... acum sa-mi fac timp s-o construiesc :roll:

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 4 săptămâni mai târziu...

am reusit sa-mi cumpar toate piesele pentru stroboscop..la una din firme imi spuneau ca varistorul nu se gaseste in Romania si el de fapt costa 18k... totul a costat cam 200k, plus lampa stroboscopica 100k, plus 100k o lanterna cu neon, ca sa-i folosesc invertorul... acum sa-mi fac timp s-o construiesc :roll:

intre timp un prieten si-a cumparat la 300k un montaj care are 2 mini lampi stroboscopice care clipesc.. cica s-ar pune in locul pozitiilor.. l-am rechizitionat sa folosesc partea de tensiune mare.. ca intre timp, din cauza multor manevre, s-a desfacut un fir la transformatorul ala de comanda lampa si abandonasem proiectul...
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator danieltical

:wink:

Salut ! Sunt nou in acest forum si as avea si eu o intrebare...

 

Cum pot sa construesc un stroboscop auto pentru reglat avansul

dar nu turatie fixa ci la orice turatie...deoarece am un grafic si vreau ca motorul respectiv sa aiba un avans care sa respecte graficul meu...

 

Stie cineva o asemenea schema????

 

Daca da , si vrea sa ma ajute astept un raspuns aici pe forum sau la

[email protected]

 

Thanks!

Link spre comentariu
Vizitator danieltical

nu ai inteles.schema de care vb o poti folosi ca sa reglezi avansul la ralanti ori cand motorul are vreo 3000rot/min avansul centrifugal actioneaza si nicidecum nu mai ai ce face cu schema aia ca nu mai e utila deoarece aprinde lampa aiurea si nu mai vezi nimic. o astfel de schema ar trebui, dupa parerea mea, sa aiba in componenta si un potentiometru din care sa reglezi tu, pana cand semnele se suprapun, si pe o scara gradata sa citesti unghiul. (este diferit ,in functie de turatie) . numai in acest fel as putea regla un avans corect.. merci.astept un raspuns!

Link spre comentariu

nu mai ai ce face cu schema aia ca nu mai e utila deoarece aprinde lampa aiurea si nu mai vezi nimic.

1) un stroboscop auto nu se aprinde aiurea, ci in functie de impulsurle primite de pe fisa 1 8) .. tocmai de aci observi.. avansul2) sincer, nu cred ca ai vazut un stroboscop auto functionand :( .. pe blocul motor sau alte puncte fixe sunt semne sa vezi unghiul :shock: E bine sa ai si un turometru electronic cand faci masuratori :wink: sa-ti iasa un grafic.. adevarat
Link spre comentariu
Vizitator danieltical
:d :d :d nu ai dreptate.unghiul de avans variaza de la 0 si pana la 30.scnteia se produce la semn in primul caz si la 30 (unghiul volantei) in al doilea caz. daca suntem in al doilea cas lampa primeste impuls cu mult inainte (30 grade) ca semnele de pe volant sa se alineeze. deci e clar ca nu ai cum sa reglezi avansul cu schema aia crede-ma.acum nu am mult timp dar iti trimit maine un articol din cartea dacia si ai sa vezi.pa pa ! 8)
Link spre comentariu

atunci de ce un stroboscop auto este obligatoriu intr-un service auto si ala dupa care am copiat eu schema costa cam 300 USD? stroboscopul se foloseste la toate masinile, nu numai la Dacie :wink:impulsurile se iau de pe fisa bujiei 1 deci primeste doar un impuls la o rotatie... PS: despre ce carte-i vorba? sunt sanse f. mari sa o amindica-mi cartea, autorul si pagina ca sa ne lamurim si sa iasa cvea coinstructiv

Link spre comentariu

ex, la Dacia, broasca se urmareste semnul de pe fulie la relanti fara vacuum, la Oltcit la 3000rot/minpoti sa masori si unghiul Dweel pentru a fi linistitda' daca faci ii faci unei masini motorul ca lumea... nu vad de ce trebuie sa te complici.. sincer.... ori e vreo tema de proiect la vreo facultate de auto?

Link spre comentariu
Vizitator danieltical

calinp are pergecta dreptate cu schema aia potzi sa reglezi avansul la ralanti si nu la orice turatie.cat despre schema o studiez si daca o fac va spun si voua ceao

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări