Guest pisica matache Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Am un strung Einhell,pt metale,caruia am reusit sa-i ard motorul..Motorul este de curent continuu,cu stator magnetic,de 300W la 220V,3800RPM ,fiind alimentat de un regulator electronic de turatii..Am sunat la reprezentanta,unde mi s-a spus ca motorul ajunge la numai 347Ron,iar doar statorul ,(ca asta s-a ars) nu au.Asa ca astept sugestii de inlocuire a statorului,sau a intregului motor...Prima idee ce mi-a trecut prin cap a fost sa caut un rotor de flex,care sa corespunda ca dimensiuni si parametrii (acestia din urma,macar cu aproximatie..)..Mentionez ca rotorul are 16 poli,..52,5mm diametru,50 mm lungimea polilor..Orice sfat e binevenit,avand in vedere ca nu o sa dau niciodata 3,5 milioane pe un motor chinezesc de 300WMultumesc anticipat pt orice sfat pertinent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Ar merge un motor de la masini de spalat automate,modelul cu perii si tahogenerator.Ca putere si plaja de turatii corespunde dar nu stiu daca se impaca cu comada electronica de pe strung;eventual puneti si ceva poze cu motorul original. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaighe Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 cu stator magnetic,de 300W la 220V,3800RPM ,fiind alimentat de un regulator electronic de turatii..iar doar statorul ,(ca asta s-a ars) nu au.Asa ca astept sugestii de inlocuire a statorului,sau a intregului motor...Vezi ca tu ai motor cu statorul de magnet si cu rotorul bobinat.De ars nu se putea arde decat rotorul,iar un rotor daca are colectorul bun se poate bobina,mai greu da se poate bobina.Un altfel de motor nu este greu de pus daca reusesti sa rezolvi problema cu fuliile pentru turatii.Tu original nu ai decet 2 viteze mecanice si restul reglaj de turatie electronic da cu o cale de reactie ,adica ai un senzor de turatie care aste cuplat la regulatorul electronic.Dac ar fi dupa mine as pune un motor trifazat de 0,37-0,5 kw legat in triunghi si cu un convertizor de frecventa de 220v/3x220v.Variatorul te-ar ajunge cam 350-400lei si motorul faci tu rost (100-150 lei)Este destul de scump dar este o solutie perfecta si de durata si se aplica la foatre multe ministrunguri de firma.Am facut mule probe cu variatoare si cu motoare trifazate si cred ca este o solutie perfecta pentru tine.Mai poti incerca pe net ca mai sant de vanzare motoare ca al tau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaighe Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Ar merge un motor de la masini de spalat automate,modelul cu perii si tahogenerator.Ca putere si plaja de turatii corespunde dar nu stiu daca se impaca cu comada electronica de pe strung;eventual puneti si ceva poze cu motorul original.Ar fi destul de greu ca la masina de spalat ai vazut ce diametru mare are fulia de pe cuva,ar tebui sa foloseasca un sistem de fulii intermediare.Plus ca la masinile de spalat de care vorbesti motorul este de tipul "universal" si acesta are o turatie mult mai mare decat un motor clasic de cc cu statorul de magnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 ...Orice sfat e binevenit,avand in vedere ca nu o sa dau niciodata 3,5 milioane pe un motor chinezesc de 300W...Nu cred ca te costa prea mult 350 lei un motor de cc, avand in vedere ca un motor asincron, monofazat romanesc de 1 kW este aproape dublu ca pret. Pana la urma, daca spui ca l-ai analizat, de ce crezi ca ar fi imposibil de rebobinat? Rebobinatul, te-ar costa cam 30% din banii astia. Scuze, acum am citit ca este cu magneti! Pai in acest caz ce s-a ars la el? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaighe Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 ...Orice sfat e binevenit,avand in vedere ca nu o sa dau niciodata 3,5 milioane pe un motor chinezesc de 300W...Nu cred ca te costa prea mult 350 lei un motor de cc, avand in vedere ca un motor asincron, monofazat romanesc de 1 kW este aproape dublu ca pret. Pana la urma, daca spui ca l-ai analizat, de ce crezi ca ar fi imposibil de rebobinat? Rebobinatul, te-ar costa cam 30% din banii astia. Scuze, acum am citit ca este cu magneti! Pai in acest caz ce s-a ars la el?Pe forum poate gasi mult mai ieftin ,iar cu varianta propusa de mine nu va mai avea probleme niciodata.Este ars rotorul care este de tipul bobinat cu lamele colectoare si cu cu peri de carbon(motor clasic de cc),dupa parerea mea motoarele cu carbuni nu au fiabilitatea celor cu rotorul in scurtcircuit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pisica matache Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 cu stator magnetic,de 300W la 220V,3800RPM ,fiind alimentat de un regulator electronic de turatii..iar doar statorul ,(ca asta s-a ars) nu au.Asa ca astept sugestii de inlocuire a statorului,sau a intregului motor...Vezi ca tu ai motor cu statorul de magnet si cu rotorul bobinat.De ars nu se putea arde decat rotorul,iar un rotor daca are colectorul bun se poate bobina,mai greu da se poate bobina.Un altfel de motor nu este greu de pus daca reusesti sa rezolvi problema cu fuliile pentru turatii.Tu original nu ai decet 2 viteze mecanice si restul reglaj de turatie electronic da cu o cale de reactie ,adica ai un senzor de turatie care aste cuplat la regulatorul electronic.Dac ar fi dupa mine as pune un motor trifazat de 0,37-0,5 kw legat in triunghi si cu un convertizor de frecventa de 220v/3x220v.Variatorul te-ar ajunge cam 350-400lei si motorul faci tu rost (100-150 lei)Este destul de scump dar este o solutie perfecta si de durata si se aplica la foatre multe ministrunguri de firma.Am facut mule probe cu variatoare si cu motoare trifazate si cred ca este o solutie perfecta pentru tine.Mai poti incerca pe net ca mai sant de vanzare motoare ca al tau.Un motor trifazat ca cel mentionat de tine gasesc mai usor ca cel original...si mai ieftin..Nu sunt dispus sa dau 350-400lei pe un regulator,dar daca realizat artizanal ar fi mai ieftin,m-ar tenta (daca ai cumva o schema,trimite-mi te rog...nu sunt chiar strain de electronica,doar ca nu m-a preocupat pana acum subiectul.)Pe net am cautat,chiar nu am gasit acest model.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Nu cred ca va gasi mai ieftin ca la chinez, deoarece motoarele de strunguri sunt motoare speciale care contin intrinsec si o frana electromagnetica, greu de gasit la alte tipuri de motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaighe Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 [quote name="pisica matache" Nu sunt dispus sa dau 350-400lei pe un regulator' date='dar daca realizat artizanal ar fi mai ieftin,m-ar tenta (daca ai cumva o schema,trimite-mi te rog...nu sunt chiar strain de electronica,doar ca nu m-a preocupat pana acum subiectul.) Pe net am cautat,chiar nu am gasit acest model..[/quote] Este destul de greu sa faci un convertizor in regim de amator ,cred ca mult mai eftin iesi cu el cumparat(eu am cumparat unul de 0.75kw cu 200 lei) trebuie sa urmaresti forumul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaighe Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Nu cred ca va gasi mai ieftin ca la chinez, deoarece motoarele de strunguri sunt motoare speciale care contin intrinsec si o frana electromagnetica, greu de gasit la alte tipuri de motor.Si convertizoarele de frecventa au posibilitatea de utilizare a unei rezistente de franare care inlocuieste cu succest clasica frana electromagnetica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Deci, daca inteleg bine, tu propui inlocuirea unui motor cu frana printr-un motor asincron plus un convertizor de frecventa. Este oare o solutie mai ieftina decat doar un motor de 350 lei? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaighe Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Deci, daca inteleg bine, tu propui inlocuirea unui motor cu frana printr-un motor asincron plus un convertizor de frecventa. Este oare o solutie mai ieftina decat doar un motor de 350 lei?Sper ca ai inteles :motorul de la acest strung nu are frana,eu vorbeam la general ca raspuns cu privire la problema franei unui motor asincron,problema spusa de tine olaCat priveste strict acest caz da eu spun ca dupa mine cel mai bune ar fi un motor trifazat si un convertizor,solutia este mai scumpa dar de nota 10din punct de vedere al performantelor si al fiabilitatii.PS. Sper ca realizezi ca problema unui motor cu frana nu se pune la un ministrung de banc(eu nu am auzit niciodata) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 ...problema unui motor cu frana nu se pune la un ministrung de banc(eu nu am auzit niciodata)Nu ai auzit, sau nu i-ai simtit lipsa? Daca ai fi pasionat de prelucrari pe strung, ai sti ca fara frana motorul nu se opreste in timp util la taierea filetelor, dupa care sa se inverseze sensul turatiei. Orice motor de strung - cat de mic - are deci frana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PL500 Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Intrebare: Cum se realizeaza franarea la un motor asincron ce echipeaza un strung ? Electric ?Motorul de la strungul meu este unul clasic, asincron, configurat stea sau triunghi in functie de tipul alimentarii (220v sau 380 v). Eu inca nu l-am pornit, sunt inca in faza de restaurare si modernizare cu un schimbator de frecventa Blemotron, deci nu stiu cum se comporta la oprirea brusca.Mi se pare excelenta folosirea unui schimbator de frecventa cu rezistente de franare, mai ales ca permite varierea turatiei, oprirea de urgenta si schimbarea sensului de rotatie a motoarelor asincrone intr-un mod facil.Atasez o fotografie cu un mn80a, modernizat cu schimbator de frecventa, preluata de pe ,,Tos MN80A and Su-16 lathe owners group" in care se observa si rezistentele de franare: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pisica matache Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 ...problema unui motor cu frana nu se pune la un ministrung de banc(eu nu am auzit niciodata)Nu ai auzit, sau nu i-ai simtit lipsa? Daca ai fi pasionat de prelucrari pe strung, ai sti ca fara frana motorul nu se opreste in timp util la taierea filetelor, dupa care sa se inverseze sensul turatiei. Orice motor de strung - cat de mic - are deci frana.Franarea in cazul de fata se face in felul urmator...motorul este alimentat printr-un releu.Atunci cand se intrerupe alimentarea motorului,releul decupleaza,dar printr-un contact normal inchis,pune in paralel cu motorul o rezistenta de vatajFiind cu magnet in stator,invartit datorita inertiei,motorul se transforma in generator..Fiindu-i scurtcircuitata iesirea,prin rezistenta de putere,se realizeaza franarea motorului.E posibil ca tocmai din acest motiv sa se fi recurs chinezii la un motor cu stator magnetic... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.