Jump to content

  • Log In with Google      Sign In   
  • Create Account

Photo

Sfat achizitie frigider


  • Please log in to reply
236 replies to this topic

#226 OFFLINE   gauss

gauss

    Membru evoluat

  • Membru activ
  • PipPipPipPipPip
  • 3,208 posts
  • Locatie:Romania

Posted 20 October 2017 - 06:39 PM

Oare cum o mai fi acum ? Despre calitate intreb . Le produc tot in Germania , sau ca toate numele mari , in China ( via Turcia eventual ) ? AEG - ul despre care vorbeam , m - a servit multi ani . Am dat - o de buna , unei familii mai nevoiase , cu copii nenumarati . Cred ca mai merge si acum . Ma rog , o data i - am schimbat eu carbunii ...



Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri
    ********

#227 OFFLINE   valivoi

valivoi

    Membru

  • Membru activ
  • PipPip
  • 279 posts

Posted 20 October 2017 - 06:53 PM

Probabil ca este vorba despre DSP.

In urma cu aproape 20 de ani eram abonat la TI (primeam news-uri, cataloage, note de aplicatii, etc., pe vremea aceea tiparite). Tocmai ieseau de la TI model dupa model de procesoare noi DSP, convertoare si codecuri precum si aplicatii mai "neconventionale" pentru DSP, aveau colaborari pe DSP cu diverse echipe de prin lume, inclusiv cu una destul de buna (dupa ceea ce imi dadeam eu seama) in Ro.

Printre documentatii era si un news despre o aplicatie a DSP pentru reducerea vibratiilor la masinile de spalat prin masurarea lor si incercari succesive de reasezare a rufelor in cuva pentru a obtine o cat mai buna echilibrare a cuvei incarcate...

Imi amintesc in mod cu totul particular de aceasta aplicatie pentru ca ma miram atunci cum naiba sa se puna DSP la o prapadita de masina de spalat rufe, si inca doar pentru moftul de a-i reduce vibratiile (DSP erau inca ceva exotic pentru consumer si deloc ieftine, TS-ul 870 proaspat aparut pe piata atunci cu DSP la numai 2 x 20 MIPS ma costase o groaza de $$$) si glumeam cu colegii mei de la job ca "astia ar vrea sa avem DSP-uri infipte pana si-n partile acelea intime pe care nu vrem sa le expunem niciodata luminii"... Nu-mi imaginam atunci ca DSP-ul va ajunge atat de repede o asemenea banalitate cum a devenit azi, nu-mi imaginam ca va fi utilizat in aplicatii atat de... banale si ca o sa am si eu azi -ca si altii- o asemenea masina de spalat... intradevar muuuult mai tacuta la stoarcere fata de ceea ce aveam inainte.

Reducerea vibratiilor la stoarcere la masinile de spalat Daewoo cu bule era asigurata de un microcontact cu parghia prelungita ca si senzor, parghie care era paralela cu, cuva,in momentul cand iesea cuva din axa de rotatie ,lovea parghia microintrerupatorului ce trimitea un semnal programatorului(electronic),ce oprea stoarcerea,introducea din nou apa in cuva le mai aseza 3 minute si trecea din nou in evacuare-stoarcere.Daca tot sesiza dezechilibru la stoarcere se oprea si semnaliza avarie.Tehnologie inainte de anul 2000.



#228 OFFLINE   franzm

franzm

    E = mc² ± 3dB

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 2,438 posts
  • Locatie:Schoenaich

Posted 20 October 2017 - 07:06 PM

Oare cum o mai fi acum ? Despre calitate intreb . Le produc tot in Germania , sau ca toate numele mari , in China ( via Turcia eventual )

https://www.miele.co...aetten-2157.htm

Motoarele cica se fac aici.


Edited by franzm, 20 October 2017 - 07:10 PM.

  • gauss likes this

#229 OFFLINE   doru3160

doru3160

    ElForum staff

  • Moderatori
  • 4,981 posts
  • Locatie:Iasi

Posted 20 October 2017 - 08:08 PM

Cu câteva decenii în urma am facut service la Miele si n-am auzit sa se fi defectat vreodata un motor de pe o masina de spalat produsa de ei. 

Atunci inseamna clar ca nu exista nici un motor picat la marca asta,niciodata,in vecii vecilor...



#230 OFFLINE   Spitfire

Spitfire

    Membru evoluat

  • Membru activ
  • PipPipPipPipPip
  • 4,774 posts
  • Locatie:Bucuresti

Posted 20 October 2017 - 08:49 PM

Cam ce durata de viata poate avea un motor clasic, universal, cu perii de carbune? 3000,5000,7000 de ore? Sau la Miele existau deja motoare de tip inverter, brushless? In acest din urma caz, e de inteles, si ar justifica pretul de atunci, altfel...



#231 OFFLINE   gauss

gauss

    Membru evoluat

  • Membru activ
  • PipPipPipPipPip
  • 3,208 posts
  • Locatie:Romania

Posted 20 October 2017 - 09:01 PM

Ma bucur sa aflu ca se mai produce cate ceva si in Europa . Probabil si calitatea e buna , nu cred ca nemtii dau rasol sau tzepe ... chiar si in ziua de astazi .



#232 OFFLINE   franzm

franzm

    E = mc² ± 3dB

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 2,438 posts
  • Locatie:Schoenaich

Posted 20 October 2017 - 09:27 PM

Atunci inseamna clar ca nu exista nici un motor picat la marca asta,niciodata,in vecii vecilor...

Stiu doar datele pâna în momentul când am plecat din service. Nu stiu prezice viitorul.


Edited by franzm, 20 October 2017 - 09:29 PM.


#233 OFFLINE   blazeu

blazeu

    Membru avansat

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,726 posts

Posted 14 November 2017 - 01:22 PM

Dragi colegi de forum!

1 Electrocasnicele au trecut din categoria "de folosinta indelungata" in categoria "de consum"

 Chestia asta s-a "realizat" prin "comprimarea" costurilor si reducerea preturilor, invocandu-se

"perisabilitatea" crescuta a produselor, ca urmare a schimbarilor ce decurg din "progresele 

tehnice", dar si din "trend-ul modei"!

2 Multe branduri (marci) au fost cumparate, intr-o forma sau alta, de alte grupuri financiare, care

au schimbat "discret" politica firmei, fiind interesate in "tunul" unui castig rapid si NU in mentinerea

CALITATII TEHNICE care a insotit unele marci in TRECUT.....

3 Chiar si marcile care s-au mentinut pe linia calitatii produselor, alaturi de aparatura de calitate

au inceput sa produca si pe segmentul "low-end", "consumer", sau, pe romaneste, "ieftin"; si slab

calitativ, desigur (cum observa un coleg, fiind cerere mare)

Si sa nu uit de factorul "noroc", ca de-aia marci cotate ca "slabe" functioneaza bine si mult, iar alte

aparate "crapa" repede....

Noua "jungla"....



#234 OFFLINE   morocanosul

morocanosul

    Membru avansat

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,067 posts
  • Locatie:Cluj-Napoca

Posted 14 November 2017 - 05:13 PM

Cam ce durata de viata poate avea un motor clasic, universal, cu perii de carbune? 3000,5000,7000 de ore? Sau la Miele existau deja motoare de tip inverter, brushless? In acest din urma caz, e de inteles, si ar justifica pretul de atunci, altfel...

Ceea ce spui tu e perfect adevarat(ore de functionare),dar unii masoara durata de functionare in...zeci de ani! Am vazut cazuri de masini de spalat care au rezistat si 30-35 de ani(Albalux xxx),deoarece...nu prea era folosita! :rade:  Asadar,un produs...''Made in RO'',te poate tine...(macar)1/2viata!  :57



#235 OFFLINE   dany_cta

dany_cta

    Banati

  • Membru activ
  • PipPipPipPip
  • 1,262 posts
  • Locatie:Acasa

Posted 14 November 2017 - 07:44 PM

Ceea ce spui tu e perfect adevarat(ore de functionare),dar unii masoara durata de functionare in...zeci de ani! Am vazut cazuri de masini de spalat care au rezistat si 30-35 de ani(Albalux xxx),deoarece...nu prea era folosita! :rade:  Asadar,un produs...''Made in RO'',te poate tine...(macar)1/2viata!  :57

 

Poate pentru ca masina aia de spalat nu avea perii ?  :rade: Nu cumva vorbim de un motor pe inductie adica "brushless" ? In perioada cand nu gaseai nimic am avut un polizor facut dintr-un "motor de masina de spalat" cu mici modificari (ax cu filet pe stanga la un capat) si este un motor fara perii deci durata lui de viata nu mai este usor estimabila.


Edited by dany_cta, 14 November 2017 - 07:45 PM.


#236 OFFLINE   Spitfire

Spitfire

    Membru evoluat

  • Membru activ
  • PipPipPipPipPip
  • 4,774 posts
  • Locatie:Bucuresti

Posted 14 November 2017 - 07:56 PM

 Intr-adevar, "Albalux"-urile romanesti nu aveau motoare universale, cu perii, ci motoare asincrone cu rotorul in scurtcircuit (colivie de veverita). Insa nu erau foarte fiabile, fiindca erau fabricate in batjocura, in loc de rulmenti s-au pus bucse(...si nu de bronz grafitat), iar unele motoare, in special dupa 1986, n-au mai fost impregnate in cuptor, cu lac, cum trebuia, ci au fost lasate cu infasurarile neimpregnate, la unele conductorul de cupru vibra de 50 x pe secunda pana se rupea, iar din cauza modului nefericit al amplasarii motorului in masina de spalat, in cazul defectarii simering-ului, apa curgea chiar pe motor.

 Nu mai zic de cretinismul cu tabla neagra decapata peste care s-a laminat o folie de PVC, apa patrundea sub folie si panoul superior ruginea cumplit, pana cadea cuva jos din cauza propriei greutati! mai mult de 2-3 ani, cu reparatii, nu tinea o "Albalux". Variantele initiale, cele  de la sf. anilor `70 -inceputul anilor `80, erau mult mai bune calitativ.


  • gauss and Ciprian Vlad like this

Cu_reclama

Cu_reclama
  • Membri
    ********

#237 OFFLINE   Ciprian Vlad

Ciprian Vlad

    Nou venit

  • Membru activ
  • Pip
  • 41 posts

Posted 23 November 2017 - 06:50 PM

 Intr-adevar, "Albalux"-urile romanesti nu aveau motoare universale, cu perii, ci motoare asincrone cu rotorul in scurtcircuit (colivie de veverita). Insa nu erau foarte fiabile, fiindca erau fabricate in batjocura, in loc de rulmenti s-au pus bucse(...si nu de bronz grafitat), iar unele motoare, in special dupa 1986, n-au mai fost impregnate in cuptor, cu lac, cum trebuia, ci au fost lasate cu infasurarile neimpregnate, la unele conductorul de cupru vibra de 50 x pe secunda pana se rupea, iar din cauza modului nefericit al amplasarii motorului in masina de spalat, in cazul defectarii simering-ului, apa curgea chiar pe motor.

 Nu mai zic de cretinismul cu tabla neagra decapata peste care s-a laminat o folie de PVC, apa patrundea sub folie si panoul superior ruginea cumplit, pana cadea cuva jos din cauza propriei greutati! mai mult de 2-3 ani, cu reparatii, nu tinea o "Albalux". Variantele initiale, cele  de la sf. anilor `70 -inceputul anilor `80, erau mult mai bune calitativ.

Unde am lucrat eu candva la bobina motoare electrice, directorul a fost la Siemnes...a adus de acolo un fel de lac ecologic ( noi le lacuiam cu lac de ne lua dracu de ne usturau ochii si nasul...mai ales ca le scufundam intr0un cazan plin de lac si preincalzite la cuptor) care rezista la apa, adica pe proba ..am luat motor de 220v lacuit cu acel lac ..plus un spray  aplicat peste lac.....motorul pus in apa...adica bobinajull pus in apa si bagat la curent ...am ramas uimiti atunci nimic nu avea,   sa ajuns la acel lac deoarece ne venise o comanda de rebobinare motoare de pe un vas maritim ce lucra in domeniu chimic, deci totu trebuia facut ca la carte, ca nou , stau si ma intreb de ce au apelat la rebobinare si nu la altele noi.


Edited by Ciprian Vlad, 23 November 2017 - 06:52 PM.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users