Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Palpaie farurile!!!


Guest astyle0392

Recommended Posts

Guest astyle0392

Buna seara, am achiziotionat o statie uadio Mac mpx 2500 cu un soobwoofer Mac audio mpx 112, aceastea avand in jur de 250w RMS. Acestea sunt conectate cu cabluri de 20mm2 si ...luminile de la masina inca mai palpaie. Acestea sunt ajutate de un condensator US Blaster 5473.As dori sa stiu ce cablu, sa suplimentez, ce contacte sa curat pentru a scapa de acest lucru .. si daca palpaitul vag al luminilor afecteaza alternaorul.De preferat decat curatat...:d masina aflandu-se in garantie.Masina in cauza este o Dacia Logan MCV cu baterie de 60Ah si alternator de 110A.Multumesc

Link to comment
  • Replies 22
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest astyle0392

Intensitatea scade si in mers, la relanti cu motorul rece voltajul aratat de condensator este de 14.5 14.6 iar cand motorul este cald in jur de 14.2! Consumul nu este chiar asa de mare... insa nu stiu .. ce genereaza ac lucru. Farurile palpaie rau cand pornesc motorul..... chiar daca nu e normal sa faci asta .. doar ca fapt divers.Sper sa gasesc o solutie .. pt ac lucru care ma deranjeaza ... :)) .. fara a fi ceva foarte grav .. palpaitul fiind foarte vag .. sau mai accentuat uneori.

Link to comment
Guest astyle0392

L-am incarcat .. am curatat punctele de caroserie unde este prinsa masa... am curatat borna negativa de oxiadare... si tot mai face? .. poate sa-mi dea cineva ceva idei .. ce pot sa masor sa-mi dau seama unde este problema.Multumesc

Link to comment
Guest astyle0392

Tensiunea pe care mi-o arata condensatorul este in jur de 14.2v 14.4 v cu motorul pornit maxim 14.6v si asta ... in general...uneori cand este foarte frig ... mai are in jur de 14.6 ... iar in momentul ... in care motorul este cald 14v.Deci nu stiu ce sa zic.. eu stiam ca tensiunea normala este de 14.4v ... deci nu pot sa ma decid.... acum cand o sa strang ceva banuti o sa-mi cumpar o noua baterie mai buna deoarece si acesta are peste 2 ani.. si este Rombat(60Ah)..... in momentul in care pornesc masina ... cu farurile pornite acestea palpaie destul de rau ... ca fapt divers chiar daca nu este normal..... o sa incerc sa ma duc pe la un electrician ... si sa vad .... care este punctul slab .. deoarece alternatorul este de 110A.

Link to comment

Acum eu nu inteleg un lucru, de ce trebuie sa pornesti masina cu farurile pornite? in primul rand nu este recomandat si nu cred ca are legatura directa cu statia. Acest fenomen se poate manifesta la orice masina, mai ales in sezonul rece cand pornirea este mai dificila. Ma gandesc ca statia are un buton ceva ca doar nu pornesti masina si cu becurile aprinse si cu statia la maxim...

Link to comment

Mai oameni buni! o masina nu se porneste cu farurile pornite. Efectul este imediat accentuat daca bateria nu este suficient incarcata sau la pornire exista un consumator prea mare (adica faruri pornite, statie pornita, electromotor cu defect etc). In afara sistemului de incarcare ce ar trebui verificat, in rest nu ai ce face. Nu are rost sa schimbi bateria pt atat daca restul problemelor sunt Ok.In general un fir de masa suplimentar prins direct de motor, in zona electromotorului, si apoi direct la borna "-" va scapa de multe belele si prelungeste viata bateriei.

Link to comment

De obicei bateria e legata foarte bine de plocul motor (inclusiv alternator si electromotor). Problema apare la legatura dintre baterie (si motor) si caroserie,aici apar problemele si legatura asta ar trebui suplimentata!

Link to comment

Este discutabil ce spui, iata situatia in care m-am aflat: Puneam contactul, si toate becurile se aprindeau normal pe bord dar in momentul in care vroiam sa pornesc motorul totul se stingea. La revenirea cheii in pozitia initiala becurile din bord se aprindeau foarte slab. Acest ciclu se repeta dupa trecerea cheii prin pozitia 0. Totul parea Ok.Din intamplare am pus un fir de masa de la baterie pe motor, surpriza, totul a revenit la normal. Evident surpriza a fost destul de mare pt ca masina are niste cablori destul de serioase puse acolo unde trebuie. Se pare ca aceste cabluri erau oxidate in sertizare. Culmea este ca acestea cabluri aveau rezistenta zero, si doar la trecerea unui curent ceva mai mare rezistenta crestea brusc. Solutia, un cablu de 25mmp direct de la borna pe un surub de fixare al electromotorului, cu sertizare si costorire la interior.Am pus acest cablu la mai multe masini, inclusiv unele ceva mai noi, rezultatul se vede imediat.

Link to comment
Guest astyle0392

In leg cu farurile pornite .. am spus asta ca fapt divers... incercand sa pornesc masina cu mai multi consumatori porniti si totul e ok ... .. in niciun caz nu o pornesc cu farurile aprinse;) .... deci, poate m-am exprimat eu ambigu... O sa incerc sa pun un cablu de masa de pe baterie pe electromotor.. .. farurile nu palpaie foarte rau ...... acum cred ca o sa mai rezist si asa ... deoarce masina este in garantie.... si nu vreau sa risc sa pierd garantia... Multumesc oricum pentru sfaturi .. ;) si mai astept si altele.

Link to comment

Pana la urma ai masurat cu un votmetru pe baterie tensiunea cu motor pornit si motor oprit.Pornesti motorul si masori la relanti cu motorul rece si consumatori opriti.Turezi pana la 2500 .... 3000 ture si masori tensiunea la bornele baterie din nou.Aprinzi faza lunga, pornesti dezaburirea de luneta si eventual dai si drumul la ventilatie. Masori tensiunea la relanti si la vro 3000 de ture.Cu un alternator bun ar trebui sa ai in toate cazurile intre 14V si 14.4V, hai sa zicem chiar 13.9 ... 13.8 cu consumatori mari porniti si motor la relanti. Tot la fel de important e ca aceasta tensiune sa nu varieze mult de la relanti la turatie, Adica la relanti ai 13.9 sa zicem cu faza lunga, dezaburire si alte chesti pornite, iar la 3000 de ture sa ai 14.4 sau chiar mai mult pe baterie.Daca nu te incadrezi in aceste valori, ai probleme fie cu contactele dintre mufe, cabluri, cleme, etc. Fie ai probleme chiar cu alternatorul/releu de incarcare, care e incorporat in alternator.Daca la pornire se stinge bordul si nici nu porneste, bateria este extrem de descarcata sau chiar defecta, nu mai poate debita curentul de pornire.masina se porneste cu farurile stinse, restul de consumatori oricum se opresc cand trece contactul in pozitia M. Chestia asta scrie si in manualul masinii, la modalitati de pornire, alaturi de apasarea ambreiajului la pornire, chiar daca masina e scoasa din viteza ;)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines