Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu pentru bujii incandescente la un diesel vechi


Guest lulu_tanase

Recommended Posts

Guest lulu_tanase

am un renault diesel pe care l-am cumparat fara releul pentru temporizarea preincalzirii la pornirea la rece; am facut eu niste improvizatii cu un releu de vw - oarecum similar - dar nu am reusit sa-l fac sa tina cont de temperatura motorului; asa ca imi porneste bujiile chiar daca apa are 80 de grade; in fine, am gasit un releu original de renault, dar mi-ar prinde bine o schema; cred ca se conecteaza pe la sonda de apa, dar am incercat in toate felurile si nu l-am nimerit; anyone help?a, si inca ceva; in mod normal, cand se actioneaza demarorul, se decupleaza bujiile; la mine nici asa nu se sting

Link to comment
  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • i0nutzb

    3

Guest lulu_tanase

mersi

maine o sa pune o poza, am releul intr-un garaj, in alta parte... si nu m-am asteptat la un raspuns asa de rapid;

oricum, m-am uitat la un alt renault -acelasi model- si decupleaza cand da la cheie "peste bujii"; acuma nu sunt 100% sigur ca ala e original, dar in fine... asta n-ar prea conta; daca la mine ar tine cont de temperatura, atunci n-as mai ajunge sa-l fortez, pentru ca daca motorul ar fi cald, s-ar stinge imediat, iar daca ar fi rece, n-ar porni; in fond pe mine ma deranjeaza cel mai mult faptul ca merg cu becul de la bujii -si cu bujiile- pornite cate 15 secunde cu motorul cald;

deci, maine pun poza;

mersi

Link to comment
Guest lulu_tanase

servus

in mica schita pe care am facut-o, 1 si 5 sunt contactele comandate de releu, deci bujiile; 2 pare a fi masa; in fine, nu sunt prea sigur; circuitul are un integrat si vreo 2 tranzistoare; din pacate e montat in asa fel incat nu se vad piesele; ar trebui sa rup niste picioare din plastic care la montaj au fost blocate prin topire; as prefera sa nu le rup, dar daca e necesar, ok; iar sonda de apa are la temperatura camerei 2.84k; am masurat o alta sonda, nu pe cea de pe masina;

 

mersi

pa

 

 

sanatate maxima

Link to comment

din păcate, nu prea te pot ajuta :( nu şţiu cum se conectează acest model. Dar, dacă spui că ai văzut la alt renault, ai putea să te uiţi şi la culorile firelor.. ar fi suficient (desigur, daca ai instalaţia cât de cât originală...)varianta cu service-ul nu ai uitat-o, nu? :smt006

Link to comment
Guest lulu_tanase

mda, tocmai asta-i problema, instalatia nu e originala, adica releul asta l-am montat eu, am tras fire de la contact, de la bujii, de la baterie, de la bord-pentru bec, ma rog, tot ce trebuie; masina nu avea deloc releu, avea un fir gros pe care-l puneai pe + la baterie cateva secunde si apoi fugeai repede inauntru si o porneai..., cam ca la stan si bran...

 

totusi, ionutz, daca ai o schema de releu, trimite-mi, poate imi fac eu unul de la 0, unul nou, poate fi si de la un alt model.

 

ideea e ca la service nu prea stii peste cine dai; masina e veche si astia nu au documentatie, ei stiu in general sa schimbe piese, si cam atat,..

 

dar cel mai important este altceva; eu vreau sa o fac cu manutza mea; banuiesc ca toti cei de pe aici suntem cam la fel din punctul asta de vedere

 

deci, daca ai vreo schema de temporizator, te rog... mersi! pa!

Link to comment
Guest pensionaru

am un renault diesel pe care l-am cumparat fara releul pentru temporizarea preincalzirii la pornirea la rece; am facut eu niste improvizatii cu un releu de vw - oarecum similar - dar nu am reusit sa-l fac sa tina cont de temperatura motorului; asa ca imi porneste bujiile chiar daca apa are 80 de grade; in fine, am gasit un releu original de renault, dar mi-ar prinde bine o schema; cred ca se conecteaza pe la sonda de apa, dar am incercat in toate felurile si nu l-am nimerit; anyone help?a, si inca ceva; in mod normal, cand se actioneaza demarorul, se decupleaza bujiile; la mine nici asa nu se sting

salut eu iti recomand releul de vw .pt. ala din imagine legaturile sunt:1 fir pe bujii (min 3 mm piulita de 5),2 masa - ,3 + cand pui contactul,4 +de pe excitatia electomotor(pt decuplare in cazul in care nu e nevoie sa stea pe bujii) ,5 + de pe baterie cu fir de min 3 mm pe piulita de 6 , 6 fir pt bec bord (-12 v 5 sec) . iar pt ala de vw ai 7 picioare si anume: 30 + de pe baterie fir gros,87 iesire spre bujii fir gros,85 + de pe cheia contact,86 - masa, 50 excitatia de pe electromotor (pt dec ca mai sus), este un simbol in forma de T intors ei pe acest picior vine rezistenta variabila de pe bulbul temperatura si functie de asta tine bujia mai mult sau mai putin dar fiindca nu ai pe renault un bulb compatibil iti recomand sa pui pe acest picior o rezistenta de 670-700 ohm spre masa (gnd)si o sa ai o temporizare fixa de aprox 6 sec pt bec bord si cam 10 pe bujii iar daca motorul e cald si nu e nevoie de bujii poti da la automat moment in care anuleaza temporizarea prin piciorul 50 si mai ai un L care merge la bec bord sub forma de minus cca 5 sec :drinkers: bafta
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines