Guest mumulacke Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 As dori si eu o schema sau o explicatie cat mai detaliata(pentru ca sunt incepator in eletronica ) pentru cum as putea sa leg avarile sa se aprinda cand bag in masalier si eventual sa sune si sirena de la alrma.Va multumesc anticipat.PS:as mai dori o schema de redresor pentru bateria masini. Link to comment
one Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 De-ai sti cat ii injur eu pe astia care au alarma cand dau cu spatele.....La ce iti trebuie, frate, sa iti sune alarma? Sa stie tot cartierul ca faci manevre?Intr-adevar este bine sa existe un sunet de avertizare, dar discret. Stiu eu o "doamna" careia ii trebuie jumatate de ora pana isi parcheaza masina. Si bineinteles ca are o avertizare enervanta.Banuiesc ca vrei si sa iti clipeasca avariile in ritmul alarmei, nu?Pai legi semnalizarea la becurile de la marsarier. Daca vrei sa ti se aprinda, nu si sa clipeasca, legi prin 2 diode. Anodul la (+) -ul becului de marsarier si catodul la (+)-ul becului de semnalizare.Daca vrei sa clipeasca poti sa pornesti avariile din buton, ca sa nu te mai complici. Si alarma la fel.Pune si niste led-uri albastre ca se poarta. la avarii conectate la marsarier Link to comment
Guest mumulacke Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 eu vreau sa si clipeasca avarile cand dau cu spatele...si stai linistit ca o sa pun si un intrerupator pe undeva pentru a putea opri sirena cand consider ca ar putea deranja pe cineva. Link to comment
i0nutzb Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 unele alarme au un fir care se conecteaza la marşarier. în acest fel îţi sună când dai cu spatele şi ţi se aprind şi avariile. dacă alarma nu are comanda pentru aşa ceva.. nu ai ce să-i faci Link to comment
one Posted October 18, 2005 Share Posted October 18, 2005 Ar fi o solutie. Asa cum am spus, se conecteaza prin diode becurile de semnalizare. De asemenea, tot printr-o dioda, se leaga sirena. Aceasta in mod normal este comandata cu un releu, astfel ca nu sunt probleme daca se "baga" 12V. Pentru orice eventualitate, se poate lega si alarma tot printr-o dioda si astfel se izoleaza alarma de celelalte artificii. Daca se leaga si o rezistenta (de putere) in serie cu dioda de la marsarier, se reduce volumul alarmei. Problema ar fi ca la alarmele care au acel fir despre care spune i0nutzb se schimba sunetul, adica alarma scoate doar niste bip-uri si luminile de semnalizare se aprind in ritmul bip-urilor. Pentru asta ar trebui facut un monostabil care sa alimenteze sirena pt. scurt timp....... s.a.m.d., poti construi singur toata alarma. Pentru a-mi da seama daca se pot lega semnalizarile astfel incat sa lumineze intermitent, as vrea sa imi spuna cineva cum este conectat releul de semnalizare. Adica eu cred ca este legat intre comutator si masa. Adica acea borna "comuna" a comutatorului si masa. Comutatorul are 3 pozitii, astfel incat, la un moment dat, circuitul se inchide printr-un bec, baterie si releu, sau e deschis. Pentru avarii, probabil se foloseste un comutator (intrerupator) dublu. Sau comutatorul pentru semnalizare este dublu, astfel incat un contact alimenteaza releul, iar celalalt comuta becul? Link to comment
niq_ro Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 se poate face ceva de genul asta, cu un releu cu 2 contacte... si nu are legatura cu alarma :finga: Link to comment
MiniTehnicus Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Nu vrei mai bine un automat de parcare? Se monteaza pe bara spateemitatorul si receptorul cu ultrasunete iar la oglinda ai legat afisajul carearata distanta de la masina pana la zid? Link to comment
adi_0106 Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Nu vrei mai bine un automat de parcare? Se monteaza pe bara spateemitatorul si receptorul cu ultrasunete iar la oglinda ai legat afisajul carearata distanta de la masina pana la zid?si daca in spate nu ai zid ??? :toimonster: sa iti povestesc o faza tare ...... era un tip cu un SLK - un student cred ...... de`ala care tata lui vinde petrol prin nu-stiu`ce insule ...... si era el tot smecher cu o gagica in dreapta ...... dadea cu spatele intr-o parcare ca sa poata intoarce .... si nu a vazut ca se indrepta cu "pas grabit" spre un stalp de ala de aerisire de la tzevile de gaz metan ....... si nu s-a mai oprit pana nu a facut spoilerul in 2 bucati :goodman: :axe: Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now