Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Thomas 51 TCB 063 tx


Recommended Posts

AM si eu un TV Kokusai model 54 TCB 065 TX. Sincer am primit de la cineva tv-ul sa il folosesc pt piese. Ma gandesc sa il fac totusi pt mine (nu am bani sa-mi iau un tv nou...iar la electronica ma pricep ceva..). Pot sa recunosc ca este prima experienta pt mine legata de tv-uri - asta ar fi primul... dar asta e - toate au un inceput. Am observat ca avea siguranta arsa (de pe alimentare). Sa rezolvat cu aia insa nu a pornit doar cu acest mic truc :). AM mers mai departe. Schema - cel putin partea de alimentare este la fel cu cea de la Thomas 51 TCB 063 TX (de fapt cred ca e cam complet aceeiasi schema). Acum cu tv-ul acesta are circuitului de comutare on/stand-by, format din cele doua tranzistoare BUT11AF/2SA1013 dar care erau busite...am schimbat toate C-urile de acolo, am schimbat si finalul de linii TDA3653B - era innegrit si gaurit, + C-urile de prin zona lui. AM schimbat si cele 2 C-uri (unul de 47uF si unul de 10uF) din primaru la trafului. Acum am gasit si o rezistenta R502 4ohm/5W intrerupta - asta e inainte de puntea de diode. Puntea de diode e buna. Acuma daca schimb rezistenta si alimentez..se poate intampla ceva? stiu ca pe secundar trebuie sa am 110V maxim 115V. Este posibil sa am traful busit? L-am scos de pe placa si am masurat infasurarile si par ok...Sincer nu am mai facut asta..dar intentionez sa il fac..insa as avea nevoie de putin ajutor din partea dvs. Va multumesc mult.

Link to comment
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu-i musai sa fi cazut trafo.Pune trafu la loc, deconecteaza colectorul finalului de linii,pune un bec 60-80w colector-masa, verifica U1 sa fie 112V.Daca,e ok monteaza finalul verificat. Daca finalul nu se incalzeste si tv-ul porneste e ok.Daca se incalzeste e dus traful.Daca apare linie, ceea e foarte posibil,e dus TDA 3653.Succes!

Link to comment

TDA 3653 -ul tocmai l-am schimbat ieri - de asta am spus... stiam ca cel original era dus (am specificat ca era gaurit). PS despre ce colector vb? Finalul de linii e un IC despre ce colector e vorba? te referi la colectorul tranzistorului BUT11 nu? La traf am mai zis..nu cred ca e dus..are toate infesurarile OK le-am masurat...ma rog acuma stiu eu?..

Link to comment

In primul rand finalul de linii la mine este TDA3653B. Deci reformulez...OK? Am schimbat precum ai inteles si tu piesele (finalul de linii TDA3653B - care era innegrit si gaurit :) + C-urile aditionale, comutatorul power-on/stand-by format din doua tranzistoare BUT11AF si @SA1013 + C-urile din zona si C-urile alea doua de 47 micro si de 10 micro din primarul trafului) ...si apoi remontat totul, conectat toate chestiile "push the button" :rock: dat drumul...NIMIC!Am luat-o babeste sa zic asa..si am inceput sa masor (de la siguranta, care si aia era arsa dar am schimbat-o, in jos - inspre circuit). Bun si a doua rezistenta din circuit (R502) aia mare de 4ohm si 5W (o rezistenta ceramica mare patratzoasa) NU conduce - e bushita. Exact dupa rezistenta urmeaza puntea de diode deci este logic ca dupa diode sa nu am nimic din moment ce nu ajunge tensiune in ele.. Acuma ma gandesc ...daca pun un strap in loc de rezistenta aia ? Ce se poate intampla? Nu am una de 4ohm/5W. Banuiesc ca este o sarcina ceva de au pus ceramica...si daca pun una normala de 4ohm se duce instant - am incercat a facut PUFF!!! :smt028

Link to comment

AM mai facut o boacana. Sa nu cumva sa i-mi sugerati sa o las balta sau sa il duc la un "specialist" ca NU MA CONVINGETI! Am mai spus ca e o ambitie personala sa il fac pt ca trebuie sa incep cu ceva! TV-uri vreau sa zic ca nu a mai incercat :). (in plus nu am dat nici un ban pe el sa plang dupa el..eventual o sa bag niste bani in niste piese ..depinde) Deci am pus pana la urma un strap (in locul la rezistenta aia) si a facut poc - nu la strap :). Dupa masuratori in zona cu pricina (zona pocului + o dara fina de fum) am gasit o alta rezistenta arsa. Mai precis R512 - 12ohm/1W ce se afla intre emitorul tranzistorului Q502(A1246) si colectorul tranzistorului Q503(C1815). Tranzistoarele astea sincer nu le-am masurat (nu am idee daca mai traiesc sau nu...:))

Link to comment

Asta si facem ...am masurat toate rezistentele din sursa...am gasit 2 rezistenta impuscate, tranzistorii ii schimb pe toti 3 (unul parca da semne ca ar fi bun...in masuratori cel putin...) oricum nu ma mai risc ..le iau noi si gata - este ieftin un tranzistor (am doua bucati 2SC1815 si un 2SA1246) mai este si cel de-al 4-lea un 2SD1710 da asta e de putere mare nu cred ca a patit ceva...am sa il masor pentru ca sa fiu sigur...si am mai gasit o dioda 9V2 impuscata. Apropo nu am BA139 ..ale mele sunt BYT52J.Toate astea sunt din circuitul primarului..dupa ce le schimb am sa pun un bec de 60W pt sarcina si apoi izolat de restul circuitului si masor sa vad daca obtin 115V. Sper sa nu fie traful dus (ma mai usureaza de vreo 200 - 300 mii ca sa il schimb). Daca traful este ok..este putin probabil sa mai am probleme cu comutatorul electronic de power-on/stand-by. In principiu ar trebui sa porneasca..Am fost ambitionat si de faptul ca era sigilat..nu mai fusese umblat (se si observa de altfel) eu unul urasc sincer sa repar ceea ca altii au stricat in plus fata de defectul original :) .

Link to comment

1:Tranzistorulde putere e sigur dus.2;Urmeaza sfatul lui Cristiansen daca vrei sa nu mai arzi si alti tranzistori.3;Vezi ca faci confuzie intre finalul de linii si cadre .4;Chooperul nu cade asa usor,oricum nu mai pune sunturi ca si altii urasc sa depaneze un tv nenorocit de un novice .Succes.

Link to comment

1. Tranzistorul de putere ESTE DUS :)) masurat2. Am sa schmb si ceilalti 3 tranzistori4. mai schimb si 3 rezistente pe care le-am gasit arse5. mai schimb si o diodaOK mersi mult pt. sfat .... NU ma mai incurc..cumpar piesele astea NOI si gata (cu ocazia asta cred ca o sa am blocul de alimentare ok) Efectiv am urmarit schema si am masurat piesa cu piesa (scoasa din circuit).Intrebare sa pun becul ala de 60W in locul la rezistenta aia (sau daca cumpar rezistenta sa o montez direct pe ea?) Asa este va rog scuzati-ma am facut confuzie intre finalul de linii si cel de cadre (dupa ce am citit datasheet-urile am invatat treaba..) Mai baieti asa e cum spuneam si eu sunt un NOVICE care incearca sa invete..pana la urma TOTI INVATAM (uneori si din greseli) iar unele greseli COSTA - ma repet..asta nu ma costa..pt ca daca il ard de tot...(ceea ce sper sa nu ajung sa fac) asta e..nu am dat banii pe tv..este BOGEA!! :) Pana la urma daca era sa nu mai pot dupa tv (facem un efort si i-mi luam unul nou ..IN RATE). Da este vorba de placerea de a zice "Uite mai Mircea ca ai reparat un TV!". Pentru mine e o realizare (poate pentru altii ceva banal).

Link to comment

Verifici si inlocuiesti tot ce-i rau.IN LOC DE REZISTENTA pui bec.Scoti comutatorul BUT 11.Alimentezi montajul.Daca totul e ok,becul se va aprinde scurt timp si se va stinge.Acum masori pe condul de filtrare al U1-115-130V.Daca ai tensiune pui la loc rezistenta ,BUT11,scoti BU-ul sau ce ai tu ca final de linii si pui becul C-E.Masori sa ai aprox.115v.Daca da pui la loc finalul de linii si dai bice.Mai apoi revii cu reglajul la U1.Succes!

Link to comment

Mersi mult..raman dator. Dar am o nelamurire...Nu inteleg ce tot va legati de bietul final de linii (ca ala este in etajul de linii si aici sunt la partea de alimentare) SUNT ASEMANATOARE cele doua tranzistoare dar nu cred ca sunt la fel. Tranzistoarele astea doua sunt: unul adica finalul de linii este 2SD1650 (in schema este 2SD1651 - da schema e de Thomas) iar celalalt - din sursa este tranzistorul de comanda chopper este 2SD1710 si ma tem ca este BUN deoarece astea au intre emitor si colector o dioda si daca le masori poti avea impresia ca sunt arse. Ma rog..ideea e urmatoarea NU ARE A FACE IN MOMENTUL ASTA FINALUL DE LINII.. (2SD1650) ci un alt tranzistor din sursa anume tranzistorul de comanda chopper (2SD1710). AM spus ca am schimbat integratul de cadre TDA3653B ..da e adevarat ca asta am facut petru ca era ars, innegrit, gaurit + condensatorii de prin jurul lui (vreo 2). De o fi busit finalul de linii o sa il schimb si pe el...dar intai sa am sursa sa am curent in el. :)

Link to comment

Nu m-ai inteles.Eu am expus un principiu logic dupa care as aborda EU depanarea,"da capo al fine".Fiecare face cum stie .Exista totusi niste reguli,ce trebuie respectate.2:2SD1710 nu are dioda iar finalul de linii(de care abia acum ma leg)este aproape sigur bun. La fel si trafo.Tu ai grija ce faci pina ajungi acolo.Succes.

Link to comment

Nu m-ai inteles.Eu am expus un principiu logic dupa care as aborda EU depanarea,"da capo al fine".Fiecare face cum stie .Exista totusi niste reguli,ce trebuie respectate.2:2SD1710 nu are dioda iar finalul de linii(de care abia acum ma leg)este aproape sigur bun. La fel si trafo.Tu ai grija ce faci pina ajungi acolo.Succes.

nu stiu de ce esti asa sigur ca finalul linii este bun :rolleyes: bubulica,sursa asta are 2 c-uri(47 si 10) in primar care isi pierd capacitatea si asta duce la cresterea foarte puternic a tensiunilor din secundarul ei.de aici si defectarea etajului de st-by,a cadrelor si uneori a finalului linii.au fost si cazuri in care s-a bushit si tubul cinescop.deci pune aparatul de masura si pe finalul linii ca nu e asa greu.in mod normal cam la atit se rezuma o defectiune cauzata de cele 2 c-uri,dar mai exista si cazuri in care se duce tranzistorul de putere din sursa(2sd..,care poate fi inlocuit cu un bu508a).in astfel de situatii trebuie sa masori(schimbi)tot ce e jonctiune in primarul chopperului si evident sa verifici rezistentele
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines