Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

bmw e39 520i 150ps respins rar noxe


Guest cristi_max2000

Recommended Posts

Guest cristi_max2000

salut!!!

am un bmw e39 520i an 1997 150ps 167.000km

am fost la rar si am fost respins pe motiv de noxe...

am fost la test si masina este ok din puct de vedere al testelor sondele sint ok...

ma poate ajuta cineva cu un sfat ce sa ii fac?

au fost facute 3 teste pe calculator si este totul perfect...

primu test rar cu benzina 95

hc: 219 ppm

co: 0.16%

co2: 12.37%

o2: 6.43%

co corr: 0.19% vol

lambada: 1.340

rpm: 781 rpm

 

hc 84: 84 ppm

co: 0.60%

co2: 14.03%

o2: 1.08%

co corr: 0.61%vol

lambada 1.030

rpm: 3488rpm

 

al doilea test tot la rar cu benzina de 99+

hc: 219ppm

co: 0.61%

co2: 13.28%

o2: 1.47%

co corr: 0.65%vol

lambada: 1.044

rpm: 781rpm

 

hc: 83ppm

co: 0.60%

co2: 13.58%

o2: 1.05%

co corr: 0.63%

lambada: 1.029

rpm: 2902 rpm

 

3 service testat sonda , debilmetru si test complet...

toata lume zice e este ok

care ar fii solutia ce sa ii fac?

Link to comment
  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ce ma mira este diferenta intre C95 si C99+... adica cu benzina cu cifra octanica mai mica ai avut noxe mai putine. care e faza? cifra octanica mai mare nu favorizeaza o ardere mai completa? cel mai bine era sa-i intrebi pe cei de la RAR ce e de facut, nu cred ca i-ar deranja sa iti dea solutia fie ea de natura tehnica sau birocratica. o inspectie aparent banala dar poate sa faca diferenta e esapamentul. cu o toba noua (fie si de imprumut) posibil sa treci testul..si tine motorul cald cand mergi la RAR cu el.

Link to comment

salut!!!

am un bmw e39 520i an 1997 150ps 167.000km

am fost la rar si am fost respins pe motiv de noxe...

am fost la test si masina este ok din puct de vedere al testelor sondele sint ok...

ma poate ajuta cineva cu un sfat ce sa ii fac?

au fost facute 3 teste pe calculator si este totul perfect...

primu test rar cu benzina 95

hc: 219 ppm

co: 0.16%

co2: 12.37%

o2: 6.43%

co corr: 0.19% vol

lambada: 1.340

rpm: 781 rpm

 

hc 84: 84 ppm

co: 0.60%

co2: 14.03%

o2: 1.08%

co corr: 0.61%vol

lambada 1.030

rpm: 3488rpm

 

al doilea test tot la rar cu benzina de 99+

hc: 219ppm

co: 0.61%

co2: 13.28%

o2: 1.47%

co corr: 0.65%vol

lambada: 1.044

rpm: 781rpm

 

hc: 83ppm

co: 0.60%

co2: 13.58%

o2: 1.05%

co corr: 0.63%

lambada: 1.029

rpm: 2902 rpm

 

3 service testat sonda , debilmetru si test complet...

toata lume zice e este ok

care ar fii solutia ce sa ii fac?

traiesti in Romania

ai auzit cumva de SPAGA?

parerea mea este ca masina ta are mult mai multi km la bord,are 13 ani

cred ca motorul este mult mai uzat,poate ciupeste ulei si de acea apar noxele,nu cred ca cei de la rar sunt nebuni sa te respinga

intelege te cu ei ,sa tina si ei sonda de noxe mai in exteriorul tobei,stiu ei cum se face

masina are mult mai multi km

eu am doua BMW ,un 520I/1993.350000KM si un 318COUPE din 2002/180000km,cel din 93 a inceput sa aibe ceva noxe ,a inceput sa consume putin ulei

 

bafta la RAR

Link to comment
Guest cristi_max2000

salut!!!

am un bmw e39 520i an 1997 150ps 167.000km

am fost la rar si am fost respins pe motiv de noxe...

am fost la test si masina este ok din puct de vedere al testelor sondele sint ok...

ma poate ajuta cineva cu un sfat ce sa ii fac?

au fost facute 3 teste pe calculator si este totul perfect...

primu test rar cu benzina 95

hc: 219 ppm

co: 0.16%

co2: 12.37%

o2: 6.43%

co corr: 0.19% vol

lambada: 1.340

rpm: 781 rpm

 

hc 84: 84 ppm

co: 0.60%

co2: 14.03%

o2: 1.08%

co corr: 0.61%vol

lambada 1.030

rpm: 3488rpm

 

al doilea test tot la rar cu benzina de 99+

hc: 219ppm

co: 0.61%

co2: 13.28%

o2: 1.47%

co corr: 0.65%vol

lambada: 1.044

rpm: 781rpm

 

hc: 83ppm

co: 0.60%

co2: 13.58%

o2: 1.05%

co corr: 0.63%

lambada: 1.029

rpm: 2902 rpm

 

3 service testat sonda , debilmetru si test complet...

toata lume zice e este ok

care ar fii solutia ce sa ii fac?

traiesti in Romania

ai auzit cumva de SPAGA?

parerea mea este ca masina ta are mult mai multi km la bord,are 13 ani

cred ca motorul este mult mai uzat,poate ciupeste ulei si de acea apar noxele,nu cred ca cei de la rar sunt nebuni sa te respinga

intelege te cu ei ,sa tina si ei sonda de noxe mai in exteriorul tobei,stiu ei cum se face

masina are mult mai multi km

eu am doua BMW ,un 520I/1993.350000KM si un 318COUPE din 2002/180000km,cel din 93 a inceput sa aibe ceva noxe ,a inceput sa consume putin ulei

 

bafta la RAR

este o circulara interna ca pina la 1 ianoarei sa treaca 1 din 10

 

sa intri in audienta dupa 10 ianoarie:))) sa intre noua taxa...:((

Link to comment

ce ma mira este diferenta intre C95 si C99+... adica cu benzina cu cifra octanica mai mica ai avut noxe mai putine. care e faza? cifra octanica mai mare nu favorizeaza o ardere mai completa?

O cifra octanica mai mare nu este mai putin poluanta. Ba chiar dimpotriva, sunt facute studii pe tema asta. De pilda, daca ai un motor care este facut sa mearga cu benzina de 75 (desi nu mai gasesti asa ceva), va merge foarte prost cu benzina de 95. Fiecare motor merge cel mai bine cu benzina pentru care a fost proiectat. Cofra octanica ne arata caracteristicile antidetonante ale benzinei. Daca un motor cu raportul de compresie 6:1 merge foarte bine cu benzina cu cifra octanica 60...72 (asta e benzina de extractie, sau gazolina), daca-l alimentezi cu benzina de 98 s-ar putea sa se supraincalzeasca. Toate benzinele au cam aceeasi putere calorifica.
Link to comment

Daca au aceeasi putere calorica de ce s-ar supraincalzi?Eu din cate stiu cifra octanica e cat de bine rezista combustibilul la autoaprindere. Deci daca cifra octanica e prea mare nu rezolvi nimic, doar ca dai banii degeaba pe benzina scumpa. Invers in schimb e mai nasol. Probabil ca ecu simte detonatiile cu ajutorul senzorului si infunda mai multa benzina => cresc noxele.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Noxe mari inseamna amestec prea bogat,cauza poate fi catalizatorul.Uneori se rezolva printr-un reset ECM ,in alte situatii sunt suspectate injectoarele sau injectorul.De asemenea sonda sau sondele Lambda care furnizeaza informatii despre continutul gazelor de esapament(daca constata amestec bogat informeaza calculatorul acesta modificand raportul aer benzina)pot fi sursa acestor probleme.Cei de la RAR nu pot sa te respinga fara motiv deoarece raman datele si pot fi verificate oricand.Baietii de la service unii nu au habar iar altii nu vor sa se complice ,ce sa zica ""ai noxe mari dar nu stiu ce sa ii fac""asa ca iti zic "masina e buna dar sunt rai cei de la RAR"Treaba cu SPAGA trebuie sa o iei in calcul ca altfel pierzi mai mult,si eu am avut probleme cu catalizatorul sa rezolvat cu 100lei data cui trebuie altfel ma costa 700--800lei sa schimb catalizatorul .

Link to comment

Daca au aceeasi putere calorica de ce s-ar supraincalzi?...

Mai difera si viteza de ardere, un amestec care arde prea lent dauneaza. Gandeste-te ca se poate sa ai situatia in care amestecul nu s-a terminat de ars, chiar daca pistonul a trecut de punctul mort superior (cam asta e idealul). Poate amestecul inca arde cand se deschide supapa de evacuare. In acest caz, o mare parte din caldura, in loc sa fie utilizata, doar incalzeste chiulasa. De fapt chestia pe care am descris-o se petrece in cazul folosirii amestecurilor sarace (care au si viteza de ardere mica), dar, se pare ca acelasi fenomen se petrece si in cazul folosirii unei benzine cu CO mult mai mare decat este necesar.
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines