Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
NeoVisS

Problema scuter.. sa fie setul uzat sau sa piarda compresie?

Recommended Posts

Salut!Am si eu o problema cu scuterul. Totul a inceput acum doua zile.. am schimbat rolele de la variator, am montat totul ok si l-am pornit (a pornit la prima pedala), apoi scuterul fiiind pe cric, l-am accelerat putin sa vad cum merge, la un momentdat motorul a dat un "rateu", cum sa va explic, ca un fasait puternic pe toba... dupa asta l-am lasat imediat la relanti, si, si-a revenit.. am zis ca nu e nimic grav.. cam peste o ora am iesit putin cu el sa vad daca este vreo diferenta la viteza (dupa ce am schimbat rolele). diferenta era, avea viteza mai bunicica si demarajul mai bun.. (nu l-am fortat, cu mai mult de 20 nu am mers). am revenit cu el acasa, si dupa ce l-am pus iar pe cric, am zis hai sa il mai pornesc o data, si am accelerat iar putin mai mult, dupa cateva secunde s-a auzit iar acel sunet puternic si s-a oprit motorul... am incercat sa il pornesc dar in zadar... am zis ca este setul, apoi m-am gandit sa desfac capacul de la transmisie si sa ma uit putin si pe acolo.. zis si facut, am scos capacul, variatorul, fulia... dupa ce am scos tot, am vazut ca semeringul era iesit complet din locasul lui, pur si simplu statea liber pe ax... de aici si nelamurirea mea, motorul poate pierde compresie pe acolo? am fixat semeringul inapoi in locasul lui si am montat totul asa cum a fost, (inainte sa montez semeringul inapoi am dat cu putin ulei pe el.. oare nu trebuia ?) apoi am incercat sa il pornesc.. a pornit dupa vreo 5 pedale.. acum problema era alta, il porneam si daca il lasam asa la relanti, mergea cam 2 minute si se oprea sigur, si mai important de atat, daca il porneam si incercam sa accelerez putin se ineca si se oprea imediat... pe deasupra imi uda si bujia in exces, ceea ce inainte nu se intampla asta... acum nu mai porneste deloc.Eu ma gandesc asa, sa fie oare de la set, sa se fi "dus" ca am accelarat eu mai puternic? sau sa piarda compresie pe la semering pe acolo?Scuterul mergea perfect, pana atunci cand am accelarat si s-a auzit acel fasait puternic (banuiesc ca pe toba).Daca m-ar putea ajuta si pe mine cineva cu un sfat, i-as fi foarte reunoscator!! Pentru ca nu stiu ce sa fac, sa ii cumpar set nou, sa ii cumpar semering-uri si rulmenti.. dar pentru asta trebuie desfacut carterul, ceea ce am inteles ca este o operatiune cam grea. Nu stiu ce sa fac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Da si tu mai multe detalii despre scuter. Ce marca este? 2 timpi sau 4 timpi? Ce ai scris tu la titlu este unu si acelasi lucru, cand este setul uzat normal ca o sa piarda compresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorba de Derbi Hunter 50cc 2T.... De fapt intrebarea era: sa fie setul uzat, sau sa piarda compresie pe la semering, pe la rulmentii ambielaj-ului ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,Daca este vorba de un motor in doi timpi e normal sa traga aer fals pe la simeringuri si sa nu mai faca admisie,deci se pierde compresie,daca este in 4 timpi nu are nici o legatura.De obicei rateurile sunt date atunci cand scanteia nu este in regula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica ambele semeringuri de la ambielaj (cel de langa variator si cel de langa aprindere). Nu-mi pot da seama cum ti le-a "scuipat" afara... Compresia sau comprimarea se formeaza sus intre chiulasa si piston iar daca ai setul motor uzat toata presiunea scapa pe langa piston si segmenti, asta ar putea fi explicatia ca in momentul rateului sa-ti fi dat afara semeringurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru sfaturi.. am dat comanda de un set nou, iar zilele viitoare o sa-l schimb. O sa schimb si bujia, cu toate ca da scanteie albastra, deci nu cred sa fie vreo problema in privinta asta. Acum va intreb pe voi pentru ca, cunoasteti mai bine: O sa verific si semeringurile, dar la ce sa fiu atent in mod special, adica cum trebuie sa arate daca sunt uzate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La semeringuri trebuie sa te uiti sa nu aiba urme de uzura, ciupituri, rupturi, crapaturi, suprafata de contact cu ambielajul sa etanseze foarte bine iar ambielajul sa aiba o suprafata foarte fina sa nu distruga semeringul. Atentie mare si la carterele motorului in special suprafata unde este introdus semeringul sa nu aiba uzura. Daca ai de unde sa cumperi semeringuri noi, iti recomand sa le schimbi. Bafta la mesterit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 02.12.2010 la 3:10, NeoVisS a spus:

Salut!Am si eu o problema cu scuterul. Totul a inceput acum doua zile.. am schimbat rolele de la variator, am montat totul ok si l-am pornit (a pornit la prima pedala), apoi scuterul fiiind pe cric, l-am accelerat putin sa vad cum merge, la un momentdat motorul a dat un "rateu", cum sa va explic, ca un fasait puternic pe toba... dupa asta l-am lasat imediat la relanti, si, si-a revenit.. am zis ca nu e nimic grav.. cam peste o ora am iesit putin cu el sa vad daca este vreo diferenta la viteza (dupa ce am schimbat rolele). diferenta era, avea viteza mai bunicica si demarajul mai bun.. (nu l-am fortat, cu mai mult de 20 nu am mers). am revenit cu el acasa, si dupa ce l-am pus iar pe cric, am zis hai sa il mai pornesc o data, si am accelerat iar putin mai mult, dupa cateva secunde s-a auzit iar acel sunet puternic si s-a oprit motorul... am incercat sa il pornesc dar in zadar... am zis ca este setul, apoi m-am gandit sa desfac capacul de la transmisie si sa ma uit putin si pe acolo.. zis si facut, am scos capacul, variatorul, fulia... dupa ce am scos tot, am vazut ca semeringul era iesit complet din locasul lui, pur si simplu statea liber pe ax... de aici si nelamurirea mea, motorul poate pierde compresie pe acolo? am fixat semeringul inapoi in locasul lui si am montat totul asa cum a fost, (inainte sa montez semeringul inapoi am dat cu putin ulei pe el.. oare nu trebuia ?) apoi am incercat sa il pornesc.. a pornit dupa vreo 5 pedale.. acum problema era alta, il porneam si daca il lasam asa la relanti, mergea cam 2 minute si se oprea sigur, si mai important de atat, daca il porneam si incercam sa accelerez putin se ineca si se oprea imediat... pe deasupra imi uda si bujia in exces, ceea ce inainte nu se intampla asta... acum nu mai porneste deloc.Eu ma gandesc asa, sa fie oare de la set, sa se fi "dus" ca am accelarat eu mai puternic? sau sa piarda compresie pe la semering pe acolo?Scuterul mergea perfect, pana atunci cand am accelarat si s-a auzit acel fasait puternic (banuiesc ca pe toba).Daca m-ar putea ajuta si pe mine cineva cu un sfat, i-as fi foarte reunoscator!! Pentru ca nu stiu ce sa fac, sa ii cumpar set nou, sa ii cumpar semering-uri si rulmenti.. dar pentru asta trebuie desfacut carterul, ceea ce am inteles ca este o operatiune cam grea. Nu stiu ce sa fac...

Salut ce role ai folosit, vreau sa le schimb si eu, ca sunt uzate si nu stiu ce gramas sa folosesc pentru viteza si demaraj, tu ce gramaj ai folosit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines