Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema scuter.. sa fie setul uzat sau sa piarda compresie?


Vizitator NeoVisS

Postări Recomandate

Vizitator NeoVisS

Salut!Am si eu o problema cu scuterul. Totul a inceput acum doua zile.. am schimbat rolele de la variator, am montat totul ok si l-am pornit (a pornit la prima pedala), apoi scuterul fiiind pe cric, l-am accelerat putin sa vad cum merge, la un momentdat motorul a dat un "rateu", cum sa va explic, ca un fasait puternic pe toba... dupa asta l-am lasat imediat la relanti, si, si-a revenit.. am zis ca nu e nimic grav.. cam peste o ora am iesit putin cu el sa vad daca este vreo diferenta la viteza (dupa ce am schimbat rolele). diferenta era, avea viteza mai bunicica si demarajul mai bun.. (nu l-am fortat, cu mai mult de 20 nu am mers). am revenit cu el acasa, si dupa ce l-am pus iar pe cric, am zis hai sa il mai pornesc o data, si am accelerat iar putin mai mult, dupa cateva secunde s-a auzit iar acel sunet puternic si s-a oprit motorul... am incercat sa il pornesc dar in zadar... am zis ca este setul, apoi m-am gandit sa desfac capacul de la transmisie si sa ma uit putin si pe acolo.. zis si facut, am scos capacul, variatorul, fulia... dupa ce am scos tot, am vazut ca semeringul era iesit complet din locasul lui, pur si simplu statea liber pe ax... de aici si nelamurirea mea, motorul poate pierde compresie pe acolo? am fixat semeringul inapoi in locasul lui si am montat totul asa cum a fost, (inainte sa montez semeringul inapoi am dat cu putin ulei pe el.. oare nu trebuia ?) apoi am incercat sa il pornesc.. a pornit dupa vreo 5 pedale.. acum problema era alta, il porneam si daca il lasam asa la relanti, mergea cam 2 minute si se oprea sigur, si mai important de atat, daca il porneam si incercam sa accelerez putin se ineca si se oprea imediat... pe deasupra imi uda si bujia in exces, ceea ce inainte nu se intampla asta... acum nu mai porneste deloc.Eu ma gandesc asa, sa fie oare de la set, sa se fi "dus" ca am accelarat eu mai puternic? sau sa piarda compresie pe la semering pe acolo?Scuterul mergea perfect, pana atunci cand am accelarat si s-a auzit acel fasait puternic (banuiesc ca pe toba).Daca m-ar putea ajuta si pe mine cineva cu un sfat, i-as fi foarte reunoscator!! Pentru ca nu stiu ce sa fac, sa ii cumpar set nou, sa ii cumpar semering-uri si rulmenti.. dar pentru asta trebuie desfacut carterul, ceea ce am inteles ca este o operatiune cam grea. Nu stiu ce sa fac...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Verifica ambele semeringuri de la ambielaj (cel de langa variator si cel de langa aprindere). Nu-mi pot da seama cum ti le-a "scuipat" afara... Compresia sau comprimarea se formeaza sus intre chiulasa si piston iar daca ai setul motor uzat toata presiunea scapa pe langa piston si segmenti, asta ar putea fi explicatia ca in momentul rateului sa-ti fi dat afara semeringurile.

Link spre comentariu
Vizitator NeoVisS

Va multumesc pentru sfaturi.. am dat comanda de un set nou, iar zilele viitoare o sa-l schimb. O sa schimb si bujia, cu toate ca da scanteie albastra, deci nu cred sa fie vreo problema in privinta asta. Acum va intreb pe voi pentru ca, cunoasteti mai bine: O sa verific si semeringurile, dar la ce sa fiu atent in mod special, adica cum trebuie sa arate daca sunt uzate?

Link spre comentariu

La semeringuri trebuie sa te uiti sa nu aiba urme de uzura, ciupituri, rupturi, crapaturi, suprafata de contact cu ambielajul sa etanseze foarte bine iar ambielajul sa aiba o suprafata foarte fina sa nu distruga semeringul. Atentie mare si la carterele motorului in special suprafata unde este introdus semeringul sa nu aiba uzura. Daca ai de unde sa cumperi semeringuri noi, iti recomand sa le schimbi. Bafta la mesterit.

Link spre comentariu
  • 9 ani mai târziu...
La 02.12.2010 la 3:10, NeoVisS a spus:

Salut!Am si eu o problema cu scuterul. Totul a inceput acum doua zile.. am schimbat rolele de la variator, am montat totul ok si l-am pornit (a pornit la prima pedala), apoi scuterul fiiind pe cric, l-am accelerat putin sa vad cum merge, la un momentdat motorul a dat un "rateu", cum sa va explic, ca un fasait puternic pe toba... dupa asta l-am lasat imediat la relanti, si, si-a revenit.. am zis ca nu e nimic grav.. cam peste o ora am iesit putin cu el sa vad daca este vreo diferenta la viteza (dupa ce am schimbat rolele). diferenta era, avea viteza mai bunicica si demarajul mai bun.. (nu l-am fortat, cu mai mult de 20 nu am mers). am revenit cu el acasa, si dupa ce l-am pus iar pe cric, am zis hai sa il mai pornesc o data, si am accelerat iar putin mai mult, dupa cateva secunde s-a auzit iar acel sunet puternic si s-a oprit motorul... am incercat sa il pornesc dar in zadar... am zis ca este setul, apoi m-am gandit sa desfac capacul de la transmisie si sa ma uit putin si pe acolo.. zis si facut, am scos capacul, variatorul, fulia... dupa ce am scos tot, am vazut ca semeringul era iesit complet din locasul lui, pur si simplu statea liber pe ax... de aici si nelamurirea mea, motorul poate pierde compresie pe acolo? am fixat semeringul inapoi in locasul lui si am montat totul asa cum a fost, (inainte sa montez semeringul inapoi am dat cu putin ulei pe el.. oare nu trebuia ?) apoi am incercat sa il pornesc.. a pornit dupa vreo 5 pedale.. acum problema era alta, il porneam si daca il lasam asa la relanti, mergea cam 2 minute si se oprea sigur, si mai important de atat, daca il porneam si incercam sa accelerez putin se ineca si se oprea imediat... pe deasupra imi uda si bujia in exces, ceea ce inainte nu se intampla asta... acum nu mai porneste deloc.Eu ma gandesc asa, sa fie oare de la set, sa se fi "dus" ca am accelarat eu mai puternic? sau sa piarda compresie pe la semering pe acolo?Scuterul mergea perfect, pana atunci cand am accelarat si s-a auzit acel fasait puternic (banuiesc ca pe toba).Daca m-ar putea ajuta si pe mine cineva cu un sfat, i-as fi foarte reunoscator!! Pentru ca nu stiu ce sa fac, sa ii cumpar set nou, sa ii cumpar semering-uri si rulmenti.. dar pentru asta trebuie desfacut carterul, ceea ce am inteles ca este o operatiune cam grea. Nu stiu ce sa fac...

Salut ce role ai folosit, vreau sa le schimb si eu, ca sunt uzate si nu stiu ce gramas sa folosesc pentru viteza si demaraj, tu ce gramaj ai folosit

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...
On 12/3/2010 at 5:49 AM, bibanu47 said:

Salut,Daca este vorba de un motor in doi timpi e normal sa traga aer fals pe la simeringuri si sa nu mai faca admisie,deci se pierde compresie,daca este in 4 timpi nu are nici o legatura.De obicei rateurile sunt date atunci cand scanteia nu este in regula.

Salut , am o intrebare scuterul se porneste bine merge bine aproximativ 1 km si apoi pirde puterea . Se opreste iar apoi cind il pornesc merge 100 m si apoi iarasi isi pirde puterea . Carboratorul este nou , am schimbat porchen , coleţ , ghilz . Este tot nou . Ce problema poate sa fie ? 

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...
  • 1 an mai târziu...

Salut am si eu un scuter de 49cc in 2 timpi si nu mai porneste, ieri am mers cu el toata ziua pornea la sfert si azi nu a mai vrut sub nicio forma sa mai pornească, iam curatat carburatorul dar nimic, porneste doar daca îi pun benzina in capul pistonului va rog frumos daca ma puteti ajuta

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări