Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

orga de lumini

Guest luciradu

Recommended Posts

Guest luciradu

Salut.Am o orga de lumini pe patru cai cu becuri la 3V . Am incercat sa o modific cu ajutorul unor relee, pentru a functiona cu becuri la 220V dar nu functioneaza corect.(timpii de raspuns ale releelor sunt mari). Am inteles ca in locul releelor pot monta tiristori (sau montaje pe baza de tiristori). Rog daca se poate sa-mi dati un sfat sau vreo schema de montaj, mentionez ca sunt incepator in ale electronicii si va rog sa aveti rabdare cu mine.multumiri anticipate!!!

• Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

SVETOFON, o jucarie pentru copii... Aceasta este schema montajului si pentru a functiona cu becuri de 220V trebuie sa adaptezi la iesirea ei comanda unor tiristoare. La cunostiintele tale in domeniu este riscant sa te apuci de modificarea aparatului - pericol de electrocutare si riscul de a distruge definitiv orga de lumini. Iti recomand sa cumperi becuri si sa le montezi in aparat.

Guest luciradu

Si totusi trebuie sa fie o modalitate de a inlocui releele cu un montaj pe baza de tiristori, partea de comanda o pot lua de la orga ,iar becurile de 220Vac sa fie alimentate pe un circuit nou.

Nu contest faptul ca orga de lumini este pentru copii, dar cu putina vointa se poate adapta si pentru oameni mai mari.

Robeert: unit mesaje.

:aut: Nu mai posta la foc automat... ai posibilitatea sa editezi mesajul, timp de 60 minute, cu ajutorul butonului modifica.

Cauta schema oricarei orgi de lumini cu tirisoare care functioneaza la 220Vca si adapteaz-o schemei tale. Daca stii sa faci asta e bine, daca nu, mai trebuie sa inveti pina sa ai cunostintele necesare efectuarii modificarii. Riscurile sint enorme - te poti chiar electrocuta... sa nu mai punem la socoteala ca poti distruge jucaria asta sau/si sistemul audio de unde preiei semnal.