Guest chryyss Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Am un scuter electric.Foloseste 2 acumulatori de 12 v/63A partea electronica de control nu o mai are .Am nevoie de o schema pentru speed controller care sa lucreze la 24V.Motorul consuma 20A la capacitate maxima.Am incercat o schema cu sg3525 cu 4 mosfeturi(irfp064n)dar la sarcina mare s-au ars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marinescug Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Protectia la sarcina inductiva unde e ??? Daca ai posibilitatea nu ar fi stricat nici o protectie la supracurent. De exemplu ca aici http://www.eleccircuit.com/pwm-dc-motor ... th-sg3525/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chryyss Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 ok...partea de protectie la supracurent o adaptez repede.Atasez schemei mele acea parte de protectie din schema de pe link-ul care mi l-ai trimis.Dar probema e ca eu vreau sa pun 4 mosfet-uri in paralel sa obtin un curent mare prin sarcina ,adica am nevoie de 30a.(motorul meu ia 20a )Fiecare Mos fet ar trebui sa aiba in serie cu grila o rezistenta.Ce valoare ar trebui sa aiba rezistenta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chryyss Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 schema redesenata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blind Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 Si ce naiba treaba are scuterul tau cu modelismul??? Sectiunea auto nu era pe placul tau? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marinescug Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 In schema din link, era o dioda in serie cu al tau R8, pe ramura de alimentare a IC-ului.Protectiile cu rezistente de acel tip se calculeaza simplu. Stii care este tensiunea de deschidere pentru tranzistorul pe baza caruia se aplica tensiunea sesizata pe rezistorul serie cu motorul. Curentul prin rezistorul acela, e curentul motorului.Calculul e simplu, mai greu obtii valoarea R, cu atentie la puterea disipata pe el si evident la curentul maxim suportat.Evident ca nici o siguranta auto nu strica in serie cu motorul. Vezi ca la pornire e curentul ceva mai mare de catevba ori decat curentul de mentinere sau de mers in gol. Experimenteaza si tu cu roata suspendata. Schema e o propunere, nu garantez pentru ea ( nu am folosit-o) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.