Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

BUJIE INCANDESCENTA


Guest IONUT_ONILL

Recommended Posts

Guest IONUT_ONILL

VA SALUTAm un Ford Transit din 1997 2500cc 76CP si doresc sa il dotez cu o instalatie de ajutorate a pornirii, acum in pragul iernii . Din cate am citit as inclina catre o bujie incandescenta montata in galeria de admisie cu termostat sau la un termoinjector montat tot in galeria de admisie bineinteles; nu pote fi vorba de bujii inc montate in chiuloasa ca nu are orificiile necesdare si nu am de gand sa gauresc chiuloasa. Varianta cu motor auxiliar MAS (benzinar) ramane si ea in discutie, dar in paralel.Intrebarea mea este : ce varianta sa aleg intre bujii inc sau termoinjector, bineinteles ambele cu termostat ? Precizez ca pe galeria de adm am deja un orificiu ptr asa ceva - un surub (cu rol de dop) destul de gros in diametru, o sa-l masor.Va rog mult sa-mi dati un sfat sau chiar o schema. Multumesc.DOAMNE AJUTA.

Link to comment
  • Replies 18
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Motoarele diesel care au bujii incandescente montate in chiulasa in dreptul fiecarei camere de ardere sint motoare cu injectie indirecta (cu antecamera de preardere, unde de fapt se produce injectia de combustibil) si nu au nevoie de preincalzirea aerului aspirat in galeria de admisie pentru pornirea pe timp friguros. Motoarele diesel cu injectie directa (injectia se face direct in cilindru) pe timp friguros pot fi ajutate la pornire prin preincalzirea aerului admis, in general cu ajutorul unui termoinjector montat in galeria de admisie. Aceste termoinjectoare sint de doua tipuri:1 - In partea superioara a termoinjectorului, in dreptul orificiului pe unde intra motorina, este o bila de otel care blocheaza trecerea combustibilului. Dupa incalzirea rezistentei, prin alungirea acesteia, bila elibereaza orificiul si motorina picura pe rezistenta incandescenta, aprinzindu-se in galeria de admisie.2 - Teava de alimentare cu motorina comunica direct cu orificiul de admisie din corpul termoinjectorului dar admisia de combustibil se face printr-un electroventil montat pe conducta de alimentare a termoinjectorului. Dupa ce rezistenta se incalzeste si devine incandescenta, un temporizator (cu bimetal sau electronic) comanda deschiderea electroventilului si motorina picura pe rezistenta incalzita, aprinzindu-se.In amindoua variantele, pe traseul de retur al sistemului de alimentare al motorului este un mic rezervor din care se alimenteaza termoinjectorul si care asigura cantitatea de combustibil pentru 1...3 porniri ale motorului. Prima varianta este foarte defectuoasa si multi producatori de motoare au renuntat la ea deoarece prin uzura locasului bilei sau alungirea rezistentei, orificiul nemaifiind bine obturat se poate risipi combustibil si in timpul functionarii normale a motorului.Indiferent de tensiunea de alimentare a rezistentei (12 sau 24V) am intilnit termoinjectoare cu filetul de M18x1,5, M20x1,5 sau M22x1,5.

Link to comment

Poti cauta/cumpara un termoinjector(termostarter) de aro sau U445 pe care-l fixezi in galeria de aspiratie.Acesta poate fi alimentat dintr-un mic rezervor suplimentar(100-200 grame)amplasat mai sus decat termostarterul.Sistemul este simplu:termostarterul este alimentat tot timpul cu motorinasi la alimentarea rezistentei electrice datorita dilatarii corpului termoinjectorului curge motorina peste rezistenta inrosita.Este foarte bun cand temperaturile scad sub [0] grade;rezervorul suplimentar il umpli la cateva zile.Poti folosi si rezervorul original de aro sau tractor U445 care au in plus o supapa de [aerisire ] (sa poata trage aer)si un racord de alimentare de pe circuitul de retur al pompei.

Link to comment

la alimentarea rezistentei electrice datorita dilatarii corpului termoinjectorului curge motorina peste rezistenta inrosita

Rezistenta se dilata si se alungeste (nu corpul termoinjectorului care este infiletat in galeria de admisie) eliberind supapa (bila) care blocheaza trecerea motorinei spre rezistenta... despre acest model am precizat mai sus ca este primul utilizat si abandonat pe parcurs din cauza neajunsurilor.

cauta/cumpara un termoinjector(termostarter) de aro

Este vorba de motorul Aro "de Brasov" (D115) cu injectie directa si nu cel "de Cimpulung" (D127) care are antecamera. Modele spre anii '90 au avut termoinjector + electroventil.
Link to comment

Da asa este ,am mentionat indirect si D115 cand am adus vorba de tractorul U445 care are acelasi termostarter ;si eu am avut probleme cu termostarterul (se ardea nichelina tot timpul)si dupa ce am inlocuit nichelina cu alta ceva mai groasa D=1mm nu am mai avut probleme.In final am renuntat la termostarter si am optat pt o rezistenta de nichelina D=2mm fixata in baia de ulei prin confectionarea unui [ dop ] la baie din teflon pe care era fixata rezistenta.Lungimea nichelinei am aflato prin tatonari si aceasta consuma 10A .Aceasta rezistenta o cuplam 1 min (pt incalzirea uleiului-M40 super 2-asta foloseam chiar si iarna)si porneam motorul la -10 grade fara probleme.In rezervorul de motorina adaugam 10% benzina la peco (inspirat dintro carte de VW)

Link to comment

Mea culpa! Din graba am mentionat gresit denumirile motoarelor. Corect este:-D115, diesel, 3 cilindri, injectie directa, Brasov. -D127, diesel, 4 cilindri, injectie directa, Brasov.-L27, diesel, 4 cilindri, cu antecamera, Cimpulung. -L25, benzina, 4 cilindri, Cimpulung.-L30 (dupa 1990), benzina, Cimpulung.Pentru pornire pe timp friguros, un cunoscut a facut urmatoarea modificare la un ARO244D (motor D127) in urma cu vreo 15 ani: a dat doua gauri in bazinul inferior al radiatorului (in stinga si in dreapta), unde a cositorit camasile de alama de la doua rezistente de frigider tip Fram (cu amoniac). A tras firele de la rezistente la un conector fixat in compartimentul motor si dimineata (statea la parterul unui bloc) conecta un prelungitor de 220V pina la masina. In jumate de ora motorul avea 40*C si pornea "la sfert". Un alt coleg de serviciu a montat tot la un ARO, sub radiator, un bazin de apa (tot cu rezistente de frigider in el) care facea legatura cu cotul inferior al radiatorului, circuitul mergind la motor prin bazinul suplimentar.Astea au fost alternative la incalzirea motorului pentru pornirea pe timp friguros, dar necesitau un timp mare de incalzire.Termoinjectorul este mult mai rapid (dureaza 1...3 minute pina se poate da la cheie) si este varianta mai sigura si mai comoda a clasicei porniri cu festila...

In rezervorul de motorina adaugam 10% benzina la peco

Iarna se poate folosi cu incredere amestecul motorina/petrol pina la 50%/50% la motoare nepretentioase.
Link to comment
Guest IONUT_ONILL

Multumesc foarte mult tutror colegilor de forum care au incercat un ajutor ptr mine.Dupa ce am citit parerile voastre ma gandesc la ce sa aleg intre termoinjector si o bujie incandescenta simpla, termoinjectorul necesita o instalatie putin mai complicata (un mic rezervor de motorina alimentat din returul alimentarii motorului cu combustibil, si ceva mai periculoasa la functionare (probabil doar imi fac eu griji), implicit , doar dupa parerea mea durata de viata mai mica a termoinjectorului datorita emisiilor gazoase din motorina ejectata si aprinsa in instalatia de admisie; insa o simpla bujie incandescenta desi nu degaja aceeasi temperatura in admisie precum cea a termoinjectorului datorita surplusului dat de motorina, bujia simpla incandescenta degaja doar tempetura propiu-zisa si ajutorul la pornire este ceva mai mic insa presupun ca il putem imbunatati cu un reglaj al termostatului sau releului bujiei prelungind timpul functionarii acesteia atat cat este posibil fara sa prajim bujia .Daca am dreptate va rog sa-mi confirmati.As dori sa stiu ce fel de termostat sa folosesc sau temporizator nori releu cu termostat/temporizator s afolosec ptr o bujie de un anumit fel (de ex cum ati spus mai sus cel de tractor 445 ..etc sau poate gasim ceva ptr U650 :) , ARO, Dacie.. orice e bun si ieftin )Va multmesc.DOAMNE AJUTA.

Link to comment
Guest IONUT_ONILL

Sunt nedumerit in alegerea tipului de instalatie cu bujie incandescenta sa folosesc, una cu bujie simpla sau una cu termoinjector (bujie incandescenta cu aport de motorina), se pare ca cea de a doua ar avea o eficienta foarte buna fata de bujia inc simpla care cica nu ar face fata - fiind vorba despre montajul cu o singura bujie in galeria de admisie a aerului.Deci ?Optand pentru a doua varianta .. ce tip sa folosesc , in afara de cea originala care e cam scumpa (155lei) plus ca mai am nevoie si de restul instalatiei aferente acesteia: micul rezervor, furtune si racorduri la retur, partea electronica de comanda ..etc ? Ma juata cineva si cu o schita ?Multumesc. DOAMNE AJUTA.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest IONUT_ONILL

SALUTARE TUTUROR.Dupa ce am colindat o gramada de magazine , sperand ca a mai ramas pe undeva un termoinjector de ARO sau altceva... negasind, am cumparat una de FORD TRANSIT ORIGINALA. Acum am termoinjectorul de Ford insa nu stiu de unde sa iau o unitate de comanda si control a acstuia ca la piese auto nu avea obtiunea de a cauta si pe parte electrica, sau nu stia omul.Va rog sa ma ajutati sa caut vreo varianta de releu sau cum s-o numi si cum sa o conectez.Multumesc tare mult. DOAMNE AJUTA.

Link to comment
Guest IONUT_ONILL

Salut. O sa pun si poza, ideea e ca in principiu este o bujie incandescenta cu spirala ; in plus mai are si functia de a picura motorina pe spirala .Eu as vrea sa controlez functionarea bujiei cu timpii de incalzire , cu aprinderea becului in bord, eventual 2 becuri/leduri, primul stingandu-se dupa ce se inroseste bujia, deci cand po sa dau la automat , iar al doilea cand bujia nu mai are curent, deci cand nu mai functioneaza, asta pentru a fi eu sigur ca nu ramane cuplata pe perioade mari de timp din diverse motive si defectiuni.Vreau sa mai controlez si motorina ca sa nu patesc ca la bujiile - termoinjector cu bila care se foloseau la ARO si care se defectau consumand mai multa motorina. Astfel o sa folosesc o electrovalva - se pare ca si asta e greu de gasit. In fine electrovalva ar trebui sa deschida doar cand functioneaza bujia, insa nu stiu daca si bujia are are ceva de genul bimetal sau orice altceva ce se deschide doar la temperatura ridicata data de bujie.Am cumparat un releu de Logan diesel , sa vad daca-l pot folosi pe acesta.

Link to comment
Guest IONUT_ONILL

SALUTARE.Am mai cumparat si un releu de bujii tot pentru ford insa nu stiu exact pentru ce tip de Ford este insa sper sa se potriveasca sau sa-l adaptez, si vreau sa-mi spuna cineva cum se conecteza releul si daca mai trebuie si altceva afara de bujie si releu.Releu are urmatoarele date:Ford G1UHD93AG 8C616 81C12V 50/20AV23141-B2101-X13BPTConectorii sunt ASEZATI CA IN IMAGINEA URMATOARE:Multumesc mult.

Link to comment
  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines