Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
Guest yogy

faruri dacia 1300

Recommended Posts

Guest yogy

Salutare, asha ca tot e moda cu becuri albe in faruri ash vrea si eu sami pun o pereche dar......... oare blocul de lumini rezista la becuri cu halogen [(xenon) de 100 + 100 W adica 2 faze] pe dacia 1300, cas deh pe dacie am becuri normale de 75W+75W, sau o sami iasa fum din blocul de lumini sau o sami descarce bateria Voi ce ziceti, carei solutia cea mai buna si ieftina!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest yogy

masina are becuri de 75+75W de la mama ei asa ca nu stiu cum au fost dim pentru 55W apropo sunt becuri cu 2 faze!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia 1300,aia originala avea becuri de 55W. Daca masina are aproape 30 ani si are inca becurile originale inseamna ca a batut un record. Oricum solutia se numeste releu. Seriile vechi intradevar erau pe direct fara releu. Din cauza asta se busea blocul de lumini de orbecaiau noaptea ca niste gaini pentru ca puneau becuri de 75W de la "mama lor" si blocul de lumini nu suporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca e prima data cand aud de becuri cu 2 faze... :axe:

eu am si vazut :smt003 au doua filamente :supz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mugurel

cele mai slabe halogene care [cred] au fost comercializate sunt de 45W faza scurta - 55W faza lunga, pe care le-am montat fara nici o dificultate. Insa tin sa precizez ca am pus un montaj in "oala" aceea de plastic care adaposteste farurile, doua relee OMRON [10A] pentru fiecare far si avertizare cu led daca s-a ars filamentul sau siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becurile folosite la farurile masinilor au doua filamente cu o parte comuna.Filamentele sunt dispuse unul inaintea celuilalt si in functie de care esteaprins se obtine faza mica sau faza mare.Constructia este realizata asa pentru ca farul in principiu este un reflectorparabolic si in functie de locul unde se amplaseaza sursa de lumina seobtine spotul luminos.De asemenea atentie la sticla de faruri, trebuie sa aiba scris, stantatH4, inseamna ca suporta becuri halogen.Daca farurile la Dacia 1300 sunt cele originale( reflector de metal) si suntovale nu cred ca este vreo problema dar variantele mai noi au reflectoruldin plastic cu depunere de aluminiu si se pot topi.Becurile halogen au o temperatura mai mare in functionare fata de becurile clasice iar daca farurile nu au fost gandite sa functioneze cu ele pot sa se topeasca daca sunt de plastic sau daca sunt prea mici sa scurteze durata de viata a becului cu halogen.Daca este varianta de Dacia cu 4 faruri recomandabil sa folosesti becurihalogen de maxim 55w pe faza lunga.Cat despre conectare, becurile halogen sunt conectate direct la baterieprin cabluri mult mai groase decat cele care sunt in faruri.Firele care veneau inainte la becuri sunt folosite sa comande releele princontactele carora firele de la baterie merg la becurile halogen.Se foloseste un releu pentru fiecare fiecare faza din fiecare bec.De asemenea noile cabluri de la baterie la becurile cu halogen trebuie saaiba sectiunea suficient de mare pentru a duce un curent de minim 10Afara sa se incalzeasca prea tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Becurile folosite la farurile masinilor au doua filamente cu o parte comuna.

Filamentele sunt dispuse unul inaintea celuilalt si in functie de care este

aprins se obtine faza mica sau faza mare.

adevarat dar incomplet :) faza mica (de fapt forma fazei) este data si de tablita din interiorul becului

Constructia este realizata asa pentru ca farul in principiu este un reflector

parabolic si in functie de locul unde se amplaseaza sursa de lumina se

obtine spotul luminos.

true, dar se completeaza si cu becul :)

De asemenea atentie la sticla de faruri, trebuie sa aiba scris, stantat

H4, inseamna ca suporta becuri halogen.

dupa cum spune orice roman.. "las-o ba, ca merge asa"

Daca farurile la Dacia 1300 sunt cele originale( reflector de metal) si sunt

ovale nu cred ca este vreo problema dar variantele mai noi au reflectorul

din plastic cu depunere de aluminiu si se pot topi.

Becurile halogen au o temperatura mai mare in functionare fata de becurile clasice iar daca farurile nu au fost gandite sa functioneze cu ele pot sa se topeasca daca sunt de plastic sau daca sunt prea mici sa scurteze durata de viata a becului cu halogen.

nu am vazut nici un far de dacia topit :)

Daca este varianta de Dacia cu 4 faruri recomandabil sa folosesti becuri halogen de maxim 55w pe faza lunga.

singurul lucru care ar afecta daca pui becuri mai mari ar fi ca-i orbesti pe cei din fata...

Cat despre conectare, becurile halogen sunt conectate direct la baterie prin cabluri mult mai groase decat cele care sunt in faruri.

Firele care veneau inainte la becuri sunt folosite sa comande releele prin

contactele carora firele de la baterie merg la becurile halogen.

Se foloseste un releu pentru fiecare fiecare faza din fiecare bec.

true, mai putin treaba cu cablurile...

De asemenea noile cabluri de la baterie la becurile cu halogen trebuie sa

aiba sectiunea suficient de mare pentru a duce un curent de minim 10A

fara sa se incalzeasca prea tare.

true, dar merg foarte bine si cablurile din instalatia originala...

ar mai fi de adaugat ca releele se monteaza pentru a proteja blocul de lumini. ATAT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farurile folosite de Dacia CN si o serie de Dacia 1310 cu forma dreptunghiulara ( asemanatoare Oltcit) din plastic cu oglinda depusadin folie de aluminiu nu rezista la halogene de 100w.Dupa approximativ 2 luni suportul pentru bec a cedat si farurile nu maiputeau fi folosite, a trebuit sa fie schimbate.In cazul in care se folosesc halogene in faruri se monteaza relee pe fiecare faza si cabluri separate pana la baterie care sa reziste la consum,asa se procedeaza la masinile germane.Un alt efect care se manifesta in timp este si uzura cablurilor din instalatia de lumini a masinii.In momentul in care cablurile se incing in mod repetat,izolatia de plastic se coace, devine rigida si casanta si se desprinde de pe conductor la cel mai mic soc.Iar cand este un manunchi de cabluri :snakeman: apare distractia.Plus ca masina se poate transforma in artificii, cel mai complet mod de a distruge o masina este prin incendiu.Iar schimbarea instalatiei electrice este o placere pentru cei de la service :finga:Sigur daca tii masina cateva luni atunci "merge si asa" dar pentru o exploatare corecta trebuie facut totul ca la carte.In plus daca ai "norocul " sa fii oprit pe drum de un atelier mobil dela RAR pentru un control de rutina ai sansa sa te lipesti si de o amenda.Dar asta ramane la latitudinea fiecaruia, am prezentat doar variantacare se foloseste la alte masini care sunt echipate din fabrica.PS. In cazul in care se folosesc 4 becuri cu halogen, este de preferatsi schimbarea alternatorului, nu de fite, doar halogenele se monteazapentru o iluminare mai buna a drumului nu pentru senzatia de a conduce"la lumina lumanarii".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pensionaru

Farurile folosite de Dacia CN si o serie de Dacia 1310 cu forma dreptunghiulara ( asemanatoare Oltcit) din plastic cu oglinda depusadin folie de aluminiu nu rezista la halogene de 100w.Dupa approximativ 2 luni suportul pentru bec a cedat si farurile nu maiputeau fi folosite, a trebuit sa fie schimbate.In cazul in care se folosesc halogene in faruri se monteaza relee pe fiecare faza si cabluri separate pana la baterie care sa reziste la consum,asa se procedeaza la masinile germane.Un alt efect care se manifesta in timp este si uzura cablurilor din instalatia de lumini a masinii.In momentul in care cablurile se incing in mod repetat,izolatia de plastic se coace, devine rigida si casanta si se desprinde de pe conductor la cel mai mic soc.Iar cand este un manunchi de cabluri :snakeman: apare distractia.Plus ca masina se poate transforma in artificii, cel mai complet mod de a distruge o masina este prin incendiu.Iar schimbarea instalatiei electrice este o placere pentru cei de la service :finga:Sigur daca tii masina cateva luni atunci "merge si asa" dar pentru o exploatare corecta trebuie facut totul ca la carte.In plus daca ai "norocul " sa fii oprit pe drum de un atelier mobil dela RAR pentru un control de rutina ai sansa sa te lipesti si de o amenda.Dar asta ramane la latitudinea fiecaruia, am prezentat doar variantacare se foloseste la alte masini care sunt echipate din fabrica.PS. In cazul in care se folosesc 4 becuri cu halogen, este de preferatsi schimbarea alternatorului, nu de fite, doar halogenele se monteazapentru o iluminare mai buna a drumului nu pentru senzatia de a conduce"la lumina lumanarii".

ai dreptate in multe locuri dar la masinile germane doar fordul e echipat de cand lumea si o seama de opeluri(alea de prin 94 -2005 ) bmw 85 incoace astea au relee de protectie restul nu au! au fost gandite sa functioneze cu becuri de 55\ 65 w inclusiv cele cu relee iar la oltcit ai dreptate e de plastic pe cand la gama dacia toate farurile sunt din tabla cu un strat de nichel inclusiv CN care doar are aparatoarea de plastic dar oala' si prinderea becului e de metal(nu se topeste nici daca pui bec de 240 \200 w) singurul lucru care crapa e blocul de lumini daca nu e protejat sau sticla pe far cand ploua si alea mai rar,cat despre becuri originale de cand e dacia au fost de 45\40 w iar astea noi au fost echipate cu halogen h4 philips de 45\45w si acu urmeaza partea cu releele:doar pe daciile fabricate din 85 pana in 94\95 au fost puse cate un releu si doar pe alea de interior in cazul alora cu 4 faruri si releele nu se leaga asa pt ca e cam risipa si inutil ,e simplu doar 2 relee unul pt scurta si cellalt pt lunga si se leaga asa:se ia iesirea din bloc (se inrtrerupe) firul verde si firul galben si se pun pe cele 2 relee pe piciorul 86 ,piciorul 85 va fi comun si legat la caroserie (masa) ,30 va fi comun si se ia de pe piulita de 5 a blocului de lumini(+ 12 volti si e direct din bat +alternator si recomand pt puteresi lumina) si cele 2 de 87 se leaga la verde resp galben(care e f scurta) iar la cele vechi di 85 spre hitler (cu tabloul sub capota) se foloseste acelasi sistem doar ca comenzile nu vin pe verde si galben ci pe gri (F scurta) si violet (F lunga) .faceti asa si mai vorbim :smt003 si intrebati orice pt ca eu am facut specializare in dacia 14 ani! orice culoare de fir si orice unde gasiti doar intrebati :supz: era sa uit alternatoarele pana in 85\87 au fost de 36 amp si nu rezista la mai mult de 2 becuri de 100w dar alea din 87 pana in prezent sunt de 52 amp si rezista la 2 becuri de 240\200w (bineanteles in ralanti cade ampermetru de bord jos)+ inca 2 de 45 w in cazul alora cu 4 faruri

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am dacie cu 4 faruri...nu stiu daca s-a mai zis...dar doar pe faza lunga are releu de protectie...pe cea scurta nu are...mi-am bagat si eu asa zisele xenoane...si mi-au prajit blocul de lumini...evident din cauza lor...si am tras un fir de la un releu(pt electroventilator) care nu mai imi trebuie ca am elice mecanica...si aprind de la un buton din bord faza scurta..faza este urmatoarea:1.miroase a cam incins...din ce cauza...mentionez ca am facut vreo 2-3 spire cu cablul ala ca e cam lung si el se si incalzeste.2.exista vreo schema care sa faca sa nu mai varieze intensitatea luminii farurilor odata cu acceleratia?am masina din 90...ps:am releu de incarcare electronic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.