Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme motor electric


Postări Recomandate

Salut am achizitionat de curand un motoras electric in speranta ca il voi putea volosi pe un mic strung . dar am ceva probleme , dupa ce am curatat motorul am schimbat vechii rulmentii si pus ceva vaselina motorul se incince destul de tare la mersul in gol iar la pornire " bajbaie" si uneori o i-a in dreapta alteori in stanga .Mentionez ca motorul nu a venit cu absolut nici o schema de legare sau vreo tablita cu ceva caracteristici . Statorul motorului este format din doua bobine , iar rotorul este un cilindru de fier deci asincron ? daca il leg pe cate o bobina merge "bajbait" sau trebuie sa rotesc eu volanta dar daca le pun in paralel porneste direct cu cuplu bun dar se incinge foarte repede ....Ce'i de facut ?*grosimea firelor bobinelor este identica...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Din pacate nu am cum sa fac poze motorului insa este asemanator cu acesta

http://img.inkfrog.com/click_enlarge1.php?image=001_1062644840.JPG&username=macjr79&aid=322108126

Cum souneam mai sus pe rotor nu exista nici un fel de perie sau lamela colectoare , partea electromagnetica este cea din misloc facuta din tole iar bobinele practic se intrepatrund , la iesirea din carcasa am patru fire doua verzi si doua rosii fiecare pereche reprezentand cate o bobina , iar cand aplic tensiune pe cate o bobina sau ambele bobine in paralel apar sintomele din primul post .

Nu stiu daca are importanta dar poate ajuta la indentificarea motorului , dimensiunile din lagar in lagar sunt 230mm iar diametru exterior este de aproximativ 160 mm

Link spre comentariu

Din descriere se pare ca este un motor monofazat asincron.Cu un ohmetru masori care infasurare are rezistenta mai mica,aceea o alimentezi la retea direct.Cealalta infasurare o inseriezi cu un condensator de aprx.22uF/450vca si o cuplezi tot la retea iar motorul trebuie sa porneasca si sa aiba si cuplu bun la pornire daca infasurarile sunt in regula.

Link spre comentariu

Foarte probabil, motorul despre care vorbesti este un motor electric monofazat cu faza auxiliara. In arhiva din atasament, gasesti un indrumar rapid in format pdf, editat de U.T. Cluj. Studiaza-l, poate iti foloseste. Motorul se poate porni cu condensator, sau cu rezistenta. La pagina 14 gasesti o schema intuitiva, la pagina 15, gasesti diagramele fazoriale ale celor doua tipuri de porniri, iar la pagina 16, caracteristicile tipice ale motorului cu condensator - cel mai folosit. Tot la pagina 14, gasesti o relatie de calcul al curentului fazei auziliare, functie de tensiunea la borne si de niste impedante. Daca motorul mai are eticheta cu caracteristicile tehnice, vei folosi acele date pentru a calcula valoarea impedantei Z, adica a condensatorului de pornire, de unde vei obtine capacitatea acelui condensator. Tensiunea de lucru a condensatorului trebuie sa satisfaca relatia Uc>=U*sqrt(2) Unde U este tensiunea la borne, iar sqrt este functia radacina patrata (radical)

Link spre comentariu

In primul rand vreau sa va multumesc pentru raspunsuri .Pana l-a urma i-am dat de cap ... de doua ori nestiind daca ii trebuie condensator si de ce capacitate dar stiind ca daca alimentez ambele bobine porneste , amam facut dintr-un mic senzor magnetic si un releu un soi de pornire practic porneam motorul cu ambele bobine zpoi cu ajutorul releului deconectam pe cea "verde " .Evident dupa ce ll-am "reparat " a venit tata spunadu-mi ca defapt mai are niste piese la el dar erau la "gaz" practic este vorba un "un contact centrigugal " care functioneaza astfel atunci cand motorul este oprit contactul este inchis , la pornire sunt actionate cele doua bobine si o data ce motorul atinge turatia X , contactul se descide lasand doar o singura bobina in tensiune .Acum insa nu siu ce sa fac . am trei posibilitati de rezolvare a problemei insa tind sa cred ca varianta cu condensatorul este mai fiabila decat contactele meanice si electromagnetice .....

Link spre comentariu

Uite cum faci. Varianta cea mai folosita este cu condensator permanent de functionare plus condensator de pornire. Daca tot dispui de contactul centrifugal original, atunci il poti folosi pentru a-ti inchide si deschide circuitul condensatorului de pornire, care nu trebuie sa stea cuplat permanent.1 - Vei stabili valoarea condensatorului de functionare permanenta;2 - Vei stabili valoarea condensatorului de pornire;3 - Vei monta in mod functional releul centrifugal si il vei conecta astfel incat sa intrerupa circuitul condensatorului de pornire care va fi in paralel cu cel de functionare permanenta.

Link spre comentariu

Da, dar asta inseamna sa nu mearga cu el niciodata subturat si cu condensatorii de pornire cuplati, ca va lua foc dupa ceva timp. Eu stiu ca bobina ajutatoare e facuta cu 30% mai putine spire si e si mai subtire. De aceea eu l-as folosi fara sistem centrifugal, ci numai un buton cu revenire, care sa conecteze scurt condensatorii sau chiar bobina direct, atat cat sa prinda turatie. Pentru cei ce m-ar lua cu teorii, as putea demonstra practic, cu ceva filmulete, in care folosesc de multi ani asemenea motoare. La strung, nu ar fi situatie de lucru subturat, pentru ca sunt rapoarte mari. Dar sensul? Se face din pinioane? Daca din motor, atunci vor trebui butoane de sens.Adica pentru fiecare sens, cate un buton cu revenire, pe langa cel de conectare la retea. La strungul ce l-ati vazut p-aici, asa am, si e si trifazic alimentat mono. La un compresor mare am motor bobinat mono si-l pornesc fara condensatori , iar la altul mic, cu centrifuge, si la presiune mai mare, am jeturi la ambele capete ale furtunului. La unu' e de vopsea, la celalalt e de fum din motor. De aceea supapa de refulare e riguros controlata si reglata sub ceea ce poate motorul.

Link spre comentariu

Nu cred ca o sa folosesc alt sens de rotire , ...

Strungul pe care o sa il folosesc este o combinatie dintre unul hobby si unul de ceasornicar ..

Dar cel mai probabil nu o sa am avans automat si nici taiere filet cu o lungime totala maxima undeva la 50-60 cm depinde cum fac rapoartele de tranmisie si distanta intrevarfuri de maxim 40 cm , fi maxim prelucare la maxim 10 {se gasesc mai usor universale de 100 decat de 50 } , ghidaje tip arbore si bucsa , si cu suruburi metrice grad 8 pe pas de 1mm [mai usor de de impartit :ciuda: ] ... strungul o sa fie doar pentru modelism deci o salucreze doar material plastic , plastic , aluminiu si poate alama .

Posted Image Cam asta ar fi ... o sa fie im mare parte construit din aluminu

Link spre comentariu

Nici nu ai cum sa prelucrezi mai mult decat materiale moi, intrucat coloanele de ghidare - care nu sunt specifice strungurilor - se vor uza probabil dupa o singura piesa - daca nu cumva se vor deforma in toiul lucrarii :da

Link spre comentariu

Sunt destul de multe strunguri " de firma " care au bancuri de "teava" ...Pentru al meu evident nu am sa folosesc teava de apa , si arbori de precizie de 25 sau 30 depinde daca gasesc buce de cumparat sau macar pe cineva care este instare sa le faca .Iar cum majoritatea pieselor necesita doar fatuiri si cote fi ma indoiesc ca cedeaza ceva .

Link spre comentariu

Nu a fost o critica. A fost o observatie. Stiu ca la mare nevoie sunt bune si coloanele de ghidare, insa asa dupa cum spuneam, doar la materiale moi si cu regimuri de aschiere ceva mai blande.Altminteri, Felicitari si Toate Bune!

Link spre comentariu

La inceput, asa e, mai putin increzatori, putin derutati, dar in momentul in care te apuci de treaba, vin ideile (teama ca n-ar fi cel mai bine), timp putin, femeie cicalitoare... si constati ca nu te mai poti opri la un momendat,ca totul e neasteptat de bine. O sa vezi ca te prind zorile si te intrebi daca-i trecut de 11 noapta, sau ca telefonu-ti suna in buzunar , ca a venit ora sa pleci la servici. Eu stiu. Chiar in ceata fiind, primul pas e greu, urmatorul in balta si apoi e malul. Luni de zile am calculat rapoarte de pinioane , sa pot scoate ceva apropiat la ceea ce ati vazut in clipul meu (strungul pe care rectific chiulasa), turatii acceptabile, avans pentru filete (la aschiere merg manual, ca-i mai comod). Va voi arata un strungulet, conceput tot de mine, care l-am facut la serviciu, pentru a strunji buza bandajului la rotile locomotivelor. Il fixez pe sina, roata e invartita de motorul electric, alimentat de la triodina. O strunjire de bandaje, e si 120 000 de euro. Eu strunjeam buza bandajului. Rasplata, eram dracu in ochii lor. Nu e bine sa fi mai destept ca sefu. Nici femeia nu ma lauda pentru ce am facut acasa, ca am mangaiat mai mult fiarele decat blanita ei. O sa revin cu poze sau filmulet, cand oi putea sa fac la serviciu.

Link spre comentariu

Strunguletul meu este simplu nu stie sa faca nimic "automat " cum spuneam pe el o sa se faca mai mult ajustari mai o janta mai o volanta , piese mici usoare care de cele mai multe ori depasesc 200g. Acum trebuie sa vad cum fac ca nu pot turna tot bancul din aluminu dintr-o singura bucata , nu am nici creuzet mare nici cuptor/furnal destul de mare .Motivul pentru care am "insistat" pe bara a fost ca este cek mai ieftin ghidaj , un ghidaj sina trece de o suta de dolari metru liniar la care se adauga patinele , un ghidaj coada de porumbel nu gasesc nicaieri nici macar la remat , nu am gasit nici macar placi metalice de 10mm , defapt am gasit dar nu am putut sa le desfac ...

Link spre comentariu

...Acum trebuie sa vad cum fac ca nu pot turna tot bancul din aluminu dintr-o singura bucata , nu am nici creuzet mare nici cuptor/furnal destul de mare...

Asta ar insemna ca totusi dispui de o tehnologie de turnare a aluminiului, sau realizezi turnate in colaborare cu turnatorii specializate?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări