Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vreau sa repar un rotor


Guest adids

Recommended Posts

Am un pikamer Hitachi la care colectorul e foarte uzat , carbunii au lasat o urma adanca . L-am stunjit , dar cred ca din cauza uzurii excesive , a trebuit sa ia prea mult , Acum in functiune scoate mult scantei si se incalzeste , Cred ca trebuie refacut colectorul ! Inainte de strunjire functiona , nu se incalzea . Unde as putea sa- repar ? Sunt din Timisoara .

Link to comment
  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cosmos

    3

  • gcom61

    1

  • boederyakumo

    1

  • pirvuti

    1

Top Posters In This Topic

Curata bine spatiul dintre lamele colectorului ca a intrat span si face scurt intre lamele, dar daca facea si inainte de strunjire, poti sa-l arunci, nu cred ca se mai complica cineva sa-i schimbe colectorul, mai ales ca trebuie sa-l aiba, oricum incearca la un atelier de bobinaj motoare ca se poate verifica acel rotor. Succes!

Link to comment

Problema e ca e asa uzat ca naproape nu mai are spatiu intre lamele . Inainte de strunjire functiona ! Sunt din Timisoara , dar aici nu stiu unde sa ma duc cu el !Daca se repara in tara il trimit eu cu un curier !

Link to comment

Toata bunavointa Dv de a repara acest rotor , prin a face rost de colectorul potrivit, prin a face conexiunile in regula , prin a fi surprins in final ca problema este cu totul alta, nu vreau sa va descurajez , dar posibilitatile ca la o astfel de masina sa munciti inutil sunt de 99%, mai bine va cumparati alta in regula, daca zice-ti ca acel colector a fost sapat atat de adinc de carbuni inseamna ca masina aceea are ore da functionare extrem de multe, posibil si uzura mecanica excesiva.

Link to comment

Toata bunavointa Dv de a repara acest rotor , prin a face rost de colectorul potrivit, prin a face conexiunile in regula , prin a fi surprins in final ca problema este cu totul alta, nu vreau sa va descurajez , dar posibilitatile ca la o astfel de masina sa munciti inutil sunt de 99%, mai bine va cumparati alta in regula, daca zice-ti ca acel colector a fost sapat atat de adinc de carbuni inseamna ca masina aceea are ore da functionare extrem de multe, posibil si uzura mecanica excesiva.

Mai mult decat corect.
Link to comment

Curatati foarte bine spatiul dintre lamele,si cu ajutorul unui aparat de masura foarte bun masuratirezistenta dintre 2 lamele alaturate.Procedati asa cu toate lamelele(la rand) si observati daca valoarea rezistentei este aceeasi pt toate perechile.In caz ca aveti si rezistente inegale(mai mici)mai curatati inca o data zona cu rezistenta mica;daca sunt intreruperi sau rezistente mai mari nu mai este nici o sansa.Daca rezistentele sunt egale si totusi face scantei incercati sa frecati carbunii(periile) astfel incat sa faca contact mai ales pe marginea(carbunelui)care face scantei ;este posibil ca prin strunjire (si implicit micsorarea diametrului colectorului)carbunii sa nu mai faca contactexact pe zona marginala,si de aici acele scantei.Se mai poate face un artificiu: se demonteaza statorul,se inseriaza bobinele cu un bec ~100w,se introduce rotorul in stator(fara carbuni) se alimenteaza in curent alternativ,si se masoara tensiune indusa pe 2 lamele consecutive-de regula in zona periilor;comparati aceste tensiuni si daca toate sunt egale mai sunt sanse,daca nu asta e;in cazul intreruperii continuitatii intre 2 lamele consecutive va puteti [carpi] strapandu-le,insa nu prea este indicat.Ps.in cazul colectoarelor foarte uzate se rectifica in asa fel incat sa se asigure o continuitate circulara si nu neaparat si [indreptarea lamelelor]in lungul lor astfel ca dupa strunjire veti avea practic mai multe diametre pe colector;bineinteles ca in timp carbunii vor vea suprafata de contact neuniforma;acesta este doar un mod de a prelungii agonia sculei respective.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines