Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Comanda unor motoare CC cu uC Atmel

Guest alexc

Recommended Posts

Buna ziua!Sunt un incepator in ale electronici si trebe sa fa cu proiect cu un uC ATMEL.Proiectu este o "jucarie" cu doua roti, fiecare roata avand cate un motoras de 12v(mototas de la stergatoare de parbriz). Nu am mai facut un asemenea proiect pana acu deci nu stiu cu ce sa incep. Am facut rost de motorase, le-am montat pe un "sasiu", le-am facut legatura cu roti si acu vine beleaua...Am tot citit pe net dar nu prea inteleg ca acu ar trebui intai sa leg motorasele cu ceva punte H, sa masor amperi .... ca sa pot modifica turatia. Daca ma poate ajuta cineva care a mai facut asa veca sau asemanator, sa-mi spuna care ar fi pasi pe care ar trebui sa-i urmez as fi foarte recunascator. Multumec anticipat...

• Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

In primul rand trebuie sa spui exact ce parametrii doresti sa controlezi. Daca turatia este un element, trebuie sa pui ptr fiecare motor cate un traductor de turatie(ex. Hall cu utilizarea int0 si int1)). In cazul in care doresti schimbarea sensului de rotatie la motoare, intradevar, trebuie sa utilizezi un montaj in punte H. De asemenea, daca doresti controlul asupra turatiei , o sa trebuiasca uitilizate resursele de la MC PWM (ex. oc1a, oc1b) Parerea mea este ca sa spui exact parametrii impusi din proiect , asa incat sa pot sa spun exact modul in care poate fi implementat MC-ul

deci sa spun mai multe detalii:- trebe fiecare motor sa mearga inainte si inapoi- sa pot controla turatia motorului- comenzile moroului sa face de la PC pe serial la uC care da departe comanda la motor- tot de la Pc o sa mai am niste functi prin uC pentru niste leduri nu stiu ce detali sa mai dauacu in primu rand incerc sa fac legatura la motoare...