Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

combustibil


Recommended Posts

  • Replies 19
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eu mergeam cu un prieten cu o Dacie de curse cu Benzina plus acetona pura . . .Ideea este sa ai un raport de comprimare mare 11:1 - 11.5:1 sa sapoti merge cu c.o. peste 100. Ai grija si de avans (initial + centrifugal)

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Cele mai bune rezultate sunt cu alcool.Despre combustibili din petrol, kerosenul este combustibil folositla avioane reactive si nu are cifra octanica mare la fel si gazul lampant.Pentru avioane cu motor cu piston se foloseste benzina usoara de aviatiecare are cifra octanica undeva la 110 dar majoritatea avioanelorusoare folosesc benzina de 98 :finga:Se mai gasesc aditivi ? care pot ridica cifra octanica, un exemplu estetetraetilul de plumb dar este scump si rar, iar motorul trebuie sa fieclasic pe carburator si sa mearga cu benzina cu plumb.Dar daca ai o benzinarie, poti rezolva cu benzina cu cifra octanica maredirect de la rafinarie si poti sa iei o cisterna intreaga. :weedman: Sunt si alte solutii de marire a puterii, doar prin modificari mecanice.Insa problema se pune daca esti dispus ca dupa fiecare 500Km sa dai jos motorul si sa-l reconstruiesti sau sa cauti varianta in care motorul sa fie totusi fiabil dar sa aiba putere mai mare.PS. Fiabilitatea motorului sau Putere maxima se exclud reciproc, panala urma este doar o alegere ...

Link to comment

Benzina cu cifra octanica mai mare nu duce neaparat la putere mai mare a motorului. Motoarele cu raport de compresie ridicat au intr-adevar nevoie de benzina cu cifra octanica mare, dar asta numai din cauza rezistentei la detonatie. Puterea mai mare vine din constructia motorului, nevoia de combustibil mai bun e o consecinta. Ma indoiesc ca vei scoate ceva mai bun dintr-un motor daca ii dai sa bea o benzina "peste" ce e recomandat. Nici n-o sa-l strici, dar o sa dai bani mai multi pe acelasi rezultat.

Link to comment
  • 9 months later...
Guest danutSZY

bagati voi 2 linguri de ulei de ricin la 4 litri benzina si o sa mai vorbim atunci......cine a concurat la vtm.....in special resiteni(resita) cunosc ingredientu..............interzis la motoare cu injectie........MA REPET CATEGORIC INTERZIS!!!!!!!!!!

Link to comment
  • 2 weeks later...

MiniTehnicus zice el binesolutia era tetraetil de plumb in benzina luat "pe sub mana" si pe bani grei de la laboratoarele chimice din rafinariieu aveam pe cineva la brazi care imi scotea-insa de cand cu cumpararea rafinariei sta cu ochii pe angajati ca pe butelieastept sa se mai schimbe lucrurile pe acolo.... :axe: sa mai zic de metanol?! :prayer: care nici nu stiu ce cifra octanica are, insa bagat in motor vezi imediat diferente majorede o vreme tot vad prin benzinarii niste tuburi la cateva zeci de lei pe care scrie "high octane booster ....max 30%" :smt005 zic ei ca ar mari cifra octanica-nu cred sa aiba cine stie ce efect cum nu cred sa aiba nici un efect uleiul de ricinmai bine gandeste-te care-i scopul motorului si dupa aia umbla dupa combustibil cu c.o mare :smt007

Link to comment
  • 2 weeks later...

Cifra octanica mai mare nu inseamna ca motorul merge mai tare, cifra octanica mare inseamna compresivitate mai mare, adica la motoare cu raport de compresie mare anestecul de combustibil+aer sa nu autoaprinda ci sa arda regulat, la motoare cu raport de cmpresie mica nu vei simti nici o diferenta. Puterea motorului e data de energia calorica a respectivului combustibil, respectiv de modul de ardere a combustibilului, deci ori alegi ceva care sa arda mia violent - nitrometan, folosit la dragstere, injectare de amestec metanol-apa in gura de admisie marirea concentratiei de oxigen, de exemplu protoxid de azot(nitrous oxide). Ultimele duc la deteriorarea accelerata a motorului si de aceea sunt folositi numai pt. un timp scurt, cat ai nevioe de puterea aceea mare

Link to comment

Am un Ford escort din '73 cu 97.000 km la bord. Cam de 5 ani ma screm sa-i fac tabla. In fine, ideea e alta: pe benzina se duce la 140. Ii pusesem shi GPL (acum l-am pus pe alta mashina) shi il sugrumasem tare sa nu consume, shi nu prea se ducea peste 90. Din cauza asta depasheam f greu TIR-urile, asha ca obisnuiam sa schimb pe benz cand aveam de depashit. Ei bine, odata din gresheala am apasat ambele butoane (GPL shi benz) shi m-a bagat in scaun in vit a 4-a, pe la 80 viteza initziala!!!!! Am retzinut faza shi ma mai distram dand rushini la mashini muuult mai bengoase! :weedman:

Link to comment

banuiesc ca un motor care functioneaza cu un combustibil cu cifra octanica peste 100 are nevoie, totusi, si de un sistem de racire mult mai eficient. de ce spun asta? Pentru ca acum vreo 20 ani un amic a "facut rost" de niste combustibil de elicopter de la cei care stropeau culturile. banuiesc ca era petrol lampant, nu mai tin minte. L-a pus in rezervor si dai bataie nene. dupa vreo 15 Km de racheta pe sosele a ajuns la mine in fata casei. da omul sa opreasca motorul dar vezi sa nu. a scos si cheia din contact si totusi motorul torcea rotund bine. Am ras de el de ne-am tavalit pe jos. Nu s-a oprit decat dupa ce a incercat sa plece de pe loc cu piciorul pe frana la maxim. S-a lecuit de chilipiruri cu elicopteristi. Acum eu banuiesc ca puncte de pe capul pistoanelor ajunsesera la incandescenta si dadeau autodetonatii. sau mai plauzibil bujiile ajunsesera la incandescenta si functiona rotund, deoarece se intamplase exact la fel in fiecare cilindru. Altfel nu-mi explic cum functiona identic cu si fara contact pus.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines