Guest six Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 SalutareAm montat zilele trecute o incalzire stationara pe masina (webasto) si din instalatia ei trebuie sa conectez 2 fire la ventilatorul (pentru caldura) pe care vin 12V. Toate bune si frumoase, problema e ca la cei 12v pe care ii primeste aeroterma merge la putere maxima. Am masurat treptele masinii, vin 4v, 6v si 8v si 10v spre aeroterma. Bun, ce as vrea eu, e sa montez un al 2-lea potentiometru daca e posibil sau un comutator cu niste rezistente inseriate pe cele 2 fire care vin de la webasto sa pot ajusta tensiunea de alim. a ventilatorului.Pe la magazinele de electronice n-am gasit potetiometru mai mare de 4W, aveti idee unde gasesc un potetionmetru de putere sau ce rezistente trebuie sa folosesc daca pun un comutator cu mai multe trepte? Link to comment
Guest six Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 ma gandeam acum, nu se poate demonta si folosi un variator de tensiune de 220v, cel pentru becurile din casa? Link to comment
lorik199 Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 foloseste schema asta simpla, nu-s mai mult de 10 lei piesele http://freecircuitdiagram.com/2009/02/0 ... l-circuit/ Link to comment
marinescug Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 In masina nu ai potentiometru, ai un reostat dimensionat pe consumulventilatorului instalat din fabrica. Nu se aplica in cazuriel fericite cu aeroterma cu comanda total electronica.Schema de sus e numai buna, nu uita de sigurantze ! Link to comment
remus68 Posted October 16, 2010 Share Posted October 16, 2010 Atentie la tensiunea minima care vrei sa o aplici aerotermei! La turatii prea mici ale motorului ventilatorului, s-ar putea ca flacara sa nu mai fie stabila si sa se stinga, cu consecinte destul de gave (acumulare de combustibil in interiorul camerei de ardere, urmata de ardere violenta in momentul reaprinderii si infundarea pulverizatorului, ca urmare a arderii unui amestec prea bogat). Link to comment
Guest iulianis Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 acel montaj electronic ar merge si pentru anularea acelui clasic comutator in patru trepte de la ventilatie (skoda octavia 1 fara climatronic)?multumesc. Link to comment
remus68 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Daca te referi la schema din postarea lui lorik199, da, merge. Link to comment
fratello Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 "The motor current can be as high as 37A if you allow the MOSFET to rise its case temperature to 100 C"Parerea mea este ca trebuie acordata atentie marita racirii corespunzatoare (radiator mare) MOS-FET-ului...Mi-e o frica de incediu in masina :( ... Link to comment
remus68 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Mi-e o frica de incediu in masinaDaca inseriezi o siguranta fuzibila bine dimensionata pe traseul de alimentare al montajului, nu va fi nici o problema cu vreun scurtcircuit. Link to comment
Guest iulianis Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 radiatorul cat ar trebui sa fie de mare? si siguranta de cat? multumesc. Link to comment
remus68 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 radiatorul cat ar trebui sa fie de mare?Depinde de profilul utilizat si de parametrii tranzistorului (Rth).si siguranta de cat?In functie de curentul necesar consumatorului. Link to comment
Dr.L Posted December 14, 2010 Share Posted December 14, 2010 Din moment ce e in PWM si daca se foloseste un mos-fet cu rezistenta mica,radiatorul poate fi micut! Link to comment
Guest iulianis Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Acest montaj ar functiona? http://img228.imageshack.us/i/dsc01571oa7.jpg/ Link to comment
fratello Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 Uite o varianta care cred ca merge sigur : http://www.eleccircuit.com/pwm-control- ... -by-tl494/ Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now