Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

modificare amplif auto concord ca75.2


Recommended Posts

saluatre detin un amplif CONCORD CA 75.2 ca acesta http://amp-performance.de/221-Concord-CA75-2.html , vreau sa stiu daca il pot modifica ca sa scoata mai mult . Cu cat ar trebui sa iimaresc tensiunea si cati finali ar trebui sa pun ca sa scoata cel putin 200 w in punte , el are 2x75 sau 1x150 w .Treaba e ca nu am schema la el , momentan stiu ca e alimentat la +- 35 v si fianli sunt TIP 146 SI TIP 141 sunt mai sus niste poze ... atasez si yo unele

sau o schema care sa scoata la 35 v +- 100 w ? sau mai mult ... aveti ?

Link to comment
  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Putere mai mare nu inseamna numai tensiune mai mare si mai multi finali !!! Odata cu marirea tensiunii, unele componente vor trebui sa aibe alte valori... va fi nevoie si de o racire mai buna. Mai bine il lasi in pace, daca vrei sa-l mai ai! Daca vrei sa se auda mai tare, foloseste difuzoare cu SPL mai mare sau cumpara-ti un amplificator mai puternic.

Link to comment

poi nu vreau sa imi iau altu , eu vreu sa il fac pe asta ,sa il modific, dif am un magnat ad 380 ,am si alta statie , imi inchipui ca imi trebuie mai multi finali , eu ma gandeam sa tai amplifu dupa placa si sa fac altu unu monobloc minim 200 w reali pe 4 omi ,stiu ca nu se merita dar vreau sa incerc totusi

Link to comment

macar stiu ca e acuta de mine ... totusi eu asta vreau ,un amplif facut de mine ... totusi daca maresc puterea cu 50de w cat crezi ca se incalzeste radiatoru? i gasesc eu o modalitate ... totul e sa mearga , sursa mai mult de +- 40 de v nu cred ca o sa scoata ... oricum e o ambitie personala odata si odata trebuie sa gasesc o solutie

Link to comment

cu sursa o rezolvi relativ usor. cauti un miez toroidal pe care il bobinezi, sau chiar un choper cu totul dintr-o statie mai puternica. schimbi mosfet-urile cu unele mai puternice, redresarea si filtrajul, intaresti traseele de forta. in schimb etajul final trebuie inlocuit complet.

Link to comment

cam pana la ce tensiune pot urca? totusi daca maresc cu de la +_35 la +_ 42 fara sa mai schimb nimik in amplif o sa mearga ? ,dupa cat am vazut eu pe ampli etaju prefinal este cu un ba4560 stabilizat la 15 v ... ar fi vreo problema pt etaju final?

Link to comment

in primul rand ai condensatorii aia de 2200uF la 35V deci nu..nu o sa mearga...aia trebuie schimbati neaparat daca maresti tensiunea de alimentare si pentru asta trebuie rebobinat transformatorul. Si nu e de ajuns ca tie iti trebuie o putere a sursei mai mare deci oun transformator mai mare si in plus mai multi tranzistori pe sursa. pentru marirea puterii amplificatorului cum au zis si colegii nostrii iti trebuie nu numai un numar mai mare de finali...se mai modifica si cateva valori ale componentelor. si vorba d-nului Remus ...cum ai de gand sa il racesti......te apuci si pui coolere peste tot? Lasa-l asa ca e pacat de el. 150W in punte e totusi destul de mult....vrei mai mult cumpara altul si abia apoi daca te lasa inima poti sa te apuci sa il matrasesti. Succesuri.

Link to comment

cu finalii astia nu merge.au Vce=80v. trebuie sa pui de ex BDW83,BDW84 cu C sau D la urma 2 perechi pt 4 ohmi. trebuie sa umbli si la stabilizatoarele alea pt operationale. daca sunt cu diode zener schimba-le cu 7815/7915, reglat curent de repaos...etc. Radiatorul eu zic ca e suficient( astea de auto sunt supradimensionate) ,daca pune min 2 perechi de finali.

Link to comment

racirea o fac cu 2 coolere ... nu se inchingea el destul de tare , eu zic ca daca ii pun 2 coolere o sa faca fata , nu imi place la el ca nu are crossover reglabil in frecv, plus ca ma enerveaza protectia ... cand intra bass mai tare se opreste si e destul de enervant ... e destul de naspa cand bobina dfului isi schimba impendata intra statia in protectie , depinde de cursa difului , si ce ma enerveza mai tare cand am portbagaju inchis nu intra in protectie eee cand il deschid se opreste porneste opreste... eu am alta statie un alpine 4+1 deci vreau sa o fac experimente pe concordu asta ,momentan sunt la munca , dar maine ma apuc sa scotschema sa o postez aici ...sa o discutam :d

Link to comment

si ce ma enerveza mai tare cand am portbagaju inchis nu intra in protectie eee cand il deschid se opreste porneste opreste...

inseamna ca exucursia membranei subului nu e controlata eficient , din cauza proastei proiectari a incintei acustice , bobina cand se afla in afara circuitului magnetic isi schimba impedanta si se incarca cu energie pe care nu o poate disipa , se si supraincalzeste, si iti incalzeste sau supraincalzeste si etajul final.. o idee ar fi sa faci un circuit de liniarizare a impedantei difuzorului la frecventa la care il folosesti in cazul problemei de fata...
Link to comment

da dar pe statia pe care o am acuma nu face asa .. . cu orice difuzor facea asa ... aveam un jbl 1204 in incinta tub cu b reflex ... facea la fel desi cursa dif era mai mica ca in aer liber ... culmea era ca in aer libr nu se opreae desi avea o cursa difu de ziceai ca mai are putin si zboara ...vreau si eu o scheam care sa merga in punte la +- 50 de v so sa scoata cat mai multi w ... cineva care a facut un amplif auto de putere .... poate ma ajuta cu o schema multumesc

Link to comment

Probabil ca asta este cel mai controversat subiect ( amplif auto ) si din pacate , fabricantul nu poate si nici nu vrea sa ii multumeasca pe toti cumparatorii ( calitatea e pe bani multi ) , daca vrei mai tare , s-a mai propus , este singurul sfat cu adevarat bun , schimba difuzoarele cu unele mai de calitate , cu SPLul real mai mare de 92 dB / 1 W / 1m , iar amplif ar trebui sa aiba subsonic si limiter incorporat.....dar daca vrei sa il modifici , mult succes , ai mare nevoie ! Ca sa se auda mai tare , trebuie sa ai un ampl care sa debiteze de minim 4 ori puterea pe care o ai acum , altfel nu sesizezi diferenta , oricat de DJ esti.....asa spun legile acustice , dar merita sa faci o experienta , sa ne spui si noua cum sta treaba.....Mult succes !

Link to comment

, oricat de DJ esti.....

offtopic: toti sunt DJ in ziua de azi :rade: , nu fac referire directa la anumite persoane sau la persoana ede fata... scz de offtopic.. cat despre modificarea amplificatorului: mai bine il vinzi , mai pui un ban si iei altul cu o putere mai mare , ptr ca asta o sa costa mai mult modificatul decat diferenta intre altul nou si musculos si cel prezent.. apropos , guta si nanistul de adrian nu suna bine in masina :rade:
Link to comment

treaba e ca nu ma grabesc ...in dacia mea daca dau mai tare de 200 w cade tabla .. intai ma documentez sa vad daca pot ...daca nu ma apuc de unu nou ,daca nu tine radiatoru asta, oricum nu il fac pe tot odata ca nu am bani de bagat in el .Deci ma puteti ajuta cu o schema ? offtopic: ce are DJ cu amplifu meu ?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines