Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

masina spalat rufe arctic be 1400 ag


Recommended Posts

  • Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

buna ziua . am o masina de spalat si de cateva zila motorul nu sa mai invarte cum trebuie normal . face scantei la colector si se opreste imediat . motorul lam lasat in gol fara curea. cum pot sal alimentez sami dau seama daca este motorul ?

va rog daca se poate si o schema electrica si electronica a masinii de spalat
Link to comment

Scanteierea intensa la colector e un simptom clar de scurtcircuit intre spirele rotorului. Ar trebui inlocuit rotorul (rebobinarea in regim artizanal - la atelier - e posibila dar nefiind urmata de o echilibrare, cheltuiti banii degeaba, se vor defecta rulmentii si va functiona cu trepidatii mari).Sau inlocuit motorul complet (s-ar putea sa fie mai ieftin asa!). Sursa ramane, din pacate, tot depanatorul agreat de producator (din pacate, ca va cere cat vor muschii lor, Dv neavand alta posibilitate de aprovizionare)Succes!

Link to comment

am gasit motor dar este foarte scump peste 400rondaca chiar va intereseaza mai cautam poate mai gasim si mai jos la pret datimi de veste . si daca vreti nou sau sh ?

Link to comment

ar fi bine daca gasiti unul mai ieftin poate sa fie si sh . multumesc celor care vor sami dea o mana de ajutor . nou am gasit si eu pe internet la firme care se ocupa de reparatii tot cam la acelasi pret .poate imi explica cineva cum sal probez la 220v fara sal pun pe masina .

Masori si vezi bornele intre care are rezistenta mica.(rotor + stator). Cel mai bine pui vanzatorul sa faca proba, pentru ca motorul trebuie un pic tinut pe loc. Direct la 220 o sa fie cam vioi, turatie mare. Intre firele cu rezistenta mare si fir mai subtire e tahogeneratorul. Acolo pui un voltmetru si-i dai ture cu mana. Asa vezi si ce parere are tahogenul.
Link to comment

da am inteles dar acest motor are la perii 2 fire si la stator 3 fire . cum sa le pun . la rotor gri cu negru si la stator rosu , maro si verde sii 2 galbene in capul axului cred ca este tahogeneratorul . sii pana la urma cum le leg sa vad totusi daca este motorul de vina sau poate fii partea electronica da asa cum ati specificat si mai sus are 800/1800 rotatii pe minut

Link to comment
  • 4 years later...

buna seara . am probleme din nou cu masina . dupa ce am schimbat motorui in 2010 si pana acum a functionat ok . acum pe display apar cateva liniute si nu mai ia nici o comanda . ce ar putea fi ?

practic masina nu mai face nimic . o schema sau un caiet servis se poate ?

Edited by costelvoicu72
Link to comment

Păi ar trebui cam multe verificate. Ar trebui schimbați condensatorii electrolitici de pe placă, să fiți sigur că sursa e OK. Apoi verificate presostatul, electrovalvele, blocajul electric al ușii, rezistența, etc..   Nu uitați de periile de la motor, să le dați jos și verificate să nu fie uzate. O verificare vizuală să nu fie urme de oxidare din cauza umezelii pe placă, mufe....

Link to comment

am schimbat toti condensatorii de pe placa . am intrat in mod servis de lucru si intra apa , incalzeste , rotire stanga-dreapta , , evacuare si stoarcere . mentionez ca atunci cand o conectez la 220 v se aprinde ledul 1200 intermitent , ledul pauza si leduri usa blocare usa sunt aprinse si ceva din afisaj . placa este 2817960100

Edited by costelvoicu72
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines