Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

ceva scheme pentru procesoare cu eepromuri incorporate


Guest ovidius22

Recommended Posts

Guest ovidius22

S interesat sa ma conectez la procesoare din modulele de airbag,mai bine zis la eepromul aflat in procesorul acestor module,mar interesa ceva schita care sa imi arate pinii pe care trebuie sa ma conectez pt a accesa eepromul,folosesc un upa,daca ma poate careva ajuta sau indruma,va multumesc mult,stima

Link to comment
Share on other sites

Pentru a accesa memoria eeprom se foloseste aceasi interfata SPI ca si in cazul programari memoriei flash, deci cu un programator poti citi memkria eeprom. Deci pini pentru a accesa aceasta memorie sunt miso mosi sck rst. Sau pe interfata JTAG. Insa nu cred ca datele acelea sunt scrise in clar sau daca e sunt criptate!

Link to comment
Share on other sites

Guest ovidius22

Is criptate majoritatea ca is eepromuri securizate,numa ca eu is interesat de schite cu eepromuri care is pinii respectivi??gnd,vssr,vddr,de pe procesoru respectiv:)ms oricum :aplauze

Link to comment
Share on other sites

dar la ce doriti sa aveti acces la memoriile modulelor? modulul nu functioneaza? daca nu oferiti detalii despre tipul de procesor nu aveti nici o sansa sa faceti sa primiti un raspuns pozitiv. iar cum in general fabricantii folosesc procesoare 'exotice' cam slaba sansa sa gasiti programator.cum s-a mai spus sunt criptate si este mult de lucru. mai bine incercati sa accesati modulul cu o interfata de diagnosticare/softul aferent, in asa fel aveti acces la setarile complete dat de fabricant. ps. recomand sa se utilizez softul original vw=vag, opel=op-com ...etc si nu cele universale bazate pe ELM3xx deoarece la scanarea se poate dezactiva airbagul sau modulul scanat(ABS..etc)...inafara de motor! ce fel de interfata are ODB2 sau CAN?

Link to comment
Share on other sites

În firma în care lucrez eu procesoarele "exotice" (făcute la comandă, nu sînt disponibile în comerţ) apar doar în cazul ABS/ESP. Pentru aibaguri şi alte electronice de prin maşini se folosesc controlere şi EEPROM-uri cît se poate de accesibile. Airbagul de Logan, de exemplu, foloseşte MC9S12C64 (Freescale, seria Star12), PIC12F76 (slave controller) şi un EEPROM 95160. Mai multe detalii nu pot da, din motive uşor de înţeles.

Link to comment
Share on other sites

Oricum de cele mai multe ori producatorii dispozitivelor astora se chinuie sa ingreuneze accesul utilizatorilor finali la sectiunile importante ale circuitelor/eepromurilor din ele.

 

@ratza Daca firma e Continental, atunci ati avut macar o tentativa de controller dedicat de airbag-uri (ala pe care-l stiu eu era cu 8 iesiri; existau planuri pentru variante cu doar 4). Daca a si ajuns in productia de serie n-am idee.

Din cate stiu eu, si Bosch se ocupa intens cu controllerele dedicate pentru airbag-uri.

De alte dispozitive n-am idee.

Link to comment
Share on other sites

Guest ovidius22

MULTANI PT RASPUNSURI INDICATII SI .....:pMC9SDG128E,AR FI UNUL DIN PROCESOARELE CU EEPROM INCORPORAT,EU SU IS 100& CA IS CRIPTATE SAU SECURIZATE INSA AM INCERCAT CITIREA LOR CU UN PROGRAMATOR SI NU AM PUTUT SA IL CITESC,PANA LA URMA SA DOVEDIT CA PROGRAMATORUL AVEA O DEFECTIUNE:)))DECI TREBUIE SA IAU TOATA OPERATIUNEA DE LA INCEPUT CU UN ALT PROGRAMATOR!IN ACESTE EEPROAME SE STOCHEAZA CRASH DATA IN URMA UNUI ACCIDENT SI IN URMA DECLANSARII AIRBAGULUIDE FAPT SUNT NISTE ADRESE CARE IN URMA IMPACTULUI RAMAN BLOCATE SI TREBUIE DEBLOCATE CA COMPUTERUL DE AIRBAG SA REDEVINA FUNCTIONABIL,SI DIN CEEA CE STIU PANA ACUM NU E MARE SCOFALA DE CITIT SI RESCRIS ACESTE EEPROAME NUMA CA TREBUIE SA AI SCHITE LA DIFERITE EPROAME CE SI UNDE SA TE CONECTEZI,ASTA E TOT CE MA INTERESEAZA!!MULTUMESC DE AJUTOR!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines