Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mici retusuri tablarie


Recommended Posts

Trebuie sa-i fac masinii cateva mici retusuri ale petelor de rugina, nu vreau nimic prea elaborat, ceva sumar. Problema e ca nu pot face asta in fata blocului cu un spray si nici nu-mi vine in minte vreun loc mai retras unde sa ma pot duce, sa nu fiu deranjat, sa nu deranjez si sa nu umplu vopseaua proaspata de praf.Are careva vreo idee, sau stiti vreun atelier sau vreun meserias ieftin care sa ma ajute si sa aiba el unde sa faca operatiunea?

Link to comment
  • Replies 21
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Alta problema acum: trebuie sa schimb flapsul din stanga spate de la Dacia si pt asta trebuie sa dau jos si partea centrala (spoilerul sau cum ii zice) pt ca flapsul vine prins in suruburi si de spoiler.Spoilerul asta pare a fi prins in doua suruburi de o bara metalica care vine chiar in spatele barei/spoilerului de plastic, dar nu am dibuit capetele suruburilor alora ca sa le pot desface si nici nu m-am prins cum as putea avea acces la ele (doar eventual intins pe spate si bagat sub masina).Cobor in seara asta iar la masina si m-ar ajuta un raspuns pana atunci. Cineva imi zice ca spoilerul n-ar mai fi prins de masina in suruburi, ci e sustinut doar de flapsuri, adica daca dau ambele flapsuri jos, spoilerul se desprinde odata cu ele. Asa e?Legat de asta, ar cam trebui schimbat si spoilerul si dupa ce am dat 40 de lei pe un flaps nou, n-as mai da inca 80 pe spoiler; gasesc duminica in targul de la Vitan (Bucuresti) plastice din-astea din dezmembrari, sau doar pe la centrele de dezmembrari?Cu greu am gasit si vopsea spray alb boreal - dupa ce am intrebat prin vreo 4 magazine, 19 lei tubul de 350ml Dupli Color.Edit: pot sa dau cu feruginol peste vopsea? s-a mai scurs rugina pe ici pe colo pe vopsea si trebuie sa o curat. Sa o frec bine cu un burete si detergent, cu vreo solutie de spalat, sau merge cu feruginol? ataca vopseaua, pateaza?

Link to comment

Am incercat sa dau jos totul, dar al doilea flaps e prins in doua suruburi, al doilea fiind prins deasupra aparatoarei de cauciuc si e pozitionat pe lungimea masinii, in aripa, deci ori trebuie data jos roata ca sa pot sa-l desfac, ori o surubelnita cu maner la 90 de grade.Am mai tras de spoiler si am reusit sa vad ca pare totusi prins de bara metalica cu un soi de pin capsat, pinul fiind turnat in spoiler si fixat in bara metalica cu o saiba in care e capsat pinul.Cu flapsul nou dat jos, spoilerul nu prea se misca din locul lui asa cum zici ca ar trebui, daca ar fi prins practic doar de al doilea flaps.Rugina scursa pe vopsea s-a luat cu spray de spalat geamuri :DEdit: daca e vorba doar de rugina, fara ca tabla sa fie deformata, dupa ce curat rugina cu smirghel mai trebuie sa umplu cu chit sau dau direct cu vopsea? Ma gandesc ca o sa ramana o diferenta de nivel de vreo 0,x milimetri care o sa se vada.

Link to comment

Mi-am dat seama ca n-am precizat ca-i vb de o Dacia 1310 pe carburator, "zambetul lui Iliescu".Cu spoilerul ala cred ca ma duc la un service pana la urma, dupa ce oi cumpara si partea centrala; am aflat ca e intr-adevar prins cu popnituri de bara metalica si ori trebuie data jos si bara metalica, ori bagat pe sub masina cumva.Grundul ala e ceva special pt tabla/metal banuiesc, sau auto? Dupa ce dau cu grund trebuie sa finisez cu smirghel nu?Alta problema acum: uneori nu invarte electromotorul la pornire. Se aude un clinchet ca si cum ar face contact, dar nu invarte deloc. Pana acum am doua variante: ori sunt uzati carbunii electromotorului, ori cablul de alimentare al electromotorului are conectorii oxidati.Cand imi face asta eu ori deconectez cablul de alimentare al electromotorului (de la conectorul ala papuc) si-l mai "frec" putin pana o ia din loc (sau eu fortez putin conectorul in timp ce altcineva da la cheie), ori invart la mana elicea. Pare ca face asa mai degraba atunci cand e cald motorul, la rece mai putin.

Link to comment
  • 1 month later...

Sprayul nu e bun pentru retusuri. Daca nu ai mana formata, risti sa scoti numai brazde , umbre si alte imagini. Contine vopsea foarte subtire, o vopsea "arsa" de atata dilualt, ca nici nu acopera corect (mai ales ca-i alba), va trebui sa dai mai multe straturi ca altfel curge. In strat subtire, peste ceva timp crapa ca un geam securizat.Ce mai, nu-ti recomand! Daca nu l-ai facut, da o fuga la mine, te ajut si invat cum sa faci, m eu vopsea de toate felurile si tot ce trebuie, numai ca le vei face tu, asistat. In vopsea punem putin intaritor, si in cateva ore e perfect. De la spray, vei avea pata vopsita lucioasa, la periferia ei va fi mat. O frumusete! Cu vopsea, nu se va cunoaste deloc partea vopsita. Faza cu grundul e un moft. [email protected]

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines